2021-01-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men like fullt kan man ikke vite sikkert at det var Anne som snakket i telefonen 09.14.
At hennes telefon med det spesifikke IMEI-nummer ringte fra den posisjonen (S4), vet man jo.
Når det gjelder sønnen, så tror jeg han vet mye mer enn han vil ut med.
Hvis politiet skulle si at de trodde at det ikke var Anne som snakket i telefonen, så er jo det det samme som at de indirekte sier at de tror Anne var drept allerede før at TH dro på jobb.
Om polisen är helt säkra på att det var AEH som talade I telefonsamtalet från S4 vet vi inte, det beror på vilken data de plockat fram och vilken analys de gjort. De påstår att det är det sista säkra livsbeviset får man anta att polisen vet det. Om man som hypotes antar att det inte var AEH I telefonen ändras givetvis hela hypotesen. Då har man direkt minst två stycken medhjälpare som polisen inte lyckats spåra och då visar det helt plötsligt på ett ofantligt dålig polisutredning, så dålig att det efter så här lång tid är häpnadsväckande.
Citera
2021-01-30, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Er det noe jeg har lært meg gjennom et liv så er det at det bildet mennesker har av seg selv ikke alltid samsvarer med det andre ser, man ønsker gjerne å tenke bedre om seg selv, det er en naturlig overlevelsesmekanisme som absolutt alle har. Mennesker kan påstå og selv faktisk tro at de er ganske ærlig og redelig anlagt, det som er en veldig vanlig misoppfatning er f eks at man er et menneske som behandler sine nærmeste godt, faktum er at vi sjeldent er så gode som vi vil tro og enkelte gjør mye dumt, også mot de vi er glad i. Det er nokså normalt, jeg ser ikke hvordan man kan tolke noe sånt som en bevisst løgn. Uansett om han har behandlet henne dårlig og til tider vært både hevngjerrig og veldig sjalu (det siste er vel normalt i den situasjonen de var i), så er dette svært dårlige indisier på at han er en drapsmann. Jeg vil vel heller si at det skorter på selvinnsikten, det gjør det hos mange.
Dette som du beskriver er helt riktig, og det ville overraske meg om politi og rettsvesen ikke er bevisst på at det er akkurat slik vi er.
Disse nye opplysningene forsterker mitt inntrykk, at TH på best mulig måte har forsøkt å være så oppriktig som overhodet mulig, tatt i betraktning situasjonen han er i, og den belastningen det er å bli nødt til å svare på så sensitive spørsmål.
Det fremkommer også på hvilken måte AEH angivelig skal ha ment at "TH er så brutal" - TH er altså brutalt ærlig, og det gjør ofte vondt å høre sannheten om seg selv, uavhengig om det er riktig eller ikke, så får man vite hva andre synes om seg selv.
Citera
2021-01-30, 14:36
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Er det noe jeg har lært meg gjennom et liv så er det at det bildet mennesker har av seg selv ikke alltid samsvarer med det andre ser, man ønsker gjerne å tenke bedre om seg selv, det er en naturlig overlevelsesmekanisme som absolutt alle har. Mennesker kan påstå og selv faktisk tro at de er ganske ærlig og redelig anlagt, det som er en veldig vanlig misoppfatning er f eks at man er et menneske som behandler sine nærmeste godt, faktum er at vi sjeldent er så gode som vi vil tro og enkelte gjør mye dumt, også mot de vi er glad i. Det er nokså normalt, jeg ser ikke hvordan man kan tolke noe sånt som en bevisst løgn. Uansett om han har behandlet henne dårlig og til tider vært både hevngjerrig og veldig sjalu (det siste er vel normalt i den situasjonen de var i), så er dette svært dårlige indisier på at han er en drapsmann. Jeg vil vel heller si at det skorter på selvinnsikten, det gjør det hos mange.

Det er interessant det du skriver. Vi har alle blinde flekker. Jeg kom til å tenke på «Joharis vindu»:

https://no.wikipedia.org/wiki/Joharis_vindu?wprov=sfti1
Citera
2021-01-30, 15:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Om polisen är helt säkra på att det var AEH som talade I telefonsamtalet från S4 vet vi inte, det beror på vilken data de plockat fram och vilken analys de gjort. De påstår att det är det sista säkra livsbeviset får man anta att polisen vet det. Om man som hypotes antar att det inte var AEH I telefonen ändras givetvis hela hypotesen. Då har man direkt minst två stycken medhjälpare som polisen inte lyckats spåra och då visar det helt plötsligt på ett ofantligt dålig polisutredning, så dålig att det efter så här lång tid är häpnadsväckande.

Jeg bare konstaterer at man ikke kan vite 100% sikkert at det var AE som snakket i telefonen.
Citera
2021-01-30, 16:05
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ser ikke ut til at Tom Hagen oppfatter helt, eller forstår selv, når han motsier seg selv.
"I avhør blir Hagen spurt om hvordan ekteparets økonomi har fungert. Han sier det har fungert sånn at Lisbeth alltid har hatt tilgang til hans konto. Han har aldri spurt henne om hva hun har brukt penger til."
Og litt senere:
"Han forklarer at han noen ganger har sett på kontoutskriftene sine at kona har kjøpt ting som bare er til seg selv. Da har han tatt det opp. Det har skjedd et par ganger. Det har ikke vært noe problem, sier han.

Tom Hagen innrømmer her at han har detaljregulert hva AE kunne bruke penger til. Det går ikke i hop.

La merke til denne:
Hus og bil har vært hennes bord helt siden de giftet seg, siden han selv ikke er glad i å drive med sånt, forklarer milliardæren.
Der fikk AE skylden for at han har kjørt omkring i en gammel og bulkete bil. Uten kjørecomputer. Det har nok passet TH veldig bra forsvinningsdagen.

https://www.vg.no/nyheter/i/yRgBJg/de-siste-avhoerene

Noe så uhørt! Tenk å bruke av hans penger på seg selv.
Tipper hun var frekk nok til å kjøpe seg både kaffe og wienerbrød.
Straffen ble sikkert risting og ydmykende kjeftbruk.
Senast redigerad av Farkosten 2021-01-30 kl. 16:08. Anledning: feilskrift
Citera
2021-01-30, 16:16
Medlem
Citat:
Jeg bare konstaterer at man ikke kan vite 100% sikkert at det var AE som snakket i telefonen.
Man kan inte än annat utgå för att samtalet säkrats av polisen till 100 %, vi kan inte utgå från annat.
Citera
2021-01-30, 17:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Man kan inte än annat utgå för att samtalet säkrats av polisen till 100 %, vi kan inte utgå från annat.

De elektroniske sporene er sikret ja. Annes telefon ringte til sønnens kl. 09.14, og posisjonen var S4. Kan ikke se at noen har skrevet noe annet.
Citera
2021-01-30, 17:23
Medlem
Citat:
De elektroniske sporene er sikret ja. Annes telefon ringte til sønnens kl. 09.14, og posisjonen var S4. Kan ikke se at noen har skrevet noe annet.
Jag har inte hört att polisen har sakt att samtalet från AEH skulle ha gått till sonen utan till en släkting eller anhörig, har du poliskälla på detta.
Senast redigerad av Fnero52 2021-01-30 kl. 18:04.
Citera
2021-01-30, 17:30
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jag har inte hört att polisen har sakt att samtalet från AEH skulle ha gått sill sonen utan till en släkting eller anhörig, har du poliskälla på detta.

Trodde alle her hadde fått med seg at samtalen gikk til sønnen.
Det står jo skrevet i media.
Citera
2021-01-30, 18:02
Medlem
Det er tydelig at Milli har fulgt med på FB, kanskje han til og med er en av debattantene her?

At han nevner GG teorien og at hun selv har iscenesatt sin egen forsvinning og sitter et sted i verden og nipper til en papraplydrink har han hentet her
Citera
2021-01-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, igjen kommer selvmotsigelsene frem - akkurat som i NRK-intervjuet.

Det samme i forhold til avhørene, for eksempel da tema ble motiv og hevntanker skal TH ha forklart at han har aldri vært et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn og at det har han lært av sin mor.

Samtidig er det avslørt at TH har skrevet om hevn i sine private notater.

Det er mange nye detaljer i artikkelen. Jeg fikk noen merkelige assosiasjoner av at TH skal ha lært av sin mor å aldri bli et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn.
"16. mai 1961 ble familien rammet av en usannsynlig tragedie. Den bare 50 år gamle Rakel Hagen var ute for å hente noe i vedskjulet. Plutselig ble hun rammet av hjertestans og døde der."
Kilde: Dagbladet+ 12. juni 2020; https://www.dagbladet.no/nyheter/ukjent-tragedie-rammet-tom-hagen/72458222

Jeg mener det tidligere også har vært skrevet at moren døde av hjerneslag. I denne artikkelen står det hjertestans.

Hva er dette noe. Hva annet er det å hente i et vedskjul enn ved?

Tom Hagen var nylig fylt 11 år da moren døde brått. Men moren hadde allerede lært ham at hevn og hevntanker ikke gagner noe barn eller noe menneske.

På en eller annen måte forbinder jeg dette bakhonet med vedskjulet moren døde i. På mine kanter av landet kaller vi ofte bakhon for bakved. Bakhon er et restprodukt fra saging av plank, og blir ofte kappet opp i passe størrelse og brukt til tennved eller vedfyring.

Disse assosiasjonene leder ingen plass da. Utover at bakhonet skapte en uventet forbindelse mellom morens død og AEs angivelige forsvinning, i min hjerne.
Citera
2021-01-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er mange nye detaljer i artikkelen. Jeg fikk noen merkelige assosiasjoner av at TH skal ha lært av sin mor å aldri bli et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn.
"16. mai 1961 ble familien rammet av en usannsynlig tragedie. Den bare 50 år gamle Rakel Hagen var ute for å hente noe i vedskjulet. Plutselig ble hun rammet av hjertestans og døde der."
Kilde: Dagbladet+ 12. juni 2020; https://www.dagbladet.no/nyheter/ukjent-tragedie-rammet-tom-hagen/72458222

Jeg mener det tidligere også har vært skrevet at moren døde av hjerneslag. I denne artikkelen står det hjertestans.

Hva er dette noe. Hva annet er det å hente i et vedskjul enn ved?

Tom Hagen var nylig fylt 11 år da moren døde brått. Men moren hadde allerede lært ham at hevn og hevntanker ikke gagner noe barn eller noe menneske.

På en eller annen måte forbinder jeg dette bakhonet med vedskjulet moren døde i. På mine kanter av landet kaller vi ofte bakhon for bakved. Bakhon er et restprodukt fra saging av plank, og blir ofte kappet opp i passe størrelse og brukt til tennved eller vedfyring.

Disse assosiasjonene leder ingen plass da. Utover at bakhonet skapte en uventet forbindelse mellom morens død og AEs angivelige forsvinning, i min hjerne.

Jeg tenker at TH allerede som barn hadde hevntanker om ting han opplevde og at moren kan ha snakket med han om dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in