Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Ja, igjen kommer selvmotsigelsene frem - akkurat som i NRK-intervjuet.
Det samme i forhold til avhørene, for eksempel da tema ble motiv og hevntanker skal TH ha forklart at han har aldri vært et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn og at det har han lært av sin mor.
Samtidig er det avslørt at TH har skrevet om hevn i sine private notater.
Det er mange nye detaljer i artikkelen. Jeg fikk noen merkelige assosiasjoner av at TH skal ha
lært av sin mor å aldri bli
et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn.
"16. mai 1961 ble familien rammet av en usannsynlig tragedie. Den bare 50 år gamle Rakel Hagen var ute for å hente noe i vedskjulet. Plutselig ble hun rammet av hjertestans og døde der."
Kilde: Dagbladet+ 12. juni 2020;
https://www.dagbladet.no/nyheter/ukjent-tragedie-rammet-tom-hagen/72458222
Jeg mener det tidligere også har vært skrevet at moren døde av hjerneslag. I denne artikkelen står det hjertestans.
Hva er dette
noe. Hva annet er det å hente i et vedskjul enn ved?
Tom Hagen var nylig fylt 11 år da moren døde brått. Men moren hadde allerede lært ham at hevn og hevntanker ikke gagner noe barn eller noe menneske.
På en eller annen måte forbinder jeg dette bakhonet med vedskjulet moren døde i. På mine kanter av landet kaller vi ofte bakhon for bakved. Bakhon er et restprodukt fra saging av plank, og blir ofte kappet opp i passe størrelse og brukt til tennved eller vedfyring.
Disse assosiasjonene leder ingen plass da. Utover at bakhonet skapte en uventet forbindelse mellom morens død og AEs angivelige forsvinning, i min hjerne.