Citat:
Om jag förstått det rätt så smittar man mindre när man är vaccinerad om man nu skulle bli smittad. Man hostar mindre, är mindre snuvig. Eller snuvar och hostar inte alls vilket man annars hade gjort.
Men huvudförtjänsten av vaccinet är att färre blir svårt sjuka och kräver sjukhusvård och att färre dör.
Men huvudförtjänsten av vaccinet är att färre blir svårt sjuka och kräver sjukhusvård och att färre dör.
jag tänker så här.
man får vaccinet och blir inte allvarlig sjuk, dock blir man sjuk och i vissa fall blir man utan symtom.
Men vaccinet stoppar inte dig från att smitta andra, vilket betyder att om du tar vaccinet så kommer du att smitta andra och i värsta fall blir du en superspriddare pga du inte uppvisar några symtom, du blir en osynlig spridare.
när nya mutationen exploderade så gjorde den i samma stund som vaccineringen rullades ut, hmmm vilket sammanträffande. kanske var vaccinerna orsaken till att smittan öka.
jag vet inte varför folk tar vaccinet?
man blir ju inte av med den och dessutom riskerar man värsta biverkningar ifall man nu skulle råka ut för dem, vaccinet är hastigt framskapat.
vaccinet är enligt min åsikt, en drivmedel eller verktyg för att boosta viruset så att man i den sista etappen gör att alla ska ta vaccinet, dvs om du intar tar vaccinet så kommer du smittas av alla andra som ta, och om du tar vaccinet så kommer du smitta andra, hur du vrider och vänder så är sanningen att alla ska smittas och alla ska ta vaccin.
här kan börja snacka om vilken agenda dessa makthavare har?
jag har tappat all förtroende för både sjukvården och politikerna och samhället i stort, kalla mig konspirationsteoretiker men dessa konspirationsteoretiker har en poäng, en poäng som är mer förståelig och rimlig än den faktiska lösningen som systemet erbjuder en.