2021-01-30, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Spar ditt trams, du skiter fullständigt i Esbjörn så som du hånat och förlöjligat honom i denna tråd.
Så spar istället på dina tårar till att trösta de andra två vise männen när Ebba går lottlös ur detta förutom ett smutsigt rykte.
Du känner fortsatt stor förtröstan till Esbjörns team och litar på att de verkligen har hans bästa för ögonen? Jag hoppas att någon samlar ihop ett team och åker och fritar honom och då menar jag inte från lägenheten han påstås dela med ett yngre par. För det är uppenbart att han har blivit en bricka i en betydligt större härva.

Det är nog tyvärr för Esbjörns del så att hela hans ”team” har egna intressen i detta och att deras möjligheter att bistå honom inte längre existerar eftersom det skulle få svåra konsekvenser för dem både personligt och yrkesmässigt.

Jag undrar bara om det finns någon som tillåts komma honom tillräckligt nära för att berätta?
Senast redigerad av N.Armstark 2021-01-30 kl. 07:53.
2021-01-30, 07:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PomPoms
Ärligt talat är jag nog mest oroad/arg över att Ebba förstör för KD. Jag är inte ens särskilt borgerligt lagd, och har tidigare varit mycket skrämd av SD. Men med Sveriges nuvarande utveckling (förfall) så hoppas jag det kan bli bättre av ett regeringsbyte. Vi som inte har SÄPO-skydd och inte bor i de allra mest trygga områdena har ju märkt av Sveriges förändring i våra närområden.

Men jag har tagit till mig av det som framkommit allra senast i tråden. Hoppas att det som blir bäst för Esbjörn själv sker. Även om han inte har utvecklad demens etc så får man intrycket av att han är stressad och behöver få lugn och ro.

Det är snart val. Så även om Ebba har rätt är det nog inte bra för partiet att driva detta vidare. Men klart att hon måste få sin handpenning tillbaka men denna kanske gubbens anhöriga redan satt sprätt på.
2021-01-30, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För övrigt finns det anledning att misstänkta att Barry själv lider av 331.83, och därmed kan hans diagnos ifrågasättas även på den grunden.

Ska bli intressant att se om det är någon skicklig detektiv som kan lista ut varför
Det får bli en utmaning, vem löser den först?
Du får nog snart avslöja ditt fynd.

Men en sak som slår mig när jag läser psykologens utredning är att den är beställd av fullmaktshavare Monica Pernroth som vi nu får förmoda egentligen heter Monika Pernrot Lülmaa. Det kan väl betyda att det är hon som har fått en underskriven fullmakt från Esbjörn att företräda honom i processen?

Då är det i så fall hon som i sin tur har lejt Binninge som ombud och inte Esbjörn själv? Det är intressant ur ansvarssynpunkt, vem kommer att sitta med skägget i brevlådan nu när detta exploderat rätt upp i ansiktet på Esbjöns ”team”.

En annan fråga jag ställer mig är om Majkgård, som i rapporten omnämns som närmast anhörig och därigenom har fått svara på frågorna i ADL-avsnittet i utredningen, kan kallas in till förhandlingarna i tingsrätten? Hon har ju besvarat väldigt ingående frågor om Esbjörns hygien och tandborstning.

Då bör väl rimligen frågan få ställas hur hon kan veta detta?
2021-01-30, 07:53
Medlem
vittne-xs avatar
Binninge lyckades inte radera allt: https://archive.is/RSuOd
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:yyZHn3PiNKQJ:https://rsorg.se/+&cd=3&hl=sv&ct=clnk&gl=se

För de som vill forska mer på Binninge: https://web.archive.org/web/20200919074028/https://rsorg.se/

Bonus:
De "3 vise männen" (numera 5st) har startar en klagotråd efter en mod:s åtgärd med utdelad varning, hysteriskt rolig.
2021-01-30, 08:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Men din tjatige och trötte gamla djungelbjörn.

Du har fortfarande inte gett ett enda exempel på att Esbjörn dragit en offentlig lögn medan EBT har dragit flera, hon säger vadsomhelst för att framstå som den stackats svaga i denna affär.
Han har dragit in sina barn och sin exmake.
Sen har hon svartmålat åldringen hon försökt blåsa, samt dennes familj, människan har ingen skam i kroppen.

Åka med sin mäklarkompis från stureplan och och tjata på gamlingar om att man vill köpa deras sjötomt för billiga penningar och sen stå och skrika att andra människor inte ser efter sina gamla och inte tar pandemin på allvar. Samt utmålar sig själv som nån i utsatt position.
När man tjänar mer än 150 000 kronor i månaden och har råd att köpa det mesta man har lust med och har en hel sekt (bokstavligt talat) som är beredda att ge upp vad som helst för en.

Man måste vara bra korkad om man sväljer dom krokodiltårarna och sen gör henne tjänsten att hjälpa till att hoppa på och svartmåla den 80´plussaren, som inte lagt ut sin gård till försäljning och inte vill sälja sin gård.

Sen lovar Ebba på sin facebook att hon såklart inte ska tvinga nån gamling att sälja sin gård om han inte vill. Sex dagar senare söker hon lagfart och lämnar in stämningsansökan.
Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

Falskare människa får man leta efter.

Du har rätt att jag inte har gett ett exempel på att Esb dragit en offentlig lögn!
Vet du varför? för han har inte varit i rutan mer än någon minut.

Men tillskrivna lögner finns det och det har jag gett flera st av.

Den största lögnen är väl att han först säljer huset sen ångrar sig och går under jorden.
EB har bett om ett möte men han gick till expressen i stället.
Hur är det möjligt att ej se att han omöjliggjort ett återköp?
Han säger att han har ringt henne!
Var finns bevisen för att hon har avvisat honom?
Han sa att han knde träffa henne närsomhelst.
Hon väntade 5 veckor på att han skulle komma fram innan tinget kopplades in!

Jag vill bara ha svar i stället för att du flippar ur.
Du har ej svarat på min fråga än.

Min fråga:
Esb hade skickat brev till EB vem sa det jo Esb. inga bevis! bara påstående.
EB hade skickat brev till Esb, vem sa det Esb. beviset har han!

jag skickar med en länk med.

https://static.cdn-expressen.se/imag...an/1280@40.jpg

Förklara nu hur du kan få det till ord mot ord eller menar du att Esb pratar med sig själv?
2021-01-30, 08:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Sant

Dessutom spinner hon på att den var ovårdad och avlagd. Om 83-åringen vill ha det så, är det väl upp till honom.
Och så drar hon av kostnaden för bortforsling av hans grejjer i värderingen.

Och "trygg uppväxt" för barnen, "båda sina föräldrar nära" kunde hon väl tänkt på innan hon skiljde sig?

Vidrig skata

Vad kom du ifrån då?
Ta reda på fakta innan du postar i alla fall, tråden är full av onödiga fel ändå.
Esb är 81 år!
2021-01-30, 08:30
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Verkar som ni missat min länk i tidigare inlägg.
Majkgård ägde tidigare Morhagen konferensgård, vilken såldes av mäklare.......Tiit Lüllmaa
https://archive.is/9Cvm5
Jag har nu ändrat länk och lagt upp den på archive.is, eftersom Binninge & Co raderar frisk på nätet, så ni som gräver uppmanas att arkivera era fynd, då google cache bara har infot ett par dar.
Viss risk att det blir tilt o game over för Tiit Lüllmaa om han nu skulle våga sig på en värdering....

Ganska enkel förklaring varför EsB vägrade använda mäklare med annons, enda sättet att undgå detta gäng var som sagt skrivuppdrag till Sjönära, som inte "bott in sig" i området runt Marielund. Tilläggas att Majkgård även alltid har föreningen Marielunds vänners möte på sin kursgård, hon finns inte skriven i föreningen men får alltså förstahands info för området innan det kommuniceras ut.
https://marielund.wordpress.com

Komiskt att föreningen som är så stolt över BBC:s inslag, är tvärtyst om cirkus Esbjörn som varit på löpsedlarna sen september.

Tack för påminnelsen jag har sparat mycket då det har suddats mycket innan med.
Ang den "inre kretsen" så verkar den vara ett väl sammansvetsat gäng med många armar det finns även läkare som har anknytning där och ev en koppling direkt till Expressen. som spyr ut info till folket.
2021-01-30, 09:22
Medlem
[quote=Enydrion|74497544]
Ni som vill ge en felaktig bild av Ebba skulle tjäna på att bara ljuga om sådant som har ett icke binärt svar...
[quote]

Angående den "felaktiga" bilden av fröken Usch är det komiska med denna tråd att det förhåller sig precis tvärtom.

Det som Ebba-klanen hela tiden försöker göra är att förbättra Ebbas person o anseende men det dom inte fattar är att de drar ner henne djupare o djupare i eländet.

De kommer aldrig förbi hennes Facebookinlägg om att inte driva igenom affären om Esbjörn inte vill.

Finns svart o vitt på det!

Snacket de kört med om att ingen är intresserad av denna affär, bara några stycken här i tråden, kommer nu på skam med Svt-nyheter o Svenska Nyheter som säkert många fler ser än läser denna tråd.

Folkets domstol dömer också, inte bara tingsrätten, o här går det inte att överklaga.
2021-01-30, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får nog snart avslöja ditt fynd.

Men en sak som slår mig när jag läser psykologens utredning är att den är beställd av fullmaktshavare Monica Pernroth som vi nu får förmoda egentligen heter Monika Pernrot Lülmaa. Det kan väl betyda att det är hon som har fått en underskriven fullmakt från Esbjörn att företräda honom i processen?

Då är det i så fall hon som i sin tur har lejt Binninge som ombud och inte Esbjörn själv? Det är intressant ur ansvarssynpunkt, vem kommer att sitta med skägget i brevlådan nu när detta exploderat rätt upp i ansiktet på Esbjöns ”team”.

En annan fråga jag ställer mig är om Majkgård, som i rapporten omnämns som närmast anhörig och därigenom har fått svara på frågorna i ADL-avsnittet i utredningen, kan kallas in till förhandlingarna i tingsrätten? Hon har ju besvarat väldigt ingående frågor om Esbjörns hygien och tandborstning.

Då bör väl rimligen frågan få ställas hur hon kan veta detta?
Här framgår Monika Pernrot Lüllmaa i ett
annat av Rättssäkerhetsorganisationens dvs pedofilen Johann Binninges ärenden

Det är en skock rättshaverister med egenintresse att försvara sexbrottslingar

https://www.realtid.se/julian-assanges-forhorsledare-jo-anmals
Senast redigerad av Analias 2021-01-30 kl. 09:47.
2021-01-30, 09:33
Medlem
Bergakungens avatar
[quote=Freducation|74498092][quote=Enydrion|74497544]
Ni som vill ge en felaktig bild av Ebba skulle tjäna på att bara ljuga om sådant som har ett icke binärt svar...
Citat:

Angående den "felaktiga" bilden av fröken Usch är det komiska med denna tråd att det förhåller sig precis tvärtom.

Det som Ebba-klanen hela tiden försöker göra är att förbättra Ebbas person o anseende men det dom inte fattar är att de drar ner henne djupare o djupare i eländet.

De kommer aldrig förbi hennes Facebookinlägg om att inte driva igenom affären om Esbjörn inte vill.

Finns svart o vitt på det!

Snacket de kört med om att ingen är intresserad av denna affär, bara några stycken här i tråden, kommer nu på skam med Svt-nyheter o Svenska Nyheter som säkert många fler ser än läser denna tråd.

Folkets domstol dömer också, inte bara tingsrätten, o här går det inte att överklaga.

Ett minimikrav bör ju vara att den som ångrar sig ger sig tillkänna och förklarar att han ångrar sig, och förhandlar om hur saken skall lösas i ett möte med motparten.

Vi vet vad som hände, avtalat "ångermöte" ställdes in, för "Esbjörn orkade inte möta Ebba".

Objektivt är det ju Ebba som sitter i klistret, med ett köpeavtal hon inte kan dra sig ur utan skadeståndsanspråk, och med en säljare som inte vill varken vill fullfölja affären eller medverka till att den återgår.
2021-01-30, 09:34
Medlem
Inte konstigt Johann Binninge och hans rättshaverist klubb raderar flitigt nu

500 felaktigt dömda sexbrottslingar

https://unt.se/insandare/500-felaktigt-domda-ovardigt-en-rattsstat-1179648.aspx
Senast redigerad av Analias 2021-01-30 kl. 09:37.
2021-01-30, 09:46
Medlem
[quote=Bergakungen|74498174][quote=Freducation|74498092]
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Ett minimikrav bör ju vara att den som ångrar sig ger sig tillkänna och förklarar att han ångrar sig, och förhandlar om hur saken skall lösas i ett möte med motparten.

Vi vet vad som hände, avtalat "ångermöte" ställdes in, för "Esbjörn orkade inte möta Ebba".

Objektivt är det ju Ebba som sitter i klistret, med ett köpeavtal hon inte kan dra sig ur utan skadeståndsanspråk, och med en säljare som inte vill varken vill fullfölja affären eller medverka till att den återgår.

Objektivt har Ebba själv satt sig i klistret genom att hota med tinget. Säga att hon är beredd att backa men ansöker om lagfart. Snacka om dubbla budskap.

Att hon först förnekar att hon ska dra det till tinget men när sanningen kommer fram då blir det att hon bara "upplyst/informerat" Esbjörn, säger ganska mycket om hur fröken Usch agerar.

Nu sitter hon i sin skyttegrav o Esbjörnarna i sin.

Att komma o påstå att Ebba inte kunde få tag på Esbjörn om hon verkligen ville är bara snömos från hennes sida.

Att Esbjörn känner sig tjatad på o lurad o vill därför inte träffa är helt naturligt eftersom hon just hotar med tinget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in