2021-01-30, 08:03
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Han "tror" han ikke har slått han henne.

Kommer ikke til å klare seg i retten når venninner vitner om det motsatte (min gjetning)

Han tror ikke at han har slått eller sparket. Det må liksom sies at han ikke har sparket.
Det skal jo være en selvfølge at man ikke sparker kona si. Tror han får en virkelig motbør når det blir rettsak. Men jeg frykter at flere vitner ikke tør å stå frem. De frykter for at de også skal forsvinne.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-01-30 kl. 08:07.
Citera
2021-01-30, 09:40
Medlem
Monsens avatar
Jeg synes utsagnene fra avhørene er fulle av motsetninger.

Han sier bla. om dem som par at «like barn leker best» — «som hund og katt» — «med personligheter på hver sin måte».

Enkelte setninger gir jo heller ingen mening.

Like uklar som i NRK intervjuet.
Citera
2021-01-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har ikke nektet på at oppringningen fant sted. Ikke vri på det jeg sier da.
Jeg sier at man ikke kan vite helt sikkert om det var Anne. Politiet kan heller ikke vite, siden det ikke finnes noe videoopptak. De har bare sønnens ord, som forøvrig ikke husker noenting først, men som plutselig husker mye mer lenge etterpå, og til slutt satte seg på bakbeina og nektet å si et kløyva ord. Du kan nå stole på han hvis du vil.
Jeg vet dette med IMEI-nummer i telefonen, basestasjoner osv. Jeg kan ikke se at noen har påstått at AEs telefon ikke har vært i bruk 09.14. Det er jo ikke det det dreier seg om.
Hvis du er teletekniker, så kanskje du kan fortelle meg hvorfor man på 90-tallet hadde antenner som var 20 cm lange på mobilen, og som utover 90-tallet ble kortere, og i dag ikke kan vises i det hele tatt.
Som jeg sa, politiet gikk langt i å få Tom Hagen til å tro at de ikke mistenkte han. Det var veldig viktig så lenge man ikke hadde noe lik. Bl.a måtte de lyve (mener jeg da) når de lette etter Anne under isen i januar 2019. De latet som at de lette etter spor, og trakk fram at de hadde funnet et bilskilt og en mobil. Ren taktikk. Hvis de hadde sagt at de lette etter Anne, så hadde de også indirekte sagt at de mistenkte Tom Hagen. De skulle gjort det søket skjult. Tatt hull på isen midt på natten når alle sov, og 100 meter lengre nord på isen, og så sendt ned sivile umerkede dykkere. Men istedet rigget de seg til med brannbiler, beltebil, uniformerte brannmenn osv.
Varför antenner har blivit kortare efter var är att tele systemen har utvecklats och man kallar det för generationer. 1G, 2G ,3G , 4G och nu 5G under uppbyggnad. Frekvensen har blivit högre efter varje generation därav allt kortare antenner, antennlängden är 1/4 av våglängder. Inte bara IMEI nummer är med i informationen, det är GPS, timingsingnar för avstånd och en mängd information. Det är inte omöjligt att återskapa ljud och bild,d men I detta fall vet vi inte vilka resurser polisen har lagt ner på teledata, det har i alla fall stått i media att de gort teleanalyser. Vad polisen letade efter under isen har inte framkommit från polisen men var man och media hade uppfattningen av att de letade efter AEH och det kan inte TH ha undgått. De enheter du räknar upp är de som polisen brukar använda i alla fall här i Sverige så det är inga konstigheter och betyder inte att man försöker dölja något.
Citera
2021-01-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da kan du ikke følge spesielt godt med. Det du henviser til er fra en gammel reportasje.
Du får oppdatere deg på det som vil fremkomme i VG på lørdag. Leste du i det hele tatt det jeg skrev?

Beklager. Jeg burde ha vært mer observant. Nei, jeg scroller som regel forbi dine innlegg. Dette skyldes at du ikke har besvart spørmål fra meg. Da jeg i natt sjekka forsida på VG, så jeg reklamen for lørdagsavisa.
"Les dagens avis her". Det viste seg å være et bilde av forsida av fredagens papirutgave.
Dette er ikke oppdatert. Fortsatt samme bilde og tekst. Fra avisa som ble trykket torsdag kveld, eller natt til fredag.
Har forlengst kjøpt min siste papirutgave. Jeg leser av og til det som er gratis i nettutgaven. VG+ ble stoppa midt i siste abonnementsperiode. Alt dette pga av VGs ensidige vinkling i denne saken. Jeg bidrar ikke økonomisk til en avis som driver forhåndsdømming.VG er ikke alene, men er blant de verste En artikkel i august, var et hederlig unntak. Tittelen var "Bevisene som falt"
Fredagutgavens var også bra. Det kan se ut til at VG har skjønt at det ikke er opplagt at TH er skyldig.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-01-30 kl. 10:23.
Citera
2021-01-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men de kan også være kjekke å ha, for da får man kvalitetssikret sine teorier og hypoteser.
Teorier blir stadig vekk angrepet av Hellsculls og disse, og på den måten får man prøvd ut at de holder vann.

Jeg hadde tenkt å kommentere noen spørsmål du stilte meg. Det gjaldt en evt transport av AEHs lik over til Sverige.
Jeg bruker ikke mer tid på deg. Du har ikke deltatt lenge i tråden, men lenge nok til å eksponere din debattstil.
Se bare på kommentaren jeg nå besvarer;
"Teorier blir stadig vekk angrepet av Hellsculls og disse, og på den måten får man prøvd ut at de holder vann."
Er det å stille spørsmål, det samme som å angripe?
Føler du deg angrepet, hvis du får et spørsmål?
Jeg tar deg ikke alvorlig. Når jeg ikke svarer deg, tror du sikkert at du "vant" diskusjonen jeg viste til. Hvis du gjør det, unner jeg deg gleden.
Citera
2021-01-30, 11:04
Medlem
VG Spesial tidslinje forsvinningsdagen, https://www.vg.no/spesial/2020/lorenskog-tidslinje/

Legger merke til at tidspunkt for kjøring er angitt med ca tider.

Tom Hagen dro på jobb ca 09:00. Ankom Futurum ca 09:15. Og kjøretiden er angitt til ca 7-8 minutter.

Mye slarke her. TH husker heller ikke om han kjørte riksvei 159, eller om han kjørte Solheimsveien, da han dro på jobb.

Finnes det ikke kameraer langs disse veiene, slik at det kan slås fast hvilken vei han kjørte, og nøyaktige tidspunkt kan angis.

TH sier han kjørte fra Futurum ca 13:30 og ankom S4 ca 13:40. Mindre slarke her, men det burde være mulig å bestemme tidspunktene mer nøyaktig. Vil tro at kamera på Futurum ville registrere nøyaktig når TH kjørte hjemover.
Citera
2021-01-30, 11:05
Medlem
Theforeigners avatar
https://www.vg.no/nyheter/i/yRgBJg/de-siste-avhoerene

Tom Hagen om åstedet:
- Noen hadde pyntet
litt opp i ettertid

Publisert 30 Jan, 2021

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9mp5d/hoer-krimpodden-gaa-gjennom-de-siste-avhoerene-av-tom-hagen
Hør Krimpodden gå gjennom de siste avhørene av Tom Hagen
Det kan bli stående som de siste avhørene av Tom Hagen.
Krimpodden drøfter informasjonen som kom frem i avhørene fra februar 2019.

VILDE KALSAAS WORREN
Publisert:
Oppdatert i dag 07:55
Citera
2021-01-30, 11:12
Medlem
Det ser ikke ut til at Tom Hagen oppfatter helt, eller forstår selv, når han motsier seg selv.
"I avhør blir Hagen spurt om hvordan ekteparets økonomi har fungert. Han sier det har fungert sånn at Lisbeth alltid har hatt tilgang til hans konto. Han har aldri spurt henne om hva hun har brukt penger til."
Og litt senere:
"Han forklarer at han noen ganger har sett på kontoutskriftene sine at kona har kjøpt ting som bare er til seg selv. Da har han tatt det opp. Det har skjedd et par ganger. Det har ikke vært noe problem, sier han.
Tom Hagen innrømmer her at han har detaljregulert hva AE kunne bruke penger til. Det går ikke i hop.

La merke til denne:
Hus og bil har vært hennes bord helt siden de giftet seg, siden han selv ikke er glad i å drive med sånt, forklarer milliardæren.
Der fikk AE skylden for at han har kjørt omkring i en gammel og bulkete bil. Uten kjørecomputer. Det har nok passet TH veldig bra forsvinningsdagen.

Senast redigerad av kornblomst 2021-01-30 kl. 11:16. Anledning: feilskriving
Citera
2021-01-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ser ikke ut til at Tom Hagen oppfatter helt, eller forstår selv, når han motsier seg selv.
"I avhør blir Hagen spurt om hvordan ekteparets økonomi har fungert. Han sier det har fungert sånn at Lisbeth alltid har hatt tilgang til hans konto. Han har aldri spurt henne om hva hun har brukt penger til."
Og litt senere:
"Han forklarer at han noen ganger har sett på kontoutskriftene sine at kona har kjøpt ting som bare er til seg selv. Da har han tatt det opp. Det har skjedd et par ganger. Det har ikke vært noe problem, sier han.
Tom Hagen innrømmer her at han har detaljregulert hva AE kunne bruke penger til. Det går ikke i hop.

La merke til denne:
Hus og bil har vært hennes bord helt siden de giftet seg, siden han selv ikke er glad i å drive med sånt, forklarer milliardæren.
Der fikk AE skylden for at han har kjørt omkring i en gammel og bulkete bil. Uten kjørecomputer. Det har nok passet TH veldig bra forsvinningsdagen.

Ja, igjen kommer selvmotsigelsene frem - akkurat som i NRK-intervjuet.

Det samme i forhold til avhørene, for eksempel da tema ble motiv og hevntanker skal TH ha forklart at han har aldri vært et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn og at det har han lært av sin mor.

Samtidig er det avslørt at TH har skrevet om hevn i sine private notater.
Citera
2021-01-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, igjen kommer selvmotsigelsene frem - akkurat som i NRK-intervjuet.

Det samme i forhold til avhørene, for eksempel da tema ble motiv og hevntanker skal TH ha forklart at han har aldri vært et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn og at det har han lært av sin mor.

Samtidig er det avslørt at TH har skrevet om hevn i sine private notater.

Er det noe jeg har lært meg gjennom et liv så er det at det bildet mennesker har av seg selv ikke alltid samsvarer med det andre ser, man ønsker gjerne å tenke bedre om seg selv, det er en naturlig overlevelsesmekanisme som absolutt alle har. Mennesker kan påstå og selv faktisk tro at de er ganske ærlig og redelig anlagt, det som er en veldig vanlig misoppfatning er f eks at man er et menneske som behandler sine nærmeste godt, faktum er at vi sjeldent er så gode som vi vil tro og enkelte gjør mye dumt, også mot de vi er glad i. Det er nokså normalt, jeg ser ikke hvordan man kan tolke noe sånt som en bevisst løgn. Uansett om han har behandlet henne dårlig og til tider vært både hevngjerrig og veldig sjalu (det siste er vel normalt i den situasjonen de var i), så er dette svært dårlige indisier på at han er en drapsmann. Jeg vil vel heller si at det skorter på selvinnsikten, det gjør det hos mange.
Citera
2021-01-30, 12:51
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Varför antenner har blivit kortare efter var är att tele systemen har utvecklats och man kallar det för generationer. 1G, 2G ,3G , 4G och nu 5G under uppbyggnad. Frekvensen har blivit högre efter varje generation därav allt kortare antenner, antennlängden är 1/4 av våglängder. Inte bara IMEI nummer är med i informationen, det är GPS, timingsingnar för avstånd och en mängd information. Det är inte omöjligt att återskapa ljud och bild,d men I detta fall vet vi inte vilka resurser polisen har lagt ner på teledata, det har i alla fall stått i media att de gort teleanalyser. Vad polisen letade efter under isen har inte framkommit från polisen men var man och media hade uppfattningen av att de letade efter AEH och det kan inte TH ha undgått. De enheter du räknar upp är de som polisen brukar använda i alla fall här i Sverige så det är inga konstigheter och betyder inte att man försöker dölja något.

Men like fullt kan man ikke vite sikkert at det var Anne som snakket i telefonen 09.14.
At hennes telefon med det spesifikke IMEI-nummer ringte fra den posisjonen (S4), vet man jo.
Når det gjelder sønnen, så tror jeg han vet mye mer enn han vil ut med.
Hvis politiet skulle si at de trodde at det ikke var Anne som snakket i telefonen, så er jo det det samme som at de indirekte sier at de tror Anne var drept allerede før at TH dro på jobb.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-01-30 kl. 13:01.
Citera
2021-01-30, 13:22
Medlem
Både i avhøret og i NRK intervjue motsier Hagen seg selv.Hva er grunnen til det? Troverdigheten hans står på spill.Og rettspsykiatri måte til for enten bekrefte eller avkrefte hans diagnose.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in