2021-01-30, 01:10
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg tror hun har kommunisert om ekteskapsproblemer i lang tid. Det har jeg indikasjoner på, uten at jeg skal gå nærmere inn på det her og nå.

Hurra! Du har latt deg påvirke av en trådfyllingskommentator uten mål og mening. JUSUS!
Citera
2021-01-30, 01:18
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er iallefall noe som skurrer med de telefonsamtalene, når lønnsansvarlig sier at AE sa de skulle til kvitfjell, mens tekstmeldingen sier at turen var utsatt. Og det andre telefonvitnet ikke husket hva de snakket om før etter flere avhør.

Jepp. Drept i vilt sinne om natta.
Citera
2021-01-30, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Lørdag kommer VG med flere detaljer fra de siste avhørene TH hadde, før han nektet å forklare seg mer.

I avhørene ble TH blant annet spurt om konflikter i ekteskapet, vold og økonomi.

Forholdet til AE er viet et eget kapittel. På spørsmål om det var et konfliktfylt forhold har TH svart nei.
I avhøret har han beskrevet det som et "spennende forhold" og at de hadde et normalt forhold.

Når det gjelder økonomi skal TH ha forklart at AE alltid hadde tilgang til hans konto og at han aldri spurte henne om hva hun brukte pengene til. I følge VGs kilder skal TH ha forklart at hus og bil var AEs bord i alle år.

TH har forklart at han dekket og betalte alle kostnader knyttet til hus, hjem og barn, mens AE sørget for at regninger ble betalt. AE skal også ha tatt ut kontanter til TH når han ba om det fordi han foretrekker kontanter.

Når avhørene kom inn på motiv og hevntanker skal TH ha forklart at han har aldri vært et sånt menneske som hevner seg eller tenker hevn. VG har tidligere omtalt at TH har skrevet om hevn i sine private notater.

TH skal ha uttalt at han ikke husker dette og at det i så fall må bero på en misforståelse.

I avhør skal TH også ha fått spørsmål om han har vært voldelig mot AE. Men det har TH avvist:
Han tror han aldri har vært voldelig i den forstand at han har slått eller sparket, men kanskje ristet, skal TH ha forklart i følge VGs informasjon.
TH har blitt spurt om hvordan hans temperament er. TH skal ha svart at han og familien er temperamentsfulle mennesker alle sammen. Men TH har påpekt at det er et sunt temperament.

I avhørene ble det også viet stor plass til året 1993, som beskrives som et kriseår, både i forhold til byggeprosjekter, OL-planer og ekteskapet. VG skriver flere detaljer om dette i en større artikkel i morgen.

Jeg så forsida nå. Bilde av TH, og teksten: "Slik knuste de politiets beviser."
Citera
2021-01-30, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"Tiltale er bare (...)" Hahahaha... - at man kan bli erstatningsansvarlig ved frikjennelse, er en logisk brist i rettsvesenet her i landet, som er påtide å forandre på.
Selvsagt er ikke kidnappingscenarioet usannsynlig. Hvorfor tror du ellers at politiet ikke kan utelukke hypotesen?!
Oj s ble frifunnet for drap på kona men ble dømt til erstatning. Alle vet han er skyldig. Det samme kan sies om th. Han kvittet seg med kona før hun flyttet. Blade runner brukte pistol.
Citera
2021-01-30, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg så forsida nå. Bilde av TH, og teksten: "Slik knuste de politiets beviser."

Da kan du ikke følge spesielt godt med. Det du henviser til er fra en gammel reportasje.
Du får oppdatere deg på det som vil fremkomme i VG på lørdag. Leste du i det hele tatt det jeg skrev?
Citera
2021-01-30, 07:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det är inte jag som påstår att AEH pratar I relefonen 9.14, det är polisen som säger det i presskonferenser. Tror du polisen ljuger ? Som teleteckniker vet jag att det inte går att bara stryka ett telefonsamtal som ägt rum. Klart att polisen kan undanhålla uppgifter till TH men det är inte att ljuga. Om de nu undanhöll uppgifter för TH gör det inte honom skyldig

Jeg har ikke nektet på at oppringningen fant sted. Ikke vri på det jeg sier da.
Jeg sier at man ikke kan vite helt sikkert om det var Anne. Politiet kan heller ikke vite, siden det ikke finnes noe videoopptak. De har bare sønnens ord, som forøvrig ikke husker noenting først, men som plutselig husker mye mer lenge etterpå, og til slutt satte seg på bakbeina og nektet å si et kløyva ord. Du kan nå stole på han hvis du vil.
Jeg vet dette med IMEI-nummer i telefonen, basestasjoner osv. Jeg kan ikke se at noen har påstått at AEs telefon ikke har vært i bruk 09.14. Det er jo ikke det det dreier seg om.
Hvis du er teletekniker, så kanskje du kan fortelle meg hvorfor man på 90-tallet hadde antenner som var 20 cm lange på mobilen, og som utover 90-tallet ble kortere, og i dag ikke kan vises i det hele tatt.
Som jeg sa, politiet gikk langt i å få Tom Hagen til å tro at de ikke mistenkte han. Det var veldig viktig så lenge man ikke hadde noe lik. Bl.a måtte de lyve (mener jeg da) når de lette etter Anne under isen i januar 2019. De latet som at de lette etter spor, og trakk fram at de hadde funnet et bilskilt og en mobil. Ren taktikk. Hvis de hadde sagt at de lette etter Anne, så hadde de også indirekte sagt at de mistenkte Tom Hagen. De skulle gjort det søket skjult. Tatt hull på isen midt på natten når alle sov, og 100 meter lengre nord på isen, og så sendt ned sivile umerkede dykkere. Men istedet rigget de seg til med brannbiler, beltebil, uniformerte brannmenn osv.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-01-30 kl. 07:30.
Citera
2021-01-30, 07:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hurra! Du har latt deg påvirke av en trådfyllingskommentator uten mål og mening. JUSUS!

Men de kan også være kjekke å ha, for da får man kvalitetssikret sine teorier og hypoteser.
Teorier blir stadig vekk angrepet av Hellsculls og disse, og på den måten får man prøvd ut at de holder vann.
Citera
2021-01-30, 07:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Var det tilfeldig at dette skjedde så nært opp til forsvinningsdagen? (Vitner husker dette og kunne forklare hva hun fortalte til politiet)

Hun har kommunisert om ekteskapsproblemer i lang tid.
Citera
2021-01-30, 07:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hun har kommunisert om ekteskapsproblemer i lang tid.
"Til ektemannens 67-årsdag i 2017 skriver hun at hun elsker ham, og at «livet hadde vært tungt og stusselig uten» ham."

Jeg må vel være ærlig å si at jeg skulle ønske at du litt oftere kunne si du satte pris på meg, står det.

– Veldig glad i deg"

Dette skrev AEH i 2017 - et år før forsvinningen.

Rett før forsvinningen kommuniserte hun ekteskapsproblemer med ulike personer.

Det står i media
Senast redigerad av Legokatt 2021-01-30 kl. 07:56.
Citera
2021-01-30, 07:54
Medlem
Han "tror" han ikke har slått han henne.

Kommer ikke til å klare seg i retten når venninner vitner om det motsatte (min gjetning)
Citera
2021-01-30, 07:56
Medlem
Artikkelen hinter også til at AEH ikke har hatt noe selvstendig økonomi uten at TH har slått ned på det, slik kornblomst har skrevet mye om.

Første gang jeg har sett det på trykk i pressen på den måten.
Citera
2021-01-30, 07:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Rett før forsvinningen kommuniserte hun ekteskapsproblemer med ulike personer.

Det står i media

Har jeg nektet på at det står det i media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in