Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Det är inte jag som påstår att AEH pratar I relefonen 9.14, det är polisen som säger det i presskonferenser. Tror du polisen ljuger ? Som teleteckniker vet jag att det inte går att bara stryka ett telefonsamtal som ägt rum. Klart att polisen kan undanhålla uppgifter till TH men det är inte att ljuga. Om de nu undanhöll uppgifter för TH gör det inte honom skyldig
Jeg har ikke nektet på at oppringningen fant sted. Ikke vri på det jeg sier da.
Jeg sier at man ikke kan vite helt sikkert om det var Anne. Politiet kan heller ikke vite, siden det ikke finnes noe videoopptak. De har bare sønnens ord, som forøvrig ikke husker noenting først, men som plutselig husker mye mer lenge etterpå, og til slutt satte seg på bakbeina og nektet å si et kløyva ord. Du kan nå stole på han hvis du vil.
Jeg vet dette med IMEI-nummer i telefonen, basestasjoner osv. Jeg kan ikke se at noen har påstått at AEs telefon ikke har vært i bruk 09.14. Det er jo ikke det det dreier seg om.
Hvis du er teletekniker, så kanskje du kan fortelle meg hvorfor man på 90-tallet hadde antenner som var 20 cm lange på mobilen, og som utover 90-tallet ble kortere, og i dag ikke kan vises i det hele tatt.
Som jeg sa, politiet gikk langt i å få Tom Hagen til å tro at de ikke mistenkte han. Det var veldig viktig så lenge man ikke hadde noe lik. Bl.a måtte de lyve (mener jeg da) når de lette etter Anne under isen i januar 2019. De latet som at de lette etter spor, og trakk fram at de hadde funnet et bilskilt og en mobil. Ren taktikk. Hvis de hadde sagt at de lette etter Anne, så hadde de også indirekte sagt at de mistenkte Tom Hagen. De skulle gjort det søket skjult. Tatt hull på isen midt på natten når alle sov, og 100 meter lengre nord på isen, og så sendt ned sivile umerkede dykkere. Men istedet rigget de seg til med brannbiler, beltebil, uniformerte brannmenn osv.