2021-01-30, 09:20
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Vill passa på och ta upp en sak som det inte pratats så mycket om gällande detta och det är de som investerat i dessa hedgefonder. Det är ju de som drabbas i första hand innan någon får sparken eller att den konkar. Inte så kul att se sina livsbesparingar gå upp i rök...

Nä men det är ju vad den fria marknaden handlar om? X spekulerar, Y gör andra spekulationer. Z händer och någon förlorar och någon vinner.. Redan på dagis fick jag lära mig att "den som ger sig in i leken, får leken tåla".

Min personliga åsikt är att det är rätt åt alla som investerar i hedgefonder och förlorar, är bara ett sandkorn av rättvisa på livets sandstrand när de som vill tjäna på andras olycka själva drabbas. Min högsta dröm är att detta fortsätter en eller två veckor till och välter några fonder helt och hållet.
Citera
2021-01-30, 09:20
Medlem
joumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Har för mig att det går på några minuter i europa. Det här borde usa ha fixat 2008, då det var en stor orsak till kraschen. Det gör hela systemet extremt sårbart. Nu lär fed ryka in om de får problem. Så jag tror inte på en krasch lik 2008. Men man kan inte utesluta det. Får verkligem hoppas att de ser över systemet.

Jadå det har du för dig. USA var länge snabbast med sina två dagar fram till att även Europa gick över till 2 för något år sedan. Innan det tog avvecklingen 3 dagar här. Nu alltså 2.
Citera
2021-01-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Vart någonstans köper ni era aktier? Vilken app osv

Swed"konstata IT-problem"bank och Nordnet. Nordnet går att handla mer aktier på än Swedbank när det gäller USA.

Jag tjänade 600 kr på GME torsdag till fredag. Ganska bra. Kanske skulle gått in tidigare i veckan när den började rusa
Citera
2021-01-30, 09:22
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Nej. Det är hemskt faktiskt. Jag tycker även synd in de som investerat i trafficking och droghandel och nu pga Coronan ser sina inkomster försvinna.

Ja det är faktiskt fruktansvärt! Stackars stackars som bara ville tjäna enkla och snabba pengar! Jag gråter en skvätt för alla hallickar och langare som ser pengarna försvinna...
Citera
2021-01-30, 09:24
Ska man köpa idag? Vad händer då på måndag när börsen öppnar?

Kommer det fortsätta stiga, bergochdalbana eller rasa?
Citera
2021-01-30, 09:25
Medlem
Citat:
Vill passa på och ta upp en sak som det inte pratats så mycket om gällande detta och det är de som investerat i dessa hedgefonder. Det är ju de som drabbas i första hand innan någon får sparken eller att den konkar. Inte så kul att se sina livsbesparingar gå upp i rök...

Åh nej. Nej nu kanske dom sälja en av deras båtar för att råd att bo kvar i en av deras lyxvillor. Det är oftast inte kreti och pleti direkt som investerar i såna här hedgefonder.
Citera
2021-01-30, 09:30
Medlem
Det känns som att en majoritet i denna tråd missuppfattat hela grejen. De snackar om at köpa och sälja vid rätt tidpunkt.
Allting här handlar om att köpa för att absolut inte sälja. Inte sälja snart iallafall.

Man köper in sig och ska räkna med att förlora de pengarna.

Det är som att demonstrera i Vitryssland. Skillnaden här är att man riskerar pengar istället för livet / att bli fängslad.
Chansen är liten att man vinner men gör man det så vinner man stort, antingen direkt eller indirekt.
Citera
2021-01-30, 09:33
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooop
Intressant...finns det något mer ökänt och illustrativt exempel man kan läsa om?

Vad tror ni händer med plattformar som Robinhood framöver? Kommer det bli omöjligt att mobilisera folk i samma skala eller? Vore ju synd om man tog bort möjligheterna för den lille spekulanten att tjäna pengar på sin kunskap känner jag.
@RobinhoodApp could have gone out of biz yesterday or limiting trades in hot names. They went with limited trades. The question now is - they’ve infused enough cash to live another day, but how do they avoid this again? Under the current model / they can’t
https://twitter.com/SRuhle/status/1355313993628454915

När asiaterna vaknat så behöver vi inte robinhood mer för att pumpa GME till månen. Kroknäsorna kan försöka begränsa den fria marknaden bäst dom vill men de innebär bara konstgjord andning och köp av tid. Tid de inte har. I veckan lyfter vi 🚀🚀🚀🚀

Citat:

ÅH NEJ nu kommer de inte kunna köpa 1 miljard lyxyachter utan bara de värda 800-900 miljoner. HUR ska de överleva detta debaclet???????

Gråter än
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-01-30 kl. 09:37.
Citera
2021-01-30, 09:38
Medlem
Hur ska man tolka att aktien ligger stabilt trots att det är så svårt att köpa den? Inga säljare?
Citera
2021-01-30, 09:43
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Hur ska man tolka att aktien ligger stabilt trots att det är så svårt att köpa den? Inga säljare?

Det finns inget utbud helt enkelt. 🚀🚀🚀

Därför grappar så är det extremt viktigt att hålla och inte Drabbas av panik och oro, samt ignorera troll i tråden som skriver bajs.
Citera
2021-01-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det finns inget utbud helt enkelt. 🚀🚀🚀

Därför grappar så är det extremt viktigt att hålla och inte Drabbas av panik och oro, samt ignorera troll i tråden som skriver bajs.
så den kommer inte gå ner till 200 usd igen så man kan gå in med sina 500k samt hålla linjen :/
Citera
2021-01-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
så den kommer inte gå ner till 200 usd igen så man kan gå in med sina 500k samt hålla linjen :/

500k... 🤣😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in