Citat:
Detta blir en engångshändelse, för de stora aktörerna kommer inte att sätta sig i denna situation igen. Blankningar kommer att minska vilket jag tycker är bra. Samtidigt kan jag tyck att det är ok att ha en short position för att främja antalet transaktioner.Ja, det är ju lite intresserant det här med vilken strategi man ska använda. Vänsterfolket stod utanför Wallstreet och sjöng, spelade trumma, rökte på och blev påhejade i media men det ledde ingen vart. Några år senare brände man ner samhället, spelade trumma, tyckte synd om kriminella negrer, kravallade i flera månader, spöade folk, blev påhejade i media och fick allt man pekade på.
Sen kom populisthögern, tog istället sin (likartade) frustration och sin ilska direkt till maktens hjärta men blev kallade för terrorister, avstängda från alla sociala medier, hatade i media, hatade av sitt egna parti, förlorade allt politiskt inflytande och kom ingenstans.
Nu verkar det som att de här grupperna kan enas kring något och få saker att hända på riktigt och åstadkomma en förändring som båda parter är åtminstone lite mer till freds med än dagens situation...
Eller så blir det som vanligt att reglerna plötsligt ändras under spelets gång, luckorna täpps till och att huset vinner ännu en gång?
Sen kom populisthögern, tog istället sin (likartade) frustration och sin ilska direkt till maktens hjärta men blev kallade för terrorister, avstängda från alla sociala medier, hatade i media, hatade av sitt egna parti, förlorade allt politiskt inflytande och kom ingenstans.
Nu verkar det som att de här grupperna kan enas kring något och få saker att hända på riktigt och åstadkomma en förändring som båda parter är åtminstone lite mer till freds med än dagens situation...
Eller så blir det som vanligt att reglerna plötsligt ändras under spelets gång, luckorna täpps till och att huset vinner ännu en gång?
Tror inte att man ska överdiva föreningen mellan vänstern och högern. Ord som jag föraktar.
Jag tänker hellre nationalist och globalist.
Cruz sträckte ut till AOC men hon kallade honom mördare. Och det är där vi är.
Samma åsikt, men de tar de som är någorlunda till höger.
Våga ta en position och håll fast vid den. Politiskt och ekonomiskt. Håll fast vid aktien. vänta tills de måste köpa.