2021-01-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Ja, det är ju lite intresserant det här med vilken strategi man ska använda. Vänsterfolket stod utanför Wallstreet och sjöng, spelade trumma, rökte på och blev påhejade i media men det ledde ingen vart. Några år senare brände man ner samhället, spelade trumma, tyckte synd om kriminella negrer, kravallade i flera månader, spöade folk, blev påhejade i media och fick allt man pekade på.

Sen kom populisthögern, tog istället sin (likartade) frustration och sin ilska direkt till maktens hjärta men blev kallade för terrorister, avstängda från alla sociala medier, hatade i media, hatade av sitt egna parti, förlorade allt politiskt inflytande och kom ingenstans.

Nu verkar det som att de här grupperna kan enas kring något och få saker att hända på riktigt och åstadkomma en förändring som båda parter är åtminstone lite mer till freds med än dagens situation...

Eller så blir det som vanligt att reglerna plötsligt ändras under spelets gång, luckorna täpps till och att huset vinner ännu en gång?
Detta blir en engångshändelse, för de stora aktörerna kommer inte att sätta sig i denna situation igen. Blankningar kommer att minska vilket jag tycker är bra. Samtidigt kan jag tyck att det är ok att ha en short position för att främja antalet transaktioner.

Tror inte att man ska överdiva föreningen mellan vänstern och högern. Ord som jag föraktar.

Jag tänker hellre nationalist och globalist.

Cruz sträckte ut till AOC men hon kallade honom mördare. Och det är där vi är.

Samma åsikt, men de tar de som är någorlunda till höger.

Våga ta en position och håll fast vid den. Politiskt och ekonomiskt. Håll fast vid aktien. vänta tills de måste köpa.
Citera
2021-01-30, 01:05
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vet någon hur mycket hedgefonderna har blankat AMC, i procent?

Det verkar inte riktigt lika utbrett som GME men utveckligen på den aktien lär ju också stiga kraftigt om fonderna har satt sig själva i skiten och försöker trycka ner kursen. Reddits hat mot Wall Street kommer att driva upp även denna kurs för ännu större förluster.

Följt Reddit mycket under dagen och det verkar vara den aktien tillsammans med NOK som folk har tryckt in mest pengar i nu när GME börjar bli dyrt.
Över 70, nästan 80%
Citera
2021-01-30, 01:07
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Absolut.

Och splittra.

Och tro att man är ensam.

När vi i själv verket är många. Som dessutom i detta fal kan enas över politik. Där alla som är emot eliten, de överdrivet rika osv har hittat et sätt att ta upp kampen.

Naturligtvis begränsar nu de stora aktörerna sina short position i alla andra företag. Så detta kan inte upprepas. Vilket gör denna specifika situation ännu viktigare.

Håll fast vid aktierna. Så länge det krävs. fm dagar, tio månader eller två år. Låt dem betala sig ur denna position.

Vi är inte ensamma!

Nu river vi ner deras små murar!
Citera
2021-01-30, 01:10
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
I marknaden. Jag har en mäklare som tog emot den.
Jag räknar med att precis vad som helst kan hända och då vill jag vara förberedd.

Har du provat att ringa in din order till mäkleriet hos Avanza?

Nej det har jag inte testat..
Citera
2021-01-30, 01:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotera
Endast haussare är såklart emot. Bubblan spricker självklart, det förstår alla som vet vad en aktie är.
Nu är det alla nya "aktiesparare" som ser sin chans som kommer åka på smällen...Kanske inte på måndag men snart iallafall.
Läs på lite gubben lille. Case:t är att aktien är blankad mer än vad det finns aktier. När blankarna tvingas köpa tillbaka så blir det en short squeeze. Vilket får effekten att det blir en spiral uppåt. Det handlar därmed inte om något pyramidspel som du har fått för dig. Det är istället än värdetransferering från hedgefonder till privatpersoner.
Citera
2021-01-30, 01:18
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Läs på lite gubben lille. Case:t är att aktien är blankad mer än vad det finns aktier. När blankarna tvingas köpa tillbaka så blir det en short squeeze. Vilket får effekten att det blir en spiral uppåt. Det handlar därmed inte om något pyramidspel som du har fått för dig. Det är istället än värdetransferering från hedgefonder till privatpersoner.

Exakt. Hela världen vet om det och vill in för att ta del av kakan.
Det enda vi som har aktier behöver göra är att sitta still, hålla och vänta. Vi har tiden på vår sida.

Vi gillar aktien!
Citera
2021-01-30, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Vissa går in i detta av ren och skär antisemitism också

En anledning lika nobel som någon annan
Citera
2021-01-30, 01:23
Medlem
Bör man sälja allt sitt amerikanska innehav? Känns ju inte som att index kommer lysa blått nästa vecka om man säger så...kanske dumt att inte göra det idag redan.

Vad gör ni andra?
Citera
2021-01-30, 01:26
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Bör man sälja allt sitt amerikanska innehav? Känns ju inte som att index kommer lysa blått nästa vecka om man säger så...kanske dumt att inte göra det idag redan.

Vad gör ni andra?
Va? Börsen är ju stängd vid det här laget och vad har index med GameStop att göra? Du verkar lite vilsen.
Citera
2021-01-30, 01:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tim Pool

Wall Street PANICKING As Losses Top $70 Billion, GameStop

https://www.youtube.com/watch?v=tb35...hannel=TimPool

Jag är ledsen att behöva säga det, men sådan info är bara en del av spelet. För att få de stackars småspararna att hålla kvar vid sina förlustaffärer.

Och vet du vad Wall Streets totala värde är?

Ca 50 trillion USD. Om ens de förluster du beskriver ovan vore sanna (0.07 trillion) så vore det ca 0.14% av värdet av aktievärdet på Wall Street. Det är ungefär 1/4 av vad värdet varierar en normal handelsdag.

Men nu är det ju inte ens 70 billion som förlusten handlar om. Utan snarare runt 4 billion. Fattar ni nu hur rökta ni är? Wall Street är ca 10.000 gånger större.
Citera
2021-01-30, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Vad händer om blankarna går i konkurs och inte kan köpa tillbaka aktierna? Vem får "ta över skiten" då? Med skiten menar jag skulden som blankarna dragit på sig.
Senast redigerad av AxlRose21 2021-01-30 kl. 01:33.
Citera
2021-01-30, 01:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxlRose21
Vad händer om blankarna går i konkurs och inte kan köpa tillbaka aktierna? Vem får "ta över skiten" då?

Då lär det hanteras som rättegångar och olika affärer mellan dessa blankare och den andra sidan på Wall Street.

Ni som "köper" aktier i denna tråd har inget med det att göra eftersom ni handlar via online broker, dvs inte riktiga aktier utan bara fiktiva positioner i dessa brokers databaser. Så ni är rökta när de konkar, sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in