2021-01-29, 21:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba har en "postordervärdering" vilken inte ens man riktigt vet när den gjordes.
Hon har enligt egen utsago även en till värdering, varför har inte den visats?

Detta är fullt normalt bland de "tre vise männen" här i tråden, dvs att Ebba inte behöver visa upp den andra värderingen.

Men däremot ska jag som anonym skribent här på flashback namnge de två mäklare (en aktiv mäklare, en fd mäklare numera pensionär) vilka i förtroende var för sej till mej lämnat ett marknadsmässigt värde på fastigheten.
(Värdet på fastigheten är 5.5-6 miljoner, vilket stämmer bra även med nyligen framkomna siffror i Aftonbladet.)

Detta är synonymt med de "tre vise männen" hur de arbetar här i tråden.
De spammar även tråden allt de kan för att hålla senaste sidorna rena från kritik mot lögnerskan Ebba Busch.

(De "tre vise männen" har även en och annan hangaround här.)

Notar är en postorder värderings firma, ja ja där ser man verkligheten.
Anticimex måste då vara dom kreditkollande, innan man får på faktura, dom tog 2 dar på sig.
2021-01-29, 21:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om M-gård var bortrest när han sålde fastigheten kan ju ha en förklaring till hans vändning då ev M-gård hade en hake på han tex ett testamente.
Han kanske inte visste det, utan hon har ju sagt att hon för hans talan och hon kan ju haft ett testamente som hon fått han att skriva under (skriv under här detta är en fullmakt så kan jag hämta din medicin) glad är han då han inte vet om hennes plan säger nu har jag sålt det gamla huset och har fått nästan 4 miljoner .
Detta var ju inte hennes plan och hon säger har du glömt att jag skulle få huset
snäll som han är så säger han: ja något måste väl ha slagit om i skallen på mig på något vis. Att det blev åt helvete.
Detta är min teori

Ett testamente upphävs väl rent generellt när man skriver ett nytt dito? Jag tror inte Esbjörn är borta i huvudet. Han skriver nog inte på vad som helst i tron av att det är något annat.

Däremot tror jag att Esbjörn är i någon form av beroendeställning. Om det är så som snacket går i byn, att han inte vill att brorsbarnen ska ärva och om han blir omhändertagen av Majken och har lovat bort fastigheten till henne någon gång i tiden, så känner han säkert en tacksamhetsskuld/lojalitetsskuld till henne. Vem skulle inte känna så under samma omständigheter?
2021-01-29, 21:45
Medlem
Citat:
..
Ja i synnerhet då hon sitter i samma styrelse på RO som Binninge.
Tyvärr så ändrades infon i dag så ingen finns där mer alla kopplingar är borta.

Data senast uppdaterad 2021-01-29. står det börjar lukta nu.
Det kommer att uppdagas vilka inbördes relationer alla har i denna soppa. Det är redan på gång, det finns alltid möjlighet att återskapa information från raderade webbsidor och det mesta som raderats idag är redan sparat.
2021-01-29, 21:46
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Framgår i pressen. Di3*z.

*=e

Nej han har endast talat i telefon med Esbjörn, när han skrev in uppgifter i köpeavtalet.
2021-01-29, 21:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hade Ebba inte försökt köpa till underpris hade inte detta hänt heller, kan ha varit ok med 5 miljoner, det finns ju givetvis en anledning att Ebba inte heller ville blanda in mäklare.

Du menar om Ebba hade erbjudit ett överpris, så hade Esbjörn gått med på att sälja fastigheten han av nostalgiska och släktlöftesskäl inte kunde sälja? För om det är så att stället inte skulle säljas, då räcker inte marknadsvärdet, det måste vara rejält mycket högre för att folk ska ändra sig.

Tänk Zlatan som gjorde samma sak. Knackade på och erbjöd fler och fler miljoner tills ägarna inte kunde tacka nej längre.
Medlem
Citat:
Det brukar vara så när man uppger sitt flicknamn eller läger till faciliteter mm i sina namn då vill man ej vara så synlig, det var väl så med någon viss kvinna från miljöpartiet med om jag inte mins fel.. (Det har hänt)
Är det tidigare mannen eller nuvarande som dömts för sexbrott mot barn?
Monika skyddade honom med näbbar och klor och har drivit frågor i RO med likasinnade sjuka människor som är för sexliberala idéer .
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kommer att uppdagas vilka inbördes relationer alla har i denna soppa. Det är redan på gång, det finns alltid möjlighet att återskapa information från raderade webbsidor och det mesta som raderats idag är redan sparat.

Japp tur man har skärmdump sen i går
2021-01-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Den där Monika ska ju haft en man som var dömd för sexbrott precis som övriga i RO. Är det hennes nuvarande man eller en tidigare? Ser att den nuvarande är vän med ett stort antal Socialdemokratiska politiker och flera av dem ökända fifflare.
Ett gäng ekonomiska brottslingar som sett sin chans att sko sig på gamle Esbjörn.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dom-mot-jan-emanuel-johansson-i-dag

https://www.aftonbladet.se/a/qnmnez
Har Monika Lülmaa, Billinges assistent varit gift tidigare?
2021-01-29, 21:51
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Handlar ser egentligen om att. Ebba har köpt ett hus av en person vars släktingar inte ha brytt sig ett skit om men så fort Ebba ville köpa det blev det ett hus i helvete?

Är det så jag har förstått allvaret?

Jag vet inte hur många gånger man har haft ett liknade scenario i mitt liv, vi hade släktingar från Uppsala som ville till varje pris köpa en tomt från en död släkting för att säkerställa att de har en fritidshus uppe i Norrland av en släkting som de knappt brydde sig om. Detta skedde bakom ryggen på mina föräldrar och mina kusiner då tanken var att huset skulle fungera som en hembygdsgård.

Ungefär så känns situationen med Ebba och Esbjörn

Ja ungefär så.
Med skillnaden att gubben gick bakom ryggen på dom som inte brydde sig,
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Är det tidigare mannen eller nuvarande som dömts för sexbrott mot barn?
Monika skyddade honom med näbbar och klor och har drivit frågor i RO med likasinnade sjuka människor som är för sexliberala idéer .

Ok hade jag ingen aning om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad har jag för rätt att kräva att få ärva. Det låter väldigt girigt.

Men självklart skulle det förenkla mitt ekonomiska liv om jag fick ärva några miljoner, det ska jag inte förneka. Men det är inget jag räknar med, utan saker och ting får bli som de blir, när de blir det.

Jag har klarat mig bra utan deras pengar hittills, så jag tror att jag gör det även i framtiden.

Ok, ni är en ovanlig familj. De flesta vettiga föräldrar vill lämna något till sina barn.

Och Ebba vill ha ett hus där hon kan bo med sina barn. Men hon har verkligen krånglat till det för sig. Kanske ”får” hon huset men förlorar jobbet.
2021-01-29, 21:54
Medlem
Citat:
Japp tur man har skärmdump sen i går
Det finns många som är intresserade av att gräva djupare i detta för att se vilka personliga relationer det finns mellan olika inblandade. Det finns tydliga indicier som pekar på att allt inte är riktigt som det ser ut vid första ögonkastet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in