2021-01-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Du verkar ha internet. Använd google.
Det är inte jag som påstår att en lagändring är på väg. Tror du att jag tänker sitta och Googla på varenda grundlöst påhitt i tråden. Det skulle krävas en hel juristbyrå för detta och den har inte jag.

Om någon påstår att en lagändring eller ett avlopp är på gång utan att kunna styrka det så är det fria fantasier.
2021-01-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Fortfarande vet du inte om det finns nåt annat som påverkar hans sinnelag då stora delar av undersökningen är mörkad/sekretessbelagd.
Majkgård har som närmast anhörig säkert redogjort för hans mående på ett trovärdigt sätt. Visst var det via en telefonintervju, det var nog bra så slapp Esbjörn höra?
2021-01-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freesia
Binninge är dömd för våldtäkt mot barn och har blivit av med advokattiteln. Hur trovärdig är ett sådant ombud? Har kvinnan på kursgården bjudit högre eller vill hon ha huset gratis genom testamente? Varför passade Esbjörn på att sälja huset när hon var bortrest?

Det du skriver är mycket intressant. Min slutsats är att Binninge är väl bekant med den fria bevisföringens katastrofala konsekvenser i rättegångar som avgörs i ord mot ord rättegångar. En sak Esbjörn nu får nyttan av, eftersom Binninge jobbar hårt på bevisning i sak, och därmed eliminerar möjligheter av att sanningen döljs i dunkla domskäl.

Alltså, Binninge tar inte risken att Esbjörns rätt äventyras av trovärdiga lögnare som påverkar en domstol att döma fel.

Det vi vet hittills om Binninge i denna process är att han kan processrätt, och hur bevisning ska hanteras. Jag är faktiskt imponerad.

Det jag är orolig för, är om han kan fastighetsrätten, och om han har vett att be om hjälp med svåra frågeställningar, i en juridik som förr var självklar innan Ebba Usch inkom till Lantmäteriet med ett avtal om köp som saknar Jordabalkens formkrav.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror inte att han får gå utanför dörren om du frågar mig.

Men du går gärna tillbaks o handlar igen i en affär som lurat dig tidigare.

Låter osunt!

I det fallet agerar Esbjörn ganska så klokt iallafall även om han är lite egen. Men lurad igen vill han inte bli.
Medlem
Citat:
Det är inte jag som påstår att en lagändring är på väg. Tror du att jag tänker sitta och Googla på varenda grundlöst påhitt i tråden. Det skulle krävas en hel juristbyrå för detta och den har inte jag.

Om någon påstår att en lagändring eller ett avlopp är på gång utan att kunna styrka det så är det fria fantasier.
Strandskyddet ska bort vid mindre sjöar till exempel. Du fixar att kolla förslag och var ärendet ligger på riksdagens sida.
2021-01-29, 19:49
Medlem
Citat:

Avlopp diskuterades för "länge" sedan o finns i tråden.

Sök o du skall finna!
Medlem
trngws avatar
Ja, än en gång då.

För alla nötter i tråden som inte klarar av att läsa dokument som köpeavtal, stämningsansökningar, svaromål och allra minst psykologiska utredningar.

Och ännu mindre har förmåga att sätta sig in i vad innehållet i dessa betyder och innebär.

Så kan jag meddela följande

Barry, leg. psykolog, har diagnostiserat Esbjörn med

331.83 Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning

Detta är alltså en officiell diagnos, och denna diagnosen EXKLUDERAR uttryckligen demens.

Det är alltså fastställt att Esbjörn inte lider av demens.

Nedan är några länkar för de som har förmågan att läsa och förstå.

Det är också viktigt att notera att den diagnos Barry har gett Esbjörn, är preliminär och inte kan säkerställas utan att Esbjörn även genomgår medicinska utredningar. För en säkerställd diagnos krävs alltså ytterligare utredningar, vilket torde vara en förutsättning om diagnosen skulle användas som bevismaterial i domstol. Nu har ju Barry redan fastställt att Esbjörn inte lider av demens, och eftersom den kognitiva störning som Esbjörn eventuellt lider av med största sannolikhet är långt ifrån tillräcklig för att avtalet skall anses ogiltigt, kommer någon vidare utredning inte att behövas. Ty, utredningen visar att någon demens inte föreligger.

https://sv.qaz.wiki/wiki/Mild_cognitive_impairment

http://www.icd9data.com/2015/Volume1/320-389/330-337/331/331.83.htm

https://sv.qaz.wiki/wiki/Dementia

Tack och adjö, Binninge.
Grattis, Esbjörn!
Senast redigerad av trngw 2021-01-29 kl. 19:52.
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Han har under en intervju sagt att hon tjatade. Men det kommer du kanske inte ihåg!

Min demens har slagit till i detta fall o jag kommer inte ihåg om den var på Expressen eller Aftonbladet.
I så fall är vi kanske överens om att Esbjörn har ett väldigt selektivt minne? Han är alltså (enligt de som gör anspråk på hans pengar) i så dåligt skick att han inte ens minns att han skrivit på något avtal. Han kommer inte ihåg att han skrivit på avtalet. Men hur kan han då komma ihåg att hon "tjatade"? Eller varför kommer han ihåg exakt var Ebba och hennes väninna satt runt bordet när de skrev under kontraktet, men han har helt glömt bort att han skrev under? Här ligger en gravad hund.
2021-01-29, 19:50
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Bygg du ditt slott i skogen så ska jag bygga mitt slott vid en sjö så ser vi sen värdeskillnaden.
Ordet svagbegåvad har verkligen fått ett ansikte genom dej i denna tråd!

Det är klart att läget påverkar, men då måste man också utgå från grundvärdet på en tom tomt.

Bygg en stor, uopvärmd flashig pool, så ökar värdet mest. Folk bjuder mer än vad poolen är värd...
2021-01-29, 19:51
Medlem
trngws avatar
Esbjörn har genom sitt ombud Binninge informerat domstolen om att fastigheten saknar Vatten, avlopp och värme.

Är det någon som påstår att Esbjörn/Binninge ljuger för domstolen i detta avseende?
2021-01-29, 19:52
Medlem
Citat:
Avlopp diskuterades för "länge" sedan o finns i tråden.

Sök o du skall finna!

Jag är inte intresserad av tidigare ”diskussioner” jag vill veta när huset kommer att få kommunalt vatten och avlopp eftersom det påstås påverka tomtvärdet här och nu!
2021-01-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I så fall är vi kanske överens om att Esbjörn har ett väldigt selektivt minne? Han är alltså (enligt de som gör anspråk på hans pengar) i så dåligt skick att han inte ens minns att han skrivit på något avtal. Han kommer inte ihåg att han skrivit på avtalet. Men hur kan han då komma ihåg att hon "tjatade"? Eller varför kommer han ihåg exakt var Ebba och hennes väninna satt runt bordet när de skrev under kontraktet, men han har helt glömt bort att han skrev under? Här ligger en gravad hund.

Inget konstigt med det då han är en äldre man 80+ som är lite egen. Att minnet kommer o går är en naturlig process som vi alla drabbas av. Vissa tidigare o vissa senare.

Bara i denna tråd är där vissa som inte kommer ihåg vad som diskuterats utan tjatar om hur oskyldig Ebba är.

Jag har överseende med deras tillkortakommande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in