2021-01-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Väcker känslor?
Såg inte nån bäring med det du skrev snarare.

Vad din myst beträffar så tar jag mig ett par popcorn till och gör en Hanna.

Jag hoppas att alla som försöker dölja nåt faller som käglor i det makabra rättsfallet och att Lena får den upprättelse hon förtjänar och mördare grips - även om det aldrig kan ersätta att ha mamma kvar i livet.

Hon tog bladet från munnen och berättade det hon visste. På ett tydligt och trovärdigt sätt. Det hedrar henne! Hon somnar nog bättre om kvällarna än många andra i det här fallet.
Citera
2021-01-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ser ju hur korkat ut som helst, som om hon gör ett kvantskutt i tiden.

Jag undrar även varför kontrollfreaket skriver som om hon inte jobbar.
Han lär väl veta iom resa och packning.

För övrigt verkar de ha nån gemensam kalender där hon skriver in arbtider etc för att kunna samsynka med barn och har (givetvis) tät kontakt av den anledningen.
De diskuterar den iaf 18 april via messenger el vad det nu var för forum.

Det enda de inte har gemensamt är att de inte använder samma toapapper typ. Och kanske boendet då.

De hade t o m körjournal för deras gemensamma bil och en gemensam packlista online inför USA-resan. Ett strävsamt och något välorganiserat par.
Citera
2021-01-29, 18:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du hade nån dialog med Litenensam om det för en stund sen ang ”sliskigt osv” t.ex.
Som du märker så väcker det känslor så fort det blir lite otydligt var vittnens ”lojalitet” ligger. Finns några tusen inlägg i den här tråden där bl.a SD:s ”polisvän” PW och han den andra vad han nu heter från dykarklubben eller vad det är.

Två pers har löst min myst. Av den framgår ännu tätare samband mellan SD/HD och individ inom polisen som jobbar just med den här utredningen.
Nån kommer balla ur i tråden även när det blir känt. Lovar dig.

Nu blir jag riktigt, riktigt mörkrädd.
Citera
2021-01-29, 18:30
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det säger han i förhör 18/10-2018. (150/274)
Men när man läser utskriften av samtalet (158/324 ff) så verkar han tämligen skakig och osäker på både det ena och det andra.

Så en rejäl efterhandskonstruktion av JG med andra ord, för jag tolkar hans "jag var övertygad..." åsyftandes tillfället då han först tipsade polisen.
Hans handlingar då och hans ord flera månader efter dessa handlingar går helt emot varandra.

Man ringer inte polisen och tipsar om misstänkta personer (som dessutom är ens vänner) i en utredning om ett oförklarligt försvinnande om man inte är väldigt övertygad/säker på sin sak.

JG vet att SD är mördaren vid det här laget så frågan är varför han fortsätter att skydda mördarwierdot? Vilken hållhake väger tyngre än mord?
Citera
2021-01-29, 18:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon tog bladet från munnen och berättade det hon visste. På ett tydligt och trovärdigt sätt. Det hedrar henne! Hon somnar nog bättre om kvällarna än många andra i det här fallet.
Ja, hon ska ha cred snarare bland alla syltryggar.

Finns ingen anledning att tro att hon varken är suspekt el att försvaret ska kunna slå in en kil via nåt vagt som H påstår.
Självklart är hon intresserad av utredningen som sådant oavsett yrke. Möjligen än mer iom att det är i en nära krets.
De lär åberopa förgäves, ett försök att så tvivel som snarare är tvivelaktigt i sig.
Helt värdelöst.
Citera
2021-01-29, 18:33
Medlem
Citat:
Du är på god väg.

Kan bjuda på lite bonusinfo här förresten under mystjakten.

Väninnan TB var en av tolv som lajkade HD:s nya profilbild på Facebook med ett hjärta 14/2 2019.

Resten av de totalt 136 personer som lajkade gjorde ”endast” tummen upp.

Då hade TB alltså varit inne och i fem(?) förhör 2018 och sänkt både SD och HD på olika sätt under 2018.
Svårt det här med realtioner när det hettar till.

Är de Facebookvänner än idag kan man fundera över?

Ps. JH hade lajkat samma bild. Alltså LW:s vän och älskare. Det är dock mindre ”konstigt” då han nog uttalat att han vill skilja på ”konflikten” och Geocaching.

Facebook är väl som så ofta här då - ett gränsland.

Kan en del grekiska så jag utgår lite från det eftersom de kyrilliska bokstäverna är lite lika de grekiska. (ska ta mig an detta senare ikväll).
Citera
2021-01-29, 18:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
11:06:38 skriver SD till HD att N*a ringt och att UW skrivit.

11:48:00 skriver SD till HD att han har dålig magkänsla

12:13:34 skriver HD att hennes lunch är slut

12:31:16 ringer polisen, vill att SD ska komma på förhör, de har sökt honom. SD säger att han kan komma först efter kl 14.

14:42:33 skriver HD till SD "vi åker till Arlanda ikväll och flyger imorgon bitti. Tror att det kommer bli bra. Kram"

14:42:50 SD till HD och JG "det kommer bli supee"

14:43:30 HD till SD "Hört ngt mer? "

14:43:38 HD till SD "Slutarnu"

14:44:58 SD till HD "Nepp. Inget. Har en hel del kvar .."

14:45:05 SD till HD "Skyndar mig"

14:45:34 HD till SD "Oki"

14:4S:45 SD FB- "See NO Evil, Hear NO Evil, Speak No Evil, Do NO Evil... You Choose!! "Bron vid Svartån" (GC36VTC) Team FemFemma

14:46:49 Sveriges radio- lokal och rikstäckande radiokanaler

14:56 - 15:28 pågår första förhöret

Var ser du att SD nämner för HD att han faktiskt just nu är på väg till ett förhör? HD frågar "hört något mer?" "Nepp svara SD som är på polisstationen förmodligen, eller minst på väg. Innan han påbörjar förhret med YE, sitter Sd och samtalar med DM några minuter tills YE tar över.

Han har ju kontakt med HD bara minuterna innan.

Kanske de har kontakt via annan kanal

Men du kan väl inte ha glömt det här?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
På sidan 313 Aktbil 145 så ser man hur hans kommentar ser ut när han säger "raderar löpande" till HD. Mycket intressant:

Messenger: När pratade du med henne sist (HD till SD 17.45.41)
Messenger: Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vid Ftf

Han har pågående messengerkonversation med tre personer. Samtidigt tar han över 900 foton på några minuter samt en film på 40-ish sekunder.

Men alltså. Ab 145 sid 313. Fantastiskt att teknikerna kan ta fram sånt här.
Citera
2021-01-29, 18:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Det enda de inte har gemensamt är att de inte använder samma toapapper typ. Och kanske boendet då.

De hade t o m körjournal för deras gemensamma bil och en gemensam packlista online inför USA-resan. Ett strävsamt och något välorganiserat par.
Fotar mätarställning som översänds till kontrollanten.

Finns delar som får mig att gapskratta, trots makabert ämne.
Som det här när SD "fladdrar runt" 🤣

PS: Du är ju ute, uppe på nätterna, det, det vittnar ju grannar om ...
MT:Nej.
PS: Du kan ju, dej kan man ju ringa när som helst, och grannarna har ju till och med vittnat
om att du fladdrar runt i. i, i grannkvarteren på nätterna.
MT: Ja.
PS: Ja.
JR: Du kontrollerar ju området.
PS: Du kontrollerar ju allting ...

MT: Ja det (låter full i skratt) det, det...
JR: (Ohörbart)
PS: Du kontrollerar ju allting.
MT: Ni, nej men ni beskriver ju ...
PS: Du kontrollerar ju området...
JR: Ja.
PS: Och definitivt kontrollerar du Lena, så det där har väl aldrig hindrat dej ...
MT: Kontrollerar absolut inte Lena ...
Citera
2021-01-29, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men du kan väl inte ha glömt det här?

Men det är ju efter första förhöret.

SD är på väg till förhör, och han säger inget till HD.
Det trots att han har kontakt med henne bara minuter innan han går in.
Citera
2021-01-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blir jag riktigt, riktigt mörkrädd.

Man ska dock vara medveten om att folk faktiskt kan skilja på privatliv och jobb. Det hoppas jag på även i detta fallet. Som många varit inne på här på tal om TB nu t.ex så ska det nog vara möjligt.

Konspirationsteoretikerna i tråden kommer älska videorna de får tillgång till efter att ha löst min myst som jag är så stolt CO till.
Citera
2021-01-29, 18:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Det förstod jag såklart! Vill inte sänka ett viktigt vittnesmål men öppenhet är alltid bra.
Du är väl i högsta grad insinuant i din myst?

Citat:
Kan bjuda på lite bonusinfo här förresten under mystjakten.

Väninnan TB var en av tolv som lajkade HD:s nya profilbild på Facebook med ett hjärta 14/2 2019.

Resten av de totalt 136 personer som lajkade gjorde ”endast” tummen upp.

Då hade TB alltså varit inne och i fem(?) förhör 2018 och sänkt både SD och HD på olika sätt under 2018.
Svårt det här med realtioner när det hettar till.

Är de Facebookvänner än idag kan man fundera över?
Citera
2021-01-29, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Man ska dock vara medveten om att folk faktiskt kan skilja på privatliv och jobb. Det hoppas jag på även i detta fallet. Som många varit inne på här på tal om TB nu t.ex så ska det nog vara möjligt.

Konspirationsteoretikerna i tråden kommer älska videorna de får tillgång till efter att ha löst min myst som jag är så stolt CO till.

Nu kommer jag inte ha tid att klura; middag pg.

Vi vet ju redan en till som är inom utredningen, TM.

Jag hoppas och tror att människor som jobbar hos polisen är i grunden ärliga och att de inte tycker att vänskapsband som inte är lika djupa som blodsband är värda att slösa bort sitt liv, jobb och annat genom att göra "ful"jobb.

Men jag anser att man under en utredning som man varit involverad i, inte kan umgås privat med en misstänkt, mer än på väldigt ytlig nivå (heja). Att flytta badtunna är att gå över den gränsen om det nu var efter mordet.

Så vi so inte löser mysten, kommer inte att få möjlighet att få se vad du rotat fram?
Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in