2021-01-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Herregud, skriv en fantasybok istället för dessa ointelligenta antaganden!
Varför skulle inte M kunna ringa till E eller tvärtom. Ni är går fullständigt bananas i sekt-Buschbubblan här ju.

Och vad rör det dig om jag gissar? Du påstår ju själv saker som du inte har minsta belägg för. Fortsätt du med dina gissningar så fortsätter jag med mina.
2021-01-29, 14:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag kan härmed meddela att Esbjörn genom sitt ombud Binninge inte heller idag, fram tills nu, klarat av det otroligt svåra konststycket att leverera den papperslapp i form av en fastighetsvärdering som gjordes i måndags på Esbjörns/Binninges uppdrag, till tingsrätten.

Det har nu snart gått ett halvår utan att Esbjörn ens klarar av att låta utföra en värdering av den fastighet han ägt i över tio år.

VARFÖR kan Esbjörn inte prestera en värdering? VARFÖR?
LawNumberSix känner en pensionerad mäklare som värderat stället till 5,5 till 6 miljoner, utan att ha varit på plats eller läst de besiktningsprotokoll som Anticimex tagit fram. Tydligen ska det vara säkrare än Ebbas mäklarvärderingar, så om bara LawNumberSix kan förmedla en kontakt till sin mäklare så kan Binninge få sin värdering på 6 miljoner
2021-01-29, 15:01
Medlem
Den här artikeln kanske är lite intressant att läsa mtp Esbjörns diagnos. En annan man med konstaterad demens och god man fick ändå sitt testamente godkänt:
dagensjuridik.se/nyheter/vardagsjuridik/testamente-star-sig-trots-demens-och-psykiatrisk-vard

Tror inte Binninge kommer så långt med Barrys diagnos.
2021-01-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Dom hade varsin lgh så det är inte så troligt
Äger inte Esbjörn ett gäng med lägenheter?
2021-01-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag kan härmed meddela att Esbjörn genom sitt ombud Binninge inte heller idag, fram tills nu, klarat av det otroligt svåra konststycket att leverera den papperslapp i form av en fastighetsvärdering som gjordes i måndags på Esbjörns/Binninges uppdrag, till tingsrätten.

Det har nu snart gått ett halvår utan att Esbjörn ens klarar av att låta utföra en värdering av den fastighet han ägt i över tio år.

VARFÖR kan Esbjörn inte prestera en värdering? VARFÖR?

VARFÖR Kan inte Ebba visa opp sina två efter snart 1/2 år JA VARFÖR?

Och varför sitter jag på fikan och skriver kommentarer till meningslösa pladdrare ?
2021-01-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat

Och varför sitter jag på fikan och skriver kommentarer till meningslösa pladdrare ?
Hon har väl aldrig ifrågasatt priset och har alltså ingenting att bevisa?
2021-01-29, 15:29
Medlem
Juridisk rätt ska gälla före moralisk rätt. Hur många av oss har inte blivit blåsta i bilaffärer, husköp etc etc. Livet handlar till mångt och mycket om att undvika att bli knullad i röven av affärer, företag och privatpersoner.
Ska alla som kännt sig lurade i en bilaffär få tillbaka pengarna?
Svagsinta och korkade människor existerar för att omoraliska personer ska ha ett leverne.
Om denna gubben var så pass dement varför hade han inte god man eller förvaltare?
Man får intrycket av att Ebba stormat in i huset och direkt pressat honom att skriva på något utan hans vetskap om vad det var.
Hade han inte barn som han berättat för att Ebba tagit kontakt med honom för hon var intresserad av att köpa huset?
Kontraktet är påskrivet och man kan inte komma efteråt och hävda att man är dement.
2021-01-29, 15:30
Medlem
Grontarskonts avatar
Ebba fungerar numera som sänke till KD!

Gick in på val.digital

https://val.digital/Party-KD/

Trenden ser ju inte lysande ut trots att regeringen har det tufft!

Måste fylla på mitt popcornförråd då det håller på att ta slut!
2021-01-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ebba fungerar numera som sänke till KD!

Gick in på val.digital

https://val.digital/Party-KD/

Trenden ser ju inte lysande ut trots att regeringen har det tufft!

Måste fylla på mitt popcornförråd då det håller på att ta slut!
Det ser ännu värre ut för (L). Var har Sabuni köpt hus?

https://val.digital/Party-L/
2021-01-29, 15:48
Medlem
trngws avatar
Citat:

Tänk att du är så trög att du fortfarande inte fattat det...
2021-01-29, 15:52
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det ser ännu värre ut för (L). Var har Sabuni köpt hus?

https://val.digital/Party-L/

Fast L har ju sjunkit som en sten under en lång tid (inte ens lärarna röstar på dom längre) så det går nog inte att jämföra.

Hade Sabuni gjort nått liknande så har det nog varit negativt också med med Ebbas skenhelighet och att KD ska vara ett parti för pensionärer så rimmar det dåligt att kasta ut en pensionär från sitt egna boende.

Lägger inte riktigt nån värdering om det är lagligt rätt eller inte men moraliskt fel är det!
2021-01-29, 15:57
Medlem
Citat:

Varför ska hon visa upp dem för dig? Vad ska du ha dessa värderingar till?

Värderingarna gjordes inför affären mellan EB och Esb. Esb satte priset efter att ha fått värderingarna. Det finns ett köpekontrakt undertecknat av säljaren/köparen. Detta är publicerat i tråden. Expressen har dessutom publicerat bilder som visar att dokumenten finns. Det finns också i i tråden. Räcker inte det som bevis för att värderingarna existerar?

Däremot finns det frågetecken kring den värdering som Binninge skulle lämnat till domstolen till stöd för sin talan. Han lovade domstolen att en värdering skulle göras i måndags, den 25:e.

Han har också lämnat uppgifter både till Expressen och Aftonbladet om att denna värdering är mycket högre jämfört med de som låg till grund för affären.

Men domstolen tycks ännu inte ha fått den utlovade värderingen. trngw har kollat för ett par timmar sedan.

Och i Aftonbladet påstår också Lina Stenberg att det finns en värdering. Om hon talar sanning måste hon ju ha sett den med egna ögon. Det hade ju varit käckt om hon lagt ut en bild på det dokument som hon påstår finns.
Senast redigerad av Tjelovek 2021-01-29 kl. 16:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in