2021-01-29, 13:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De bytte åsikt. Nu säger de att "Sveriges strategi var aldrig flockimmunitet utan att förhindra att smittan kom in på ålderhemmen". Vilket man också kan ta sig för pannan för efter att ha sett Uppdrag granskning.

Haha ja, det finns läckta mejl från FHM där Tegnell skriver det rakt ut att det är de vill satsa på, även en upplaga på Aftonbladets första sida där man skulle satsa på som England gjorde då. Sedan sa Geisecke det i Unherds intervju att det var "heard immunity" som var Sveriges strategi.

Aldrig varit med om något extremt dårskap som under denna pandemi. Snacka om att den svenska mentalitet vart synad så hårt. Tegnell vurmare måste leva i någon slags verklighetsfrånvänd värld för aldrig har jag varit med om folk som har varit i sådan extrem förnekelse. Borderline psykos om jag ska vara ärlig.
Citera
2021-01-29, 13:13
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ja, om jag inte syftade på dig så behöver du inte alls besvara mig då?

Men nej, vi har befolkningsökning och även antalet döda för förra året låg på runt 97k om jag inte misstog mig. Normala brukar vara runt 90k, så en överdödlighet har vi nog allting.

Sedan nämn inte Tegnell. Han har fan inte haft rätt på en enda prognos sedan ett år tillbaka. Vilket är fan totalt sanslöst

Klart vi har en överdödlighet, sa jag nåt annat?

Menar du alltså att Tegnell hade fel i att vi kommer att leva med viruset och att åtgärderna som vidtar måste vara hållbara på lång sikt?
Citera
2021-01-29, 13:16
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Menar du alltså att Tegnell hade fel i att vi kommer att leva med viruset och att åtgärderna som vidtar måste vara hållbara på lång sikt?

Oof, så defensiv~ Jag nämnde det bara. Du snackade om två olka årstider, jag drog hela året, deal with it

Ja, det visade sig att satsa på flockimmunitet inte fungerade, eller påstår att den åtgärden är långsiktig hållbar?
Citera
2021-01-29, 13:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Självklart kan det behövas tillfälliga åtgärder som inte är hållbara på lång sikt i ett krisläge.
Spelar du dum?

Eller menar du att alla åtgärder Tegnell har rekommenderat är sådana vi kan ha länge?
Citera
2021-01-29, 13:18
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
I Uppsala är andelen positiva prover nu nere under 10%. Det var länge sedan vi hade så låga andelar i vårt land.

edit: enligt FHMs data över testning v3 är det visst under 10% i Dalarna, Gotland, Jämtland, Sörmland, Värmland, Västerbotten och Örebro.
Hoppas det håller i sig nu när arbeten och skolor börjat.

Jag är inte någon förespråkare för nedstängning, men just efter jul och nyår hade det nog varit väldigt effektivt att gör a en riktig lock down med allt onödigt helt stängt ett par veckor.

Mycket var då redan stängt så det hade bara varit att fortsätta att ha stängt.
Nu är det genast mycket mera krävande att på nytt stänga ner.
Citera
2021-01-29, 13:21
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag kommer ihåg i somras då alla sa att Corona var över och vi hade uppnått flockimmunitet.

Vad hände med det?

Det var ju över enligt många i denna tråd? Är dessa kvar? Vad hände exakt under hösten som kraschade den teorin?
Det var ju rätt många över stora delar av världen som trodde på ett lugnare scenario under hösten.

Det är ju inget svar på varför det inte blev så, men i alla fall.
Citera
2021-01-29, 13:25
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är först nu när folk vaccineras som det blir ett evolutionärt tryck på viruset att utveckla motstånd mot vaccinerna.
Vad menar du med att det blir ett evolutionärt tryck på viruset att utvecklas?
Citera
2021-01-29, 13:25
Medlem
AnnaDeas avatar
Personligen längtar jag till att återgå till det normala igen.

Ett år med Sveriges extrema dårskap är nog. Löfven har skämt ut sig och återigen kraschat Sverige precis som han har gjort innan inom andra sektorer. Tegnell har inte haft rätt om något och har noll förtroende överhuvudtaget bland folk som har några som helst hjärnceller. Eller ja, förutom hos sekten och de mest extremt hjärntvättade.

Att folk inte vill ta vaccinet ligger ju i alla lögner och fel våra kära myndigheter har haft nu ett års tid. Först skrev man spaltmeter om flockimmunitet under en hel sommar för att sedan säga att vi inte troligen inte får en våg 2 av Corona, vilket visade sig inte vara sant överhuvudtaget, och vips så har vi fler döda nu än under våren.

Tron på myndigheterna har kraschat i Sverige.

Av goda anledningar också.

Men förhoppningsvis så blir det bra till hösten.

Förhoppningsvis
Citera
2021-01-29, 13:27
Medlem
Citat:
Oof, så defensiv~ Jag nämnde det bara. Du snackade om två olka årstider, jag drog hela året, deal with it

Ja, det visade sig att satsa på flockimmunitet inte fungerade, eller påstår att den åtgärden är långsiktig hållbar?

Blir alltid så förvånad över dessa diskussioner om flockimmunitet...jag utgår från att ALLA har flockimmunitet som mål, eller tänkte du att vissa länder planerar att köra någon form av strikt lockdown i all evighet?

En av de största anledningarna till att man vaccinerar är att man vill uppnå flockimmunitet, det är liksom det som är slutmålet.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det var ju rätt många över stora delar av världen som trodde på ett lugnare scenario under hösten.

Det är ju inget svar på varför det inte blev så, men i alla fall.

Ah jo, men i denna tråd så skrek alla att det var över och vi hade uppnått flockimmunitet och det aldrig skulle bli en "våg 2" och alla som sa det var alarmister.

Jag om någon varnade att det eventuellt kommer att öka igen under hösten, vilket flera idiotförklarade mig för. Men nu är jag här och vill ge mitt finger till dem, men de är inte kvar... Undra varför?
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.G.Hammar
Driver du med oss?

Högkvalificerade akademiker i 30-40-årsåldern vill utvandra till Sverige pga Sveriges undermåliga och katastrofala pandemihantering?

Först trodde jag att du var en hjärntvättad regim-shill som spammar tråden. Nu är det helt uppenbart att du även är desillusionerad.

Nej den bildade medelklassen i Europa och högkvalificerade akademiker i 30-40-årsåldern vill inte utvandra till högskattelandet Sverige i förfall, ökänt för sin usla politiska ledare, usel migrations och kriminalpolitik, bedrövligt usel skola och en sjukvård som inte kunde leverera innan corona. Nu har det även blivit uppenbart för omvärlden att vi har en usel äldrevård och bedräglig människosyn i Sverige. Sveriges totala hjärnsläpp med katastrofala strategin att sprida smittan bland befolkning har fått högutbildade att undra hur det står till med vår mentala status och människosyn. Du har rätt i att Europa har genomskådat Sverige och insett vilket korthus och kuliss Sverige är när det verkligen gäller. Humanitära stormakten var bara en kuliss. En bluff. Joe Bidens rådgivare kallar vår statsepidemiolog nazist.
Fast just nu är det förvånansvärt många "turister" i Sverige för att studera och arbeta och samtidigt kunna leva ett som de tycker mera normalt liv.
Citera
Medlem
Citat:

Enda metod som funkar förr, nu och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in