2021-01-29, 12:49
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Superbra Skånesiffra idag.

304 nya fall (Förra fredagen 1 063, förrförra 992)

www.skane.se

(fredag avser publiceringsdag)
Alla kurvor fortsätter neråt. Bra!
Citera
2021-01-29, 12:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Superbra Skånesiffra idag.

304 nya fall (Förra fredagen 1 063, förrförra 992)

www.skane.se

(fredag avser publiceringsdag)

Toppen. Nya fall per 100000 invånare har mer än halverats på två veckor. Testningsvolymen är visserligen också vikande, men det indikerar också att det är färre som upplever symptom och andelen positiva sjunker också.

Det vill vi se en fortsättning av.
Citera
2021-01-29, 12:54
Medlem
AnnaDeas avatar
Jag kommer ihåg i somras då alla sa att Corona var över och vi hade uppnått flockimmunitet.

Vad hände med det?

Det var ju över enligt många i denna tråd? Är dessa kvar? Vad hände exakt under hösten som kraschade den teorin?
Citera
2021-01-29, 12:54
Medlem
Beaver14s avatar
I Uppsala är andelen positiva prover nu nere under 10%. Det var länge sedan vi hade så låga andelar i vårt land.

edit: enligt FHMs data över testning v3 är det visst under 10% i Dalarna, Gotland, Jämtland, Sörmland, Värmland, Västerbotten och Örebro.
Senast redigerad av Beaver14 2021-01-29 kl. 12:57.
Citera
2021-01-29, 13:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och du tror att man kan få tillräckligt många att göra detta? Det tror inte jag.

Fast det är en helt annan fråga. Vi behöver bara få ner R-talet under 1 och det kommer ske förr eller senare av sig självt, ex. genom att tillräckligt många vaccinerats eller utvecklat immunitet. Frågan är hur lång tid som ska gå innan det sker. Det som stör mig mest är Sveriges rabiata motsättning mot studier som visar positiv effekt men "inte tillräcklig positiv effekt". Häromdagen skrev man om D-vitamin i DN och kontentan var att "det var farligt med för mycket D-vitamin" istället för att svenskar får för lite D-vitamin. Hur många hundra liter mjölk om dagen man måste dricka i månader för att vara i riskzonen för överdos nämndes givetvis inte.
Citera
2021-01-29, 13:02
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Alla kurvor fortsätter neråt. Bra!

Lugnet före stormen. Den värsta vågen är påväg!
Citera
2021-01-29, 13:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Lugnet före stormen. Den värsta vågen är påväg!
Någon bra källa till denna viktiga information?
Citera
2021-01-29, 13:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag kommer ihåg i somras då alla sa att Corona var över och vi hade uppnått flockimmunitet.

Vad hände med det?

Det var ju över enligt många i denna tråd? Är dessa kvar? Vad hände exakt under hösten som kraschade den teorin?

Jag är säkert en av de du syftar på. Jag har aldrig hävdat att Corona är över, däremot att epidemin var över. Jag har hela tiden hävdat att viruset är här för att stanna. Det som hände under hösten var att virusets säsong inträdde och med anledning av restriktioner och att epidemin blev ganska kort pga att "säsongen" tog slut så är det fortfarande många mottagliga kvar. Trots att vi i Sverige har lika många, eller t.o.m. fler döda under denna vinter (bla. för att det är en hel säsong) är inte överdödligheten i närheten av vad den var under våren. Den hatade Tegnell sa samma sak, vi ska leva med detta länge så de åtgärder vi vidtar måste vara uthålliga.
Citera
2021-01-29, 13:05
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:

De bytte åsikt. Nu säger de att "Sveriges strategi var aldrig flockimmunitet utan att förhindra att smittan kom in på ålderhemmen". Vilket man också kan ta sig för pannan för efter att ha sett Uppdrag granskning.
Citera
2021-01-29, 13:07
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Du och dina vänner var ute och festade och sa att Corona var över i somras. Du om någon har tjatat från våren förra året att det skulle ta slut så du kunde få sätta på tjejer.

Har du ingen som helst självinsikt eller?

Typiskt vänstern med sitt hyckleri.

Jag är inte vänster din mupp!

Och det var ju väldigt låg spridning i Skåne och jag fick nuppa många tjejer. Även mina SD vänner var med ute och satt på uteservering och drack öl. Mycket trevligt
Citera
2021-01-29, 13:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag är säkert en av de du syftar på. Jag har aldrig hävdat att Corona är över, däremot att epidemin var över. Jag har hela tiden hävdat att viruset är här för att stanna. Det som hände under hösten var att virusets säsong inträdde och med anledning av restriktioner och att epidemin blev ganska kort pga att "säsongen" tog slut så är det fortfarande många mottagliga kvar. Trots att vi i Sverige har lika många, eller t.o.m. fler döda under denna vinter (bla. för att det är en hel säsong) är inte överdödligheten i närheten av vad den var under våren. Den hatade Tegnell sa samma sak, vi ska leva med detta länge så de åtgärder vi vidtar måste vara uthålliga.

Ja, om jag inte syftade på dig så behöver du inte alls besvara mig då?

Men nej, vi har befolkningsökning och även antalet döda för förra året låg på runt 97k om jag inte misstog mig. Normala brukar vara runt 90k, så en överdödlighet har vi nog allting.

Sedan nämn inte Tegnell. Han har fan inte haft rätt på en enda prognos sedan ett år tillbaka. Vilket är fan totalt sanslöst
Citera
2021-01-29, 13:10
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Lite Fredagsunderhållning, Neil.F som håller en presentation om B.1.1.7, och för den alarmistiskt lagda är presentationen strösslad med guldägg... Inte ens med vaccin kommer vi kunna återgå till normalt liv säger Niel..

https://www.youtube.com/watch?v=LmnsRU2UlJo

Härligt att höra!! Har vi fler nyheter som spär på förhoppningar om ytterligare restriktioner??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in