• 1
  • 2
2018-06-16, 18:48
Medlem
Hur hög dos om dagen tar du?
Under perioder blir det ungefär 1-2mg alpha eller 2-6mg iktro (eller liknande)

Hur länge har du brukat?
10+ år

Hur har detta påverkat dig psykiskt? (Känslor, depressioner, overklighetskänslor, kognitivt, fokus, minnen mm)

Bra i perioder man sköter sitt intag. Dåligt när man blandar flumbromazolam med alkohol. Gav en hjärnblödning och div.

Tycker du att du kan kontrolera ditt intag eller kontrollerar intaget dig?
Ja. Man lär sig med åren. Jag har lärt mig den hårda vägen.

Ger tabletten dig samma effekt som när du började ta tabletten? (Långtidsanvändare)

Beror på sort och omständigheter.

Mvh natur
Citera
2020-12-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturflickan
Under perioder blir det ungefär 1-2mg alpha eller 2-6mg iktro (eller liknande)

Hur länge har du brukat?
10+ år

Hur har detta påverkat dig psykiskt? (Känslor, depressioner, overklighetskänslor, kognitivt, fokus, minnen mm)

Bra i perioder man sköter sitt intag. Dåligt när man blandar flumbromazolam med alkohol. Gav en hjärnblödning och div.

Tycker du att du kan kontrolera ditt intag eller kontrollerar intaget dig?
Ja. Man lär sig med åren. Jag har lärt mig den hårda vägen.

Ger tabletten dig samma effekt som när du började ta tabletten? (Långtidsanvändare)

Beror på sort och omständigheter.

Mvh natur

Får jag ställa en fråga här ?
Tänkte bara ifall nån kan svara.

En typisk vecka för mig som har social fobi å panikångest , som dock blivit bättre med åren rent generellt men. Jag tar 2,5 mg iktorvil sammanlagt kanske på en vecka
Imovane på kvällen
Sobril 10 mg 1-2 dagar
Och ibland kan jag ta 1 mg alprazolam .
Ungefär så , mer eller mindre på en vecka lite olika.

Är det nån slags riskzon för beroende eller något ?

Tycker inte jag känt någon abstinens eller nånting sånt alls.

Bara undrar lite .
Tänker att det kanske inte är några jätte mängder på en vecka för att bara kunna få må bra typ. Eller ... nån som har en åsikt ?
Citera
2020-12-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
Får jag ställa en fråga här ?
Tänkte bara ifall nån kan svara.

En typisk vecka för mig som har social fobi å panikångest , som dock blivit bättre med åren rent generellt men. Jag tar 2,5 mg iktorvil sammanlagt kanske på en vecka
Imovane på kvällen
Sobril 10 mg 1-2 dagar
Och ibland kan jag ta 1 mg alprazolam .
Ungefär så , mer eller mindre på en vecka lite olika.

Är det nån slags riskzon för beroende eller något ?

Tycker inte jag känt någon abstinens eller nånting sånt alls.

Bara undrar lite .
Tänker att det kanske inte är några jätte mängder på en vecka för att bara kunna få må bra typ. Eller ... nån som har en åsikt ?
Ditt intag känns relativt lugnt. Du kanske i värsta fall åker på någon mildare abstinens om du skulle sluta tvärt men något värre torde knappast hända. Möjligtvis kanske du skulle få problem med sömnen ett tag om du klipper Imovanen.

Jag har själv grav GAD, panikångest och insomnia och står på 4 mg Iktorivil per dygn och har gjort så i 4 år. Innan dess var det 30 mg Sobril per dygn i något halvår. Z analoger åt jag varje kväll i tre år och sedan ett år med Nitrazepam varje kväll. Har även Xanor nu att ta v.b till natten om jag ej kan somna pga att Nitran försvann från Sverige.

Du kan vara helt lugn med andra ord.

Det enda jag skulle råda dig till är egentligen att ge fan i Xanoren. Jag äter en väldigt låg dos väldigt väldigt sällan när jag typ inte kan sova alls och trots min höga tolerans smäller det på bra om man blir psykologiskt sugen på mer.

De andra Bensodiazepinerna samt analogerna som jag har avverkat och slutat med har jag aldrig kännt sug efter, varken när jag tog dem eller efteråt. Iktorivilen som jag tar dagligen känner jag inget direkt sug efter heller och kan glömma eller ibland tom hoppa en dos om jag känner att jag mår bra men Xanor har iallafall enligt mig en rejäl beroende och missbrukspotential så se upp med den.
Citera
2020-12-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ditt intag känns relativt lugnt. Du kanske i värsta fall åker på någon mildare abstinens om du skulle sluta tvärt men något värre torde knappast hända. Möjligtvis kanske du skulle få problem med sömnen ett tag om du klipper Imovanen.

Jag har själv grav GAD, panikångest och insomnia och står på 4 mg Iktorivil per dygn och har gjort så i 4 år. Innan dess var det 30 mg Sobril per dygn i något halvår. Z analoger åt jag varje kväll i tre år och sedan ett år med Nitrazepam varje kväll. Har även Xanor nu att ta v.b till natten om jag ej kan somna pga att Nitran försvann från Sverige.

Du kan vara helt lugn med andra ord.

Det enda jag skulle råda dig till är egentligen att ge fan i Xanoren. Jag äter en väldigt låg dos väldigt väldigt sällan när jag typ inte kan sova alls och trots min höga tolerans smäller det på bra om man blir psykologiskt sugen på mer.

De andra Bensodiazepinerna samt analogerna som jag har avverkat och slutat med har jag aldrig kännt sug efter, varken när jag tog dem eller efteråt. Iktorivilen som jag tar dagligen känner jag inget direkt sug efter heller och kan glömma eller ibland tom hoppa en dos om jag känner att jag mår bra men Xanor har iallafall enligt mig en rejäl beroende och missbrukspotential så se upp med den.

Tack snälla för svar.
Nej men precis . Alprazolamen e jag försiktig med jag med. Tar en halv sån å det e inte ofta .

Känns inte som det e någon fara med andra ord alls. Känner jag får få må bra iaf. Å iktorivilen tycker jag fungerar bäst hittills gällande mina svåra sociala fobi å panik känningar kring folk å affärer . Känner mig helt som mig själv .

Nästan så jag knappt tar sobril längre . Tycker min vardag funkar väldigt bra bara av att jag tar 1 mg iktorivil på morgonen vid 09.00 å tycker det håller sig hela dagen ut tamme fasen.

Alprazolam mindre sällan.

Sov medicin brukar jag variera . Känner det e nog bäst och sover även bäst om jag varierar mellan imovane och stilnoct varannan dag. Tror det e bäst å verkar då funka bäst också . Får då jämn å bra sömn då.

Tack för svar .
Citera
2020-12-25, 14:55
Medlem
Citat:
Tack snälla för svar.
Nej men precis . Alprazolamen e jag försiktig med jag med. Tar en halv sån å det e inte ofta .

Känns inte som det e någon fara med andra ord alls. Känner jag får få må bra iaf. Å iktorivilen tycker jag fungerar bäst hittills gällande mina svåra sociala fobi å panik känningar kring folk å affärer . Känner mig helt som mig själv .

Nästan så jag knappt tar sobril längre . Tycker min vardag funkar väldigt bra bara av att jag tar 1 mg iktorivil på morgonen vid 09.00 å tycker det håller sig hela dagen ut tamme fasen.

Alprazolam mindre sällan.

Sov medicin brukar jag variera . Känner det e nog bäst och sover även bäst om jag varierar mellan imovane och stilnoct varannan dag. Tror det e bäst å verkar då funka bäst också . Får då jämn å bra sömn då.

Tack för svar .
Att variera mellan Imovane och Stilnoct på det sättet är inte fel. Jag har rätt grav insomnia och under tre års tid åt jag Imovane eller Stilnoct dagligen. Min doktor la upp det så att det blev en vecka med Imovane och en vecka med Stilnoct växelvis.

Det fungerade rätt så bra och trots att de är närbesläktade preparat så höll det toleransen nere.

Iktorivil är enligt mig den överlägset bästa Bensodiazepinen mot GAD. Den har lång halveringstid, raderar ut ångesten samtidigt som man inte känner sig påverkad utan kan fungera rätt normalt som du säger.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-12-25 kl. 15:03.
Citera
2020-12-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Att variera mellan Imovane och Stilnoct på det sättet är inte fel. Jag har rätt grav insomnia och under tre års tid åt jag Imovane eller Stilnoct dagligen. Min doktor la upp det så att det blev en vecka med Imovane och en vecka med Stilnoct växelvis.

Det fungerade rätt så bra och trots att de är närbesläktade preparat så höll det toleransen nere.

Iktorivil är enligt mig den överlägset bästa Bensodiazepinen mot GAD. Den har lång halveringstid, raderar ut ångesten samtidigt som man inte känner sig påverkad utan kan fungera rätt normalt som du säger.

Ja jag har ju precis känt samma nu. Iktorivil fungerar fullkomligt fantastiskt för min GAD å sociala fobi å allting. Känner mig lugn å helt som mig själv å inte orolig om nånting .
Funkar bättre än sobril som jag ätit i så många år. Plus att när jag tar 1 mg på morgonen så håller det hela dagen för mig . Mår lika bra hela dagen. Jag e rätt blown Away faktiskt
Citera
2020-12-27, 00:01
Medlem
Tangentriddarens avatar
1-2mg alprazolam dagligen. Perioder där jag går utan, upplever inga svårare utsättningssymptom mer än svettiga fötter av någon anledning. Pågått i tre år nu.
Citera
2020-12-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
1-2mg alprazolam dagligen. Perioder där jag går utan, upplever inga svårare utsättningssymptom mer än svettiga fötter av någon anledning. Pågått i tre år nu.
Alprazolam tar jag jag 1-2 gånger i veckan ifall det behövs så det känns väl rätt safe . Iktorivil är bättre alternativ om man inte tillslut vill råka hamna i nån dålig cirkel gällande beroende vid användning av alprazolam.
Lite mer safe tänker jag . Men alla e ju olika . En del har ju inte ens nån särskild tendens att bli beroende av någon benzodiapin. Väldigt märkligt hur människa kroppen fungerar .
Hoppas att eran jul varit bra!
Citera
2020-12-27, 13:22
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Alprazolam tar jag jag 1-2 gånger i veckan ifall det behövs så det känns väl rätt safe . Iktorivil är bättre alternativ om man inte tillslut vill råka hamna i nån dålig cirkel gällande beroende vid användning av alprazolam.
Lite mer safe tänker jag . Men alla e ju olika . En del har ju inte ens nån särskild tendens att bli beroende av någon benzodiapin. Väldigt märkligt hur människa kroppen fungerar .
Hoppas att eran jul varit bra!

Absolut, eller diazepam. Har en autismdiagnos och vi tenderar till att ha högre tolerans och råka ut för färre utsättningssyndrom har jag märkt. Väger vidare 120kg, tar alpran främst för ADDn då det tenderar till att lugna tankeverket. Så jag tar alprazolam av ganska specifika skäl i ett specifikt tillstånd. Blir alpra när tjack inte är ett alternativ av olika anledningar.
Citera
2020-12-27, 18:23
Medlem
Alprozolam 0.5mg 3-6st per dag, 1.5 - 3mg om dagen

Hur länge har du brukat?
Ett år och ~4 månader tror jag
Första 2 månaderna var det ej dagligen o bröt tabletten o körde 0.25mg, sen blev det utskriven dos på 0.5mg 1-3st, men senaste 12 månaderna 0.5*3-6

Hur har detta påverkat dig psykiskt?
Både på gott o ont, dödat ångest som varit brutal, men samtidigt blev jag psykiskt beroende fort o tog mig inte ut utan att ha en alpro i systemet osv

Försökt hålla mig till 0.5 för att inte öka tolerans och göra det svårare att klippa sen, men känner att 0.5 ger inte mycket atm.

Tycker du att du kan kontrollera ditt intag eller kontrollerar intaget dig
Visa dagar kan jag kontrollera intaget och hålla mig till 3st, medans andra dagar går åt helvete och det blir dubbeldos

Ger tabletten dig samma effekt som när du började ta tabletten?
Nej, ger ju viss ångest lindring men skulle nog behöva 1.5 mg för att vara i närheten av samma ångest lindring som 0.5 gav i början
Citera
2021-01-14, 02:14
Medlem
Bullsquids avatar
Det är olika. Har ej recept så beror på hur mycket pengar jag har att lägga, vilka som går att få tag i just för tillfället och det händer såklart att jag är utan ibland. Innan nyår tex var jag helt utan något i 2 veckor
Förra sommaren var jag uppe i så mycket som 220+ mg xanor i månaden ett tag innan jag trappa ner sen tog jag stess varje dag från 160 mg om dagen ner till 20 och sen vid 10 kunde jag lägga av. Börja tyvärr med ikton igen och de kan jag äta mellan 2-5 st om dagen 4-10 mg alltså.

Igår åt jag 12 mg utbrett under hela dygnet med 5 mg sub till som jag också tar dagligen

Skulle va vaken inatt så har tagit mina sista 2 mg sub och 7mg ikto nu. Antar min tolerans är för hög. Beställde flu-alpra ett tag sedan,slämgde i mig 25st på 2-3 dagar och kände knappt nåt

Annars utan tolerans brukar jag ta 3-5 mg xanor , 4-6 mg ikto eller 40-50 mg stesolid för att må precis lagom bara, lugn och skön och allt känns ok. Har ADD och asperger så är jämt stressad inombords. Har testat adhd mediciner med det blir inte samma lugn för mig. Har inte gett upp än, så jävla dyrt bara till skillnad mot benso och sub... en 8a sub 150 kr, 1 karta xanor 200kr
adhd mediciner får man ha några tusen om man ska köpa på sig av.

Hur länge har du brukat?
från och till i ca 18 år

Mitt minne har blivit helt åt helvete sämre, kan knappt minnas vad jag gjorde förra veckan ibland. närtidsminnet är helt paj typ.

Det är jobbigt när folk måste upprepa sig och jag sällan minns vad vi gjort, var jag varit och vem som sagt vad. Detta händer oftast med kombon xanor och alkohol fast jag blanda det hela förra sommaren för att jag va så deppad pga isoleringen så sket i vilket tillslut.
Någon dag satte jag i typ 26 st xanor på en dag och då fatta jag att detta funkar inte längre nu.
Hade hållt på konstant säkert 1 år då...
Brukade jämt köpa 100 pack innan så de aldrig tog slut, har dåligt med fysiska kontakter idag eftersom jag tagit det mesta online.

Sömnproblem tror jag också jag fått pga det för jag får ingen riktigt REM sömn med benso i kroppen men däckar mer av än att sova riktigt.

Jag måste erkänna att jag fullständigt tappat kontrollen, ibland kan jag bara vräka i mig i frustration att det inte funkar sedan blir ledsen och arg när allt är slut och jag behövt det som mest. Fick gå runt när jag va bäng och gömma piller här och där i lägenheten som jag kunde hitta i nödfall sedan men vad jag skulle behöva är ett skåp med tidlås på.

Inte ens i närheten, eftersom jag tar så ofta och typ aldrig håller upp så går ju inte toleransen ner. Måste blanda med alkohol eller opiater för att ens känna något alls.
I början åt jag nog ännu större mängder för då hade ingen koll på dosering utan man tog tills det var slut och lade ihop pengar kanske dela 2-3 kompisar på ett 100 pack valium som var vanligast då.

Då åt vi ju upp det på en kväll , fanns aldrig någon som tänkte tanken att försöka spara nåt. Jag och mina vänner visste inte heller att det tog bort avtändningar direkt. Tänk vad mycket lidande man sluppit de ggr vi tagit för mycket tjack, E eller DXM och hjärnan var helt tömd, om man bara haft 2-3 valium då, fan vad skillnad det gjort. En gång gick jag igenom en sån fruktansvärd avtändning på dxm efter en megahög dos så jag trodde jag skulle dö...

några dagar senare när jag städade hitta jag en hel oöppnad karta ikto under en duk....vilket jävla skämt, om jag ändå sett det när jag mådde skit. jaja den åkte ner direkt med en bärs och så va det slut på det.
Nuförtiden kan jag spara lite bättre men det är svårt.
Försöker att inte gå över 10 mg xanor eller ikto och under 100mg stesolid
Senast redigerad av Bullsquid 2021-01-14 kl. 02:24.
Citera
2021-01-28, 23:55
Medlem
Asperger, ADD, GAD, recidiverande depressioner

Alprazolam depot 3 mg/dag
Nitrazepam 10mg/dag (på licens)
Diazepam vid behov
Ej benso
Zopliklon - 15 mg/dag, växlar med zolpidem 10mg/dag
Lyrica - 600 mg/dag
Elvanse: 60 mg/dag
Melatonin 10mg/dag

Hur länge har du brukat?
Ca. 10 år i olika konstellationer. Värst var 6mg klonazepam om dagen. Funkade i princip

Möjlighet till ett hyggligt normalt liv när alla varianter föll på plats. Mindre aggressiv, mindre impulsstyrd (med hjälp av Elvanse också så klart). Klarar av att tacka nej till andra droger, dricker extremt sällan, typ ett par öl och något glas champagne om året. Behöver inte ångesshoppa, så ekonomin på väg att ordna sig.

Lite orolig att bli korkad, men fick dispens för att fortsätta med benso under NPF utredningen och hade 144 på WAIS, så det slår inte på intelligensen.

Kontrollerar intaget stenhårt. Tackar nej till saker jag vet att jag inte kan kontrollera, ffa. direktverkande alpra, Temesta och Flunitrazepam. Men visst misslyckas man ibland, speciellt om sömnen varit kass ett tag. Men har lovat mig själv att vara 100% ärlig mot vården, och får hjälp istället för som många påstår missbruksstämpel och indragna mediciner.

Nja, honeymooneffekten försvinner ju, men annars är dosen stabil. Måste dock skifta mellan Zoplikon och Zolpidem med jämna mellanrum för att det ska funka. Sedan hjälper det att ju vara mer social, så att behovet av benso minskar, likaså att man inte är helt bränd av ångest så man orkar mer självhjälp t.ex. träning och för min del att kunna läsa och måla.
Senast redigerad av SatansBalkong 2021-01-28 kl. 23:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in