Citat:
Ursprungligen postat av
braattha
Anser du att han har grovt misskött sin anställning?
Absolut. Jag har på mitt skrivbord ett av de riktade reklamblad som Sjönära skickar ut till utvalda medborgare som bor i fastigheter, som de är sugna på att få sälja. Om du visste hur de brer på, om hur de uppnår högsta marknadspriser och hur de anstränger sig, så skulle du förstå att Theos agerande kostar pengar.
Jag tycker synd om Theo för att han är så dum. Inga varningsklockor där inte. Om det är en ursäkt för kollegorna på Sjönära Mäklarbyrå, vet inte jag.
Just nu har de Trump anhängare som gjorde sig skyldiga till brott vi aldrig föreställt oss skulle ske i en demokrati, ett bra försvar om att de gjorde som presidenten sa till dem. Kanske Theo var smickrad över att ha Ebba som vän och då tänkte han inte rationellt?
Jag tror inte Theo ville göra något fel, men han är en vuxen man som hamnat i dåligt sällskap. Det är hans ansvar, och han visste hur illa det var eftersom han skrev en Brasklapp som skulle friskriva honom. Jag tror inte Theo fått någon ekonomisk vinning, tvärtom, det är dyrt att umgås med bortskämt nyrikt folk när notan kommer. Ebba har ju också gjort "rätt för sig", när hon bjuder på skjuts efter blöta nätter i Stockholmsnatten.
Allvaret är att Theo har haft beröring med Ebba och hennes husaffär, där Mäklarbyråns avtal används.