2021-01-28, 22:33
Medlem
Datura.Naturanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag undrar om din säkerhet är ignoransargumentation, är den det?

Om det inte är det varför är det ignoransargumentation om man är lika säker på att fri vilja inte finns, därför att du tror annorlunda?
Nej, vetenskapen har en ganska gedigen kunskapsbank att härleda min teori ifrån.
Ifrågasätter du verkligen det?

Hur dum är du?

Om du kan demonstrera något epistemiskt underlag så är saken en annan, det förstår du kanske?
Citera
2021-01-28, 22:37
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datura.Naturans
Nej, vetenskapen har en ganska gedigen kunskapsbank att härleda min teori ifrån.
Ifrågasätter du verkligen det?

Hur dum är du?

Om du kan demonstrera något epistemiskt underlag så är saken en annan, det förstår du kanske?

Hur dum är du som upprepar samma fråga igen och struntar i att svara på den fråga du fick?

Du hade inga bevis för att flygande renar inte finns sa du och ändå är du säker på att det inte finns. När andra säger samma sak om den fria viljan säger du att det är ignoransargumentation. Är det vad du ägnar dig åt alltså?
Citera
2021-01-28, 22:39
Medlem
Datura.Naturanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Jag har inte riktigt följt med, har tråden kommit med nåt nytt som är intressant eller har det mest varit stamp i samma grop med samma gäng?
Alltså, några duvor har kastat upp här i tråden minutiöst i åratal - jag duschar efter att ha läst vissa inlägg.

Några argument har pseudoskeptikerna inte lämnat än, givetvis.

Men nog tar det sig förhoppningsvis med förståelsen, hoppet har ännu inte lämnat mig.
Citera
2021-01-28, 22:42
Bannlyst
Citat:
Vem hävdar att ”det jag gör om du kontrollerar mig gör jag av fri vilja”?
Om du kunde vara vänlig och citera den personen blir jag väldigt glad, hen ska allt få höra.

Om något annat än din egen kognition, emotion och volition (som i grunden styrs av de i vårt universum då rådande naturlagar) frambringar dina val, då utövar du inte fri vilja.

Det var jag som hävdade det. Men jag menade att om man har ett chipp inopererat som gör att någon annan kan styra ens vilja helt och hållet, då har man fri vilja så länge man kan göra allt det som man då vill göra. Det är min definition av fri vilja, att inget hindrar en att göra något av allt det som man vill göra.
Om man tex sitter i fängelse eller är fattig, då är det hinder som gör att man inte kan göra saker som man vill göra.
Senast redigerad av eoku 2021-01-28 kl. 22:49.
Citera
2021-01-28, 22:43
Medlem
Datura.Naturanss avatar
Citat:
Hur dum är du som upprepar samma fråga igen och struntar i att svara på den fråga du fick?

Du hade inga bevis för att flygande renar inte finns sa du och ändå är du säker på att det inte finns. När andra säger samma sak om den fria viljan säger du att det är ignoransargumentation. Är det vad du ägnar dig åt alltså?
Jag har ett epistemiskt underlag för min teori om att ’inga renar på jorden kan flyga för egen maskin’, till skillnad från den gillimatias du tror är argument.

Jag svarade på alla dina frågor - du svarade mest på min ang din dumhet.

Då ämnet inte behandlar flygande renar så tänker jag mig inte behöva demonstrera mitt underlag angående deras osannolika förekomst här på jorden. Eller hur?

Här är ämnet Fri vilja.

Alltså det här ämnet som du såpboxpredikar dina religiösa övertygelser i dag efter dag efter dag.
Senast redigerad av Datura.Naturans 2021-01-28 kl. 22:55.
Citera
2021-01-28, 22:46
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag har ett epistemiskt underlag för min teori om att ’inga renar på jorden kan flyga för egen maskin’, till skillnad från den gillimatias du tror är argument.

Jag svarade på alla dina frågor - du svarade mest på min ang din dumhet.

Så när du anser att underlaget är tillräckligt bra då är det inte ignoransargumentation men när andra anser samma sak om det du inte tror på så är det så?

Starkt argumenterat grabben!
Citera
2021-01-28, 22:47
Medlem
Citat:
Alltså, några duvor har kastat upp här i tråden minutiöst i åratal - jag duschar efter att ha läst vissa inlägg.

Några argument har pseudoskeptikerna inte lämnat än, givetvis.

Men nog tar det sig förhoppningsvis med förståelsen, hoppet har ännu inte lämnat mig.
Synd på innehållet, men din förhoppning förvånar min modell. Så nåt har kanske hänt ändå!

Det vore härligt att få uppdatera modellen längst den parametern. Det kanske skulle leda till lite mindre duschande. ^^
Citera
2021-01-28, 22:49
Medlem
Datura.Naturanss avatar
Citat:
Så när du anser att underlaget är tillräckligt bra då är det inte ignoransargumentation men när andra anser samma sak om det du inte tror på så är det så?

Starkt argumenterat grabben!
Suck!

Det handlar inte om vad jag tycker - det handlar om kunskap.
Men då du själv inte besitter någon så vet du kanske inte vad kunskap är?
Det har du i vart fall tydligt demonstrerat.
Lär dig läsa
Citera
2021-01-28, 22:52
Medlem
Datura.Naturanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Det var jag som hävdade det. Men jag menade att om man har ett chipp inopererat som gör att någon annan kan styra ens vilja helt och hållet, då har man fri vilja så länge man kan göra allt det som man då vill göra. Det är min definition av fri vilja, att inget hindrar en att göra något av allt det som man vill göra.
Om man tex sitter i fängelse eller är fattig, då är det hinder som gör att man inte kan göra saker som man vill göra.
Jo visst, men inte bestämmer dom väl vad du skall tycka tiden du sitter i fängelse?
Är det inte en viss skillnad tycker du?
Senast redigerad av Datura.Naturans 2021-01-28 kl. 22:56.
Citera
2021-01-28, 22:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Suck!

Det handlar inte om vad jag tycker - det handlar om kunskap.
Men då du själv inte besitter någon så vet du kanske inte vad kunskap är?
Det har du i vart fall tydligt demonstrerat.
Lär dig läsa

Du hade ju inga bevis sa du och då har du ingen absolut kunskap. Allt vi säger att vi vet är egentligen bara en tro som vi är olika säker på, från 0 till 100%. 100% når vi däremot aldrig till om något utan det är alltid bara frågan om olika stark tro.

Det finns inga belägg för vare sig flygande renar eller fri vilja och det finns inga hållbara teorier om hur något av dessa skulle kunna finnas heller.
Citera
2021-01-28, 22:57
Medlem
Datura.Naturanss avatar
Citat:
Du hade ju inga bevis sa du och då har du ingen absolut kunskap. Allt vi säger att vi vet är egentligen bara en tro som vi är olika säker på, från 0 till 100%. 100% når vi däremot aldrig till om något utan det är alltid bara frågan om olika stark tro.

Det finns inga belägg för vare sig flygande renar eller fri vilja och det finns inga hållbara teorier om hur något av dessa skulle kunna finnas heller.
Aha, du är en sådan där idiot som tror på absolut kunskap alltså?

Det borde ju en idiot som jag ha förstått när jag såg att du trodde att din gillimatias var bevis för något annat än dina övertygelser.
Senast redigerad av Datura.Naturans 2021-01-28 kl. 22:59.
Citera
2021-01-28, 22:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Aha, du är en sådan där idiot som tror på absolut kunskap alltså?

Lär dig läsa, jag skrev just att någon absolut kunskap aldrig finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in