2021-01-28, 20:58
Bannlyst
Ska för första gången odla utomhus i år! Är otroligt taggad. Ska köpa ett trettiotal frön, läst att ak-47 auto ska vara en bra strain för vårt klimat som växer fort. Har ni någon erfarenhet med denna? Någon svensk sida som säljer denna eller annan bra strain för svenska klimatet?
Citera
2021-01-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langeluder
Är det ett stort problem med älg, kanin osv.? Behövs hönsnät?

Vilken sort växer bäst i zon 5 och gör en hellre mysig än sömnig?

Växtplats.... Måste det vara solexponerad typ ett kalhygge eller funkar det i halvskugga? Hur är det i myrmark?

Citat:
Ursprungligen postat av Sajmen3
Ska för första gången odla utomhus i år! Är otroligt taggad. Ska köpa ett trettiotal frön, läst att ak-47 auto ska vara en bra strain för vårt klimat som växer fort. Har ni någon erfarenhet med denna? Någon svensk sida som säljer denna eller annan bra strain för svenska klimatet?
Den här tråden är på 3-4 sidor. Det finns svar på nästan alla era frågor. Börja med att läsa TS så är 90% klart.
Kasta en massa pengar på 30 ak47 frön är bara onödigt. Finns en fröbank som TS refererar till. Kolla in den sidan, finns en hel del auto frön till en tredjedel av priset och som är bättre.
Citera
2021-01-28, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Den här tråden är på 3-4 sidor. Det finns svar på nästan alla era frågor. Börja med att läsa TS så är 90% klart.
Kasta en massa pengar på 30 ak47 frön är bara onödigt. Finns en fröbank som TS refererar till. Kolla in den sidan, finns en hel del auto frön till en tredjedel av priset och som är bättre.

Antar att du refererar till https://nordicgenetics.net/
Dem har inte auto ak. SÅ vilka av deras autos är lätta att odla, växer relativt fort och går att odla utomhus i sverige?

Skickar dem frön inrikes eller måste man importera från utlandet med denna sida? Isf, kollar inte tullen ibland kuvert och risk finns att polisen gör husrannsakan efter ca 2-3mån. Läste om detta här: (FB) Frön i tullen.

Tacksam för svar!
Citera
2021-01-29, 06:04
Medlem
Citat:
Antar att du refererar till https://nordicgenetics.net/
Dem har inte auto ak. SÅ vilka av deras autos är lätta att odla, växer relativt fort och går att odla utomhus i sverige?

Skickar dem frön inrikes eller måste man importera från utlandet med denna sida? Isf, kollar inte tullen ibland kuvert och risk finns att polisen gör husrannsakan efter ca 2-3mån. Läste om detta här: (FB) Frön i tullen.

Tacksam för svar!

Läs sista inlägget.

(FB) Utomhus strains som passar Nordiskt klimat - Lista

Här har du en lista på feta strains som är idiotsäkra för vårt klimat. Tro inte att dom e dåliga för att dom är billiga. Välj och vraka.

https://seedheaven.net/shop/?filter_cat_3=30

Annars har du Danes olika autos strains på nordic genetics. Jag har inte odlat dom men vet att dom är populära utomhus i Sverige och Dk.
Citera
2021-01-29, 09:24
Medlem
Citat:

Jag har läst alla inlägg. Men blir inte klokare angående om myrmarken är en bra plats?
Citera
2021-01-29, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langeluder
Jag har läst alla inlägg. Men blir inte klokare angående om myrmarken är en bra plats?

Har aldrig odlat i myrmark men rent spontant låter det som en usel idé. Rötterna behöver syre.
Citera
2021-02-02, 19:31
Bannlyst
Citat:
Läs sista inlägget.

(FB) Utomhus strains som passar Nordiskt klimat - Lista

Här har du en lista på feta strains som är idiotsäkra för vårt klimat. Tro inte att dom e dåliga för att dom är billiga. Välj och vraka.

https://seedheaven.net/shop/?filter_cat_3=30

Annars har du Danes olika autos strains på nordic genetics. Jag har inte odlat dom men vet att dom är populära utomhus i Sverige och Dk.

Tack för länkarna Kollade på seedsheaven och vilka priser! Fäste blicken direkt på RK62 Autoflower då den ska vara en mix av b.la. ak auto som var min orginella plan, men denna har betydligt lägre pris och ska vrar lite bättre mot mögel. Problemet med dessa är att dem inte är feminiserade. Iaf vad jag förstår. Men men, man blir väl aldrig helt nöjd 😁
Har någon testat RK62 Auto? Hur stor blev er skörd isf och hur lång tid tog det från plantering till skörd? Blev rökat bra?
Tack igen
Citera
2021-02-02, 20:35
Medlem
Citat:
Tack för länkarna Kollade på seedsheaven och vilka priser! Fäste blicken direkt på RK62 Autoflower då den ska vara en mix av b.la. ak auto som var min orginella plan, men denna har betydligt lägre pris och ska vrar lite bättre mot mögel. Problemet med dessa är att dem inte är feminiserade. Iaf vad jag förstår. Men men, man blir väl aldrig helt nöjd 😁
Har någon testat RK62 Auto? Hur stor blev er skörd isf och hur lång tid tog det från plantering till skörd? Blev rökat bra?
Tack igen

Det stämmer. Dom är inte feminiserade vilket bara är positivt. Då kan du göra egna frön och korsa lite. Har inte odlat RK62 men den är odlad i Finland vilket säger en hel del. Idiotsäker för våra breddgrader med andra ord. Köp ett par olika sorter och prova. Seedheaven har jag beställt från några gånger. Ta ut Euro i en bankomat och skicka i ett vanligt kuvert. Finns bankomater i lite större städer där man kan ta ut Euro. Finns ju oxå hybrids from hell som har feta earlys sorter för våra breddgrader. Kanske 2 auto sorter från SF och en sort från hybrids from hell och du är good to go!
Citera
2021-02-02, 22:34
Bannlyst
Citat:
Det stämmer. Dom är inte feminiserade vilket bara är positivt. Då kan du göra egna frön och korsa lite. Har inte odlat RK62 men den är odlad i Finland vilket säger en hel del. Idiotsäker för våra breddgrader med andra ord. Köp ett par olika sorter och prova. Seedheaven har jag beställt från några gånger. Ta ut Euro i en bankomat och skicka i ett vanligt kuvert. Finns bankomater i lite större städer där man kan ta ut Euro. Finns ju oxå hybrids from hell som har feta earlys sorter för våra breddgrader. Kanske 2 auto sorter från SF och en sort från hybrids from hell och du är good to go!

Jo, jag såg hybrids from hell. Hittade lite roliga hybrider från dem, ska nog shoppa några såna också. Har du testat några andra från Soviet Finland seeds? Vad tyckte du om dessa isåfall? Tid, skörd, mögelresistans, rökat You name it.
Om dessa nu inte är feminiserade, hur stor andel av fröna kommer ge honor? 50%?
Jag bor såpass att jag kan ta ut euro och skicka, känns lite småläskigt att skicka kontanter i brev men det lär ju gå bra👍.
Vi är några polare som ska odla tillsammans och vi är villiga att tillsammans lägga in ca 1500kr på fröna. Så blir kanske lite mer är 3 frön totalt, men med auto-blommande frön som klarar sig i vårt kalla land så borde vi väl klara av att odla fram någon form av röka iallafall? Eller bör man satsa mindre första gången?

Tackar och bockar för svaren😁
Citera
2021-02-02, 22:35
Medlem
Citat:
Tack igen
Jag fick ca 35g per styck blir klar på ca 12veckor potensen är typ som akn väldigt bra mot mögel
Citera
2021-02-02, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cp barn
Jag fick ca 35g per styck blir klar på ca 12veckor potensen är typ som akn väldigt bra mot mögel
Odlade du utomhus? Isåfall i kruka eller direkt i jorden?
Citera
2021-02-02, 23:43
Medlem
Citat:
Odlade du utomhus? Isåfall i kruka eller direkt i jorden?
Direkt i jorden 4säckar ko gödsel 4säckar p jord👌 Ja utomhus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in