Citat:
Ursprungligen postat av
Perlite
Det stämmer. Dom är inte feminiserade vilket bara är positivt. Då kan du göra egna frön och korsa lite. Har inte odlat RK62 men den är odlad i Finland vilket säger en hel del. Idiotsäker för våra breddgrader med andra ord. Köp ett par olika sorter och prova. Seedheaven har jag beställt från några gånger. Ta ut Euro i en bankomat och skicka i ett vanligt kuvert. Finns bankomater i lite större städer där man kan ta ut Euro. Finns ju oxå hybrids from hell som har feta earlys sorter för våra breddgrader. Kanske 2 auto sorter från SF och en sort från hybrids from hell och du är good to go!
Jo, jag såg hybrids from hell. Hittade lite roliga hybrider från dem, ska nog shoppa några såna också. Har du testat några andra från Soviet Finland seeds? Vad tyckte du om dessa isåfall? Tid, skörd, mögelresistans, rökat You name it.
Om dessa nu inte är feminiserade, hur stor andel av fröna kommer ge honor? 50%?
Jag bor såpass att jag kan ta ut euro och skicka, känns lite småläskigt att skicka kontanter i brev men det lär ju gå bra👍.
Vi är några polare som ska odla tillsammans och vi är villiga att tillsammans lägga in ca 1500kr på fröna. Så blir kanske lite mer är 3 frön totalt, men med auto-blommande frön som klarar sig i vårt kalla land så borde vi väl klara av att odla fram någon form av röka iallafall? Eller bör man satsa mindre första gången?
Tackar och bockar för svaren😁