2020-07-03, 03:51
Medlem
Om M/GH är häktad för att ha fixat fram bilen, är det då möjligen i hans kretsar vi ska leta skytten?
Citera
2020-07-05, 12:02
Medlem
I juni 2018 sker landets värsta gangsterdåd – trippelmordet på Drottninggatan i Malmö. Det blir starten på vad polisen ser som en blodig uppgörelse mellan två grupperingar. På två år: åtta mord och ett oklart dödsfall.
Sydsvenskan kan nu visa tidigare okända uppgifter om hur mordet på Drottninggatan knyts till dödsskjutningen av småbarnsmamman Karolin Hakim och till en maffialiknande gangsteravrättning i London.
Historien börjar med en kidnappning.
Redan prenumerant?

Plus tyvärr
https://www.sydsvenskan.se/2020-07-05/den-okanda-konflikten-som-delar-den-undre-varlden
Citera
2020-07-05, 13:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00-00
I juni 2018 sker landets värsta gangsterdåd – trippelmordet på Drottninggatan i Malmö. Det blir starten på vad polisen ser som en blodig uppgörelse mellan två grupperingar. På två år: åtta mord och ett oklart dödsfall.
Sydsvenskan kan nu visa tidigare okända uppgifter om hur mordet på Drottninggatan knyts till dödsskjutningen av småbarnsmamman Karolin Hakim och till en maffialiknande gangsteravrättning i London.
Historien börjar med en kidnappning.
Redan prenumerant?

Plus tyvärr
https://www.sydsvenskan.se/2020-07-05/den-okanda-konflikten-som-delar-den-undre-varlden
Ja det låter som en väldigt intressant artikel.
-Ingen som är prenumerant och kan citera nya info (valda delar ej hel artikel då det går emot Flashbacks regler) i tråden?

Undrar vilken kidnappning som utlöste detta?
Citera
2020-07-05, 15:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ja det låter som en väldigt intressant artikel.
-Ingen som är prenumerant och kan citera nya info (valda delar ej hel artikel då det går emot Flashbacks regler) i tråden?

Undrar vilken kidnappning som utlöste detta?
Sjukt bra artike! Läs min sammanfattning i tråden om Galaxy jag skrev för nån timme sen.
Citera
2020-07-05, 17:31
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Sjukt bra artike! Läs min sammanfattning i tråden om Galaxy jag skrev för nån timme sen.
Tackar, gjorde just det.
Länkar ditt inlägg för det är även av intresse för denna tråd.
(FB) Skottlossning i centrala Malmö - 3 döda, flera skadade (2018-06-18)
Citera
2020-07-05, 17:56
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tackar, gjorde just det.
Länkar ditt inlägg för det är även av intresse för denna tråd.
(FB) Skottlossning i centrala Malmö - 3 döda, flera skadade (2018-06-18)
👍
Citera
2020-07-05, 23:12
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

Grymt, tack!

Så med andra ord är det Mekky som beställt mordet på Naif eftersom man velat komma åt Dani och hans grabbar? Har Mekky verkligen tagit sig tid att begå ett mord i London också som hämnd?
Citera
2020-07-05, 23:22
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Grymt, tack!

Så med andra ord är det Mekky som beställt mordet på Naif eftersom man velat komma åt Dani och hans grabbar? Har Mekky verkligen tagit sig tid att begå ett mord i London också som hämnd?

👍

Ja, tolkar jag det. Alltså, Mekky har inte själv begått mordet men gett i uppdrag till någon annan att göra det.
Citera
2020-07-06, 21:12
Medlem
Citat:
👍

Ja, tolkar jag det. Alltså, Mekky har inte själv begått mordet men gett i uppdrag till någon annan att göra det.
Men "flask-Ghara"var hör han hemma, är han också Mekkys lakej?
Citera
2020-07-06, 21:23
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men "flask-Ghara"var hör han hemma, är han också Mekkys lakej?
Kanske jag som är trög, men vad menar du med "flask" kopplat till Ghara? H*wita hävdar i förför att Mekky sagt att man ska döda Hootan för att man har problem med Alex. Är H*wita trovärdig som vittne? Ingen aningen faktiskt, har är ganska rörig när han berättar saker men samtidigt väldigt samarbetsvillig och ganska detaljerad.
Citera
2020-07-06, 22:09
Medlem
Citat:
Kanske jag som är trög, men vad menar du med "flask" kopplat till Ghara?

(FB) Hong Nemo (M-falang) kidnappad och misshandlad
Citera
2020-07-06, 22:14
Medlem
Citat:
Kanske jag som är trög, men vad menar du med "flask" kopplat till Ghara? H*wita hävdar i förför att Mekky sagt att man ska döda Hootan för att man har problem med Alex. Är H*wita trovärdig som vittne? Ingen aningen faktiskt, har är ganska rörig när han berättar saker men samtidigt väldigt samarbetsvillig och ganska detaljerad.
Han syftar förmodligen på situationen då Alex G påstås ha kidnappat, misshandlad och stoppat upp en flaska o H0ng Nem0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in