2021-01-28, 18:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hans bror Mohmad har nyligen bytt namn till det likaledes hebreiska namnet "Mikael".

Nej det är fel El-Moghrabi.

Enligt dagboksbladet för det fallet så heter brodern fortfarande Ahmad och är född -94.

Mikael med samma efternamn är född -95

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=El-moghrabi&var=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax =&fon=1&typ=1&page=2

Ahmad El-Moghrabi, 940309-9592
Offentlig försvarare: Advokat Joel Apitzsch
Offentlig försvarare genom substitution: Advokat Soroush Shahram

(FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15
Citera
2021-01-28, 18:47
Moderator
Mappings avatar
Jag läste en rätt intressant artikel om Bilal i Sydsvenskan idag. I korthet beskriver den händelsen i Limhamn 5-10 dagar innan mordet på Karolin. Ni minns, en kille ringer till Polisen och säger att han "tvingas" vara med om ett mordförsök på en kille på Limhamn. Killen som tvingar honom är Bilal. Polisen tar dem och avstyr det hela. Grejen är att i FUPen till det målet är Polisens slutsats att det är en kille som heter Zekiski (osäker på stavning) som ska vara måltavlan. Minns inte om foto fanns som Bilal hade eller inte, men tror att nån tatuering fanns beskriven också. Hursomhelst, i artikeln i Sydsvenskan hävdar de att killen som Bilal var ute efter i själva verket var just Naief. Det misstänkte jag när jag läste FUPen men var osäker, så undrar om Sydvenskan har fått info direkt från nån Polis om att det nu är klarlagt. Det är klart, om Polisen har något som starkt indikerar att det var Naief och inte Zekiski som de var ute efter är det klart som fan att de har haft starka misstankar på att Bilal var skytten sen när Naief smet och Karolin sköts.

Har begärt ut FUPen igen från TR, alltså den i målet där Bilal togs med vapen, för att läsa allt igen.
Citera
2021-01-28, 18:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Han sköt henne i huvudet ev bakifrån, det var en avrättning
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Har det framkommit om dom sköt henne istället då han sprang? Eller var det bara brister i vapenhanteringen och ett misstag att hon fick äta en kula?
.
Ja först i kroppen sen i huvudet. Som du säger en ren avrättning. Det andra skottet var väldigt kalkylerat. Vi är ju många härinne som tror att hon kände igen den omaskerade skytten...som BILAL

” Mamman vädjar förtvivlat till männen som skjuter och jagar pappan att de ska sluta.

– De vänder sig om och tittar på henne och en av männen tar då två steg mot kvinnan och, impulsivt som jag uppfattar det, skjuter henne mot kroppen.

Hon säckar ihop på trottoaren med det lilla barnet som då faller ner på trottoaren och där blir hon liggande.

Mannen som precis har skjutit mot hennes kropp tar ytterligare några steg och ställer sig nästan vid hennes fötter och skjuter henne då mot huvudet, berättar vittnet. ”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-till-karolinmordet-pappan-rusar-med-barnet-under-armen-men-tappar-det
Citera
2021-01-28, 18:58
Medlem
Citat:
Hans bror Mohmad har nyligen bytt namn till det likaledes hebreiska namnet "Mikael".
Isak är en profet inom islam. Mikael är en helig ängel likaså gabriel inom islam så ser inge problem me de. 🙄 även inom kristendomen är de heliga namn ....
Citera
2021-01-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag läste en rätt intressant artikel om Bilal i Sydsvenskan idag. I korthet beskriver den händelsen i Limhamn 5-10 dagar innan mordet på Karolin. Ni minns, en kille ringer till Polisen och säger att han "tvingas" vara med om ett mordförsök på en kille på Limhamn. Killen som tvingar honom är Bilal. Polisen tar dem och avstyr det hela. Grejen är att i FUPen till det målet är Polisens slutsats att det är en kille som heter Zekiski (osäker på stavning) som ska vara måltavlan. Minns inte om foto fanns som Bilal hade eller inte, men tror att nån tatuering fanns beskriven också. Hursomhelst, i artikeln i Sydsvenskan hävdar de att killen som Bilal var ute efter i själva verket var just Naief. Det misstänkte jag när jag läste FUPen men var osäker, så undrar om Sydvenskan har fått info direkt från nån Polis om att det nu är klarlagt. Det är klart, om Polisen har något som starkt indikerar att det var Naief och inte Zekiski som de var ute efter är det klart som fan att de har haft starka misstankar på att Bilal var skytten sen när Naief smet och Karolin sköts.

Har begärt ut FUPen igen från TR, alltså den i målet där Bilal togs med vapen, för att läsa allt igen.

Ok ja det kan ju vara intressant ”sammanträffande” minst sagt. Om de nu i efterhand även kan uttyda att dessa personer sökte efter just N. Intressant att se vad du får tag på i den.
Citera
2021-01-28, 19:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej det är fel El-Moghrabi.

Enligt dagboksbladet för det fallet så heter brodern fortfarande Ahmad och är född -94.

Mikael med samma efternamn är född -95
Tack för att du justerar den trådsanningen som även jag trodde var fakta!👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Man ska visst skuldbelägga offret, hon får skylla sig själv.
Hon har gift sig med en parasit som tjänar sina pengar genom att att begå brott som till stor del drabbar helt oskyldiga offer. Hennes make är en person som inte gjort ett ärligt handtag i hela sitt liv bara kostat pengar och orsakat elände.
Pengarna han har tjänat har kommit från brott som bland annat användes för att betala hennes bröllop och som jag gissar även betalat annat i hennes vardag.
Hon har levt gott på andras elände.
Det är synd om de oskyldiga offren för hennes makes brott, henne är det inte ett dugg jävla synd om.
Wow. Tänk om man i sverige kunde skuldbelägga en hel familj å döma alla till fängelse för att det är deras fel hur dem uppfostrat barnet. Eller skuldbelägga ett våldtäktsoffer att hon befann sig ute sent i en mörk gränd. 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️ 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
.
Ja först i kroppen sen i huvudet. Som du säger en ren avrättning. Det andra skottet var väldigt kalkylerat. Vi är ju många härinne som tror att hon kände igen den omaskerade skytten...som BILAL

” Mamman vädjar förtvivlat till männen som skjuter och jagar pappan att de ska sluta.

– De vänder sig om och tittar på henne och en av männen tar då två steg mot kvinnan och, impulsivt som jag uppfattar det, skjuter henne mot kroppen.

Hon säckar ihop på trottoaren med det lilla barnet som då faller ner på trottoaren och där blir hon liggande.

Mannen som precis har skjutit mot hennes kropp tar ytterligare några steg och ställer sig nästan vid hennes fötter och skjuter henne då mot huvudet, berättar vittnet. ”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-till-karolinmordet-pappan-rusar-med-barnet-under-armen-men-tappar-det

Usch fy fan det är en så vidrig handling. Barnet ligger där och han går fram och skjuter ytterligare i huvudet.

Instämmer med LeBron innan, bra att du förtydligade trådmisstaget med namnet på brodern.
Citera
2021-01-28, 19:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Den gripne Is*k(Bil*l) har pekats ut som skyldig på i denna tråd på Flashback sedan ett år tillbaka. Det som stör är att på de bilder som finns på honom fotograferad rakt framifrån finns inte någon påtaglig likhet med bilderna som togs på mördaren vid mordplatsen. Kan också vara så att han flinar på bilderna. Finns det några bilder på honom i profil upplagda så man kan bedöma hur väl hans näsa och haka stämmer överens med bilderna på mördaren med huvjacka på sig?

Det var 2 skyttar.

Är det helt 100 klarlagt att bilden föreställer den som sprang på videon? Eller att det var den som sprang som sköt K?

”Mamman vädjar förtvivlat till männen som skjuter och jagar pappan att de ska sluta.

De vänder sig om och tittar på henne och en av männen tar då två steg mot kvinnan

Mannen som precis har skjutit mot hennes kropp tar ytterligare några steg och ställer sig nästan vid hennes fötter och skjuter henne då mot huvudet,”

” Polisen släpper nu bilder som visar en av de personer som misstänks för mordet på Karolin Hakim, 31, i Malmö.

Mannen är en av gärningspersonerna som utförde mordet.

På en bild syns två personer – den man som står vid sidan av bilen och silhuetten av en person vid ratten i bilen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-slapper-bild-pa-karolin-hakims-misstankta-mordare

JAG kan inte minnas att polisen gått ut med att just skytten vid bilen är just den som sköt Karolin, bara att han är en av skyttarna.
Citera
2021-01-28, 19:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han sitter i fängelse på Hall för grovt vapenbrott. Fick 3 år dom kom i september tror jag.

Så himla skönt med folk som har koll..👍🏻 nu när
det väller in nya postare.

Många som bara “tycker”, dvs inte trådens ämne (OT) eller inte tillför ett dugg (KFK)
Citera
2021-01-28, 19:31
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det var 2 skyttar.

Är det helt 100 klarlagt att bilden föreställer den som sprang på videon? Eller att det var den som sprang som sköt K?

”Mamman vädjar förtvivlat till männen som skjuter och jagar pappan att de ska sluta.

De vänder sig om och tittar på henne och en av männen tar då två steg mot kvinnan

Mannen som precis har skjutit mot hennes kropp tar ytterligare några steg och ställer sig nästan vid hennes fötter och skjuter henne då mot huvudet,”

” Polisen släpper nu bilder som visar en av de personer som misstänks för mordet på Karolin Hakim, 31, i Malmö.

Mannen är en av gärningspersonerna som utförde mordet.

På en bild syns två personer – den man som står vid sidan av bilen och silhuetten av en person vid ratten i bilen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-slapper-bild-pa-karolin-hakims-misstankta-mordare

JAG kan inte minnas att polisen gått ut med att just skytten vid bilen är just den som sköt Karolin, bara att han är en av skyttarna.

Bra inlägg! Jag tänkte på samma sak tidigare idag när jag läste att det just varit två skyttar, så mindes jag inte det. Och nä, jag tror inte att jag läst att mannen som springer mot bilen och som polisen släppt bilder på MÅSTE ha varit den som sköt Karolin. Men, Polisen själva tror att mannen på bild är Bilal, de visar upp den för en av killarna som var med Bilal i Limhamn nån vecka innan när de var ute efter Naief. Polisen tror uppenbarligen att det är Bilal på bilden, som jag minns FUPn lägger de INTE fram bilden och frågar "Vet du vem mannen på bilden är?" utan frågar uttryckligen om han tror att det är Bilal, och han säger nåt i stil med att det kan vara Bilal. Det tolkar jag som att mannen på bilden borde vara Bilal eftersom han nu sitter häktad för mord, inte bara försök till mord. Men, det kanske inte är rätt sätt att tolka det hela, vad vet jag.
Citera
2021-01-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping

Tydligen så var det M.Z som var måltavlan då samma kille som ”Golade” på Bilal beskrev offret som M.Z

M.Z köpte mycket droger från ”biggi” och Yosef Mohamed som hade en kort MMA karriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in