Citat:
Ursprungligen postat av
Tjelovek
Jag som är en gammal kärring, med minnet i behåll, får vissa associationer till den s.k. Husebyaffären, där fröken Florence Stephens av sin omgivning skinnades på allt hon ägde. Hon blev dessutom omyndigförklarad, något som var möjligt på 1950-talet. Omyndigförklaringen hävdes senare.
Jag säger som flera andra har gjort: Var är Esb? Vaktas han 24/7? Får han inte längre gå ut utan "ledsagare"? Kursgårdsmadamen benämndes "ledsagare" i BKs utlåtande.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Husebyaff%C3%A4ren
Jag håller med, jag börjar tro att Esbjörn helt enkelt är en väldigt snäll person som i sin iver att vara alla till lags har testamenterat, gett bort och sålt samma fastighet till olika personer. Frågan är bara var han finns nu och hur han mår? Förstår han att hans livs besparingar nu används i ett desperat försök att stoppa försäljningen, det enda löfte han inte kan backa ifrån eftersom det inte finns en ångervecka på försäljning av fastigheter.
En eller båda av de personer som nu känner sig ”snuvade” på arv eller gåva driver en absurd process med Esbjörns pengar och jag vill verkligen veta om det är i hans intresse och i enlighet med hans uttryckliga önskan! Har han blivit informerad om vilka risker och konsekvenser som denna strategi innebär.
Det är helt uppenbart att strategin bygger på att skapa så mycket publicitet som möjligt om detta för att pressa EB att backa från kontraktet. När detta nu inte sker så finns ingen plan B. Då rullar ärendet vidare med allt vad det innebär i kostnader och negativ publicitet för samtliga inblandade, även Esbjörn.
Det som nu återstår är att Binninge lämnar in den värdering som enligt honom gör Ebba Busch köp till ocker. Om den värderingen är undertecknad av maken till hans assistent så står vi inför en ren rättsskandal. Då faller hela Esbjörns förvar ihop som ett korthus och han ensam, inte Billinge, inte Majgård och inte Matz, kommer att sitta kvar med en jättelik nota att betala.
Förlorarna kommer att vara Esbjörn och hans legala arvingar, inklusive Matz, som inte ens kommer att få se röken av de pengar som Ebba Busch har betalt för huset. När röken har lagt sig och räkningarna är betalda har pengarna omfördelats till Binninges och hans biträdes bankkonton.