2021-01-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
De har sagt att de inte ska tjna pengar p vaccinet under pandemin, dremot eftert.

Jag r bara en amatr i mnet, men rimligen klassas covid 19 inte som en pandemi lngre nr lget blivit mer eller mindre normalt ver vrlden, vilket kanske kan ske under 2022 med tanke p de enorma mngder vaccin som r p vg ut under 2021 och fmodlingen i nnu strre skala 2022.
Viruset lr nog fortstta att existera s det kommer skert finnas behov av vaccin ven nr den akuta fasen r ver. Det fds ju nya mnniskor och ven redan vaccinerade kommer nog f behov av att frnya sina vaccinationer efter ngra r och denna marknad ska Astrazeneca kunna tjna pengar p.
Omjligt att gissa p vad det skulle kunna rra sig om fr pengar fr Astrazenecas del.

https://www.lakemedelsvarlden.se/sto...d-19-vacciner/

"Samtidigt har Astrazeneca och Johnson & Johnson gtt ut med att de enbart siktar p att tcka sina egna kostnader fr vaccinutvecklingen s lnge pandemin pgr".

Jag tankade nd in en hel del i AZN, jag tnker att mnga fler kommer trycka in pengar under 2021 och det i sig kommer f kursen att g upp, sen blir det spik uppt nr profits kommer in
Citera
2021-01-01, 15:56
Medlem
https://www.di.se/nyheter/kallor-ind...enecas-vaccin/
Citera
2021-01-04, 23:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alucard75
Ingen uppgng idag fastn vaccinet blev godknt. Suck!!

Anar att mnga avvaktar. Har extremt svrt att se att inte de flesta lnder kommer godknna vaccinet snart. ven om dom inte tar ut nn vinst p det i nulget s r det en makals goodwill, har svrt att se att det inte skulle ge utdelning framver. 3 miljarder doser i r eller om det var 6 miljarder, a 35kr. men misstnker det kommer utkas. minimum.
Senast redigerad av raskens 2021-01-04 kl. 23:23.
Citera
2021-01-05, 00:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alucard75
Ingen uppgng idag fastn vaccinet blev godknt. Suck!!

Fast de stora lkemedelsbolagen har ju komunicerat att de inte tnker tjna ngra pengar p vaccinen, drfr r nyheten i princip inte kurspverkande.
Citera
2021-01-13, 11:28
Medlem
Min tanke r shr:

Vaccinen verkar hlla i ungefr 8 mnader enligt frsta tester.
Dvs, Alla (i europa iaf) kommer att vaccineras och viruset kommer lngsamt d ut.
Men det kommer aldrig frsvinna helt, p samma stt som att ldre personer vaccinerar sig fr sesong influensa varje r, s tror jag att riskgrupper kommer vaccinera sig mot covid varje r.

Fr att detta ska vara hllbart behver man ett billigt, ltt transporterat och ltt frvarat vaccin.
Moderna och phizer r inte det, men AZN r!

dvs, min tanke r att AZN kommer ha strst marknads andel av vaccinet om typ ett r, och det tror jag dom kommer vilja tjna pengar p!

Sen kommer frgan hur mycket det kommer rra sig om. Jag r fr dligt insatt p lkemedelfretag fr att uttala mig om detta. OM min gissning r rtt, tycker ni AZN r ett kp d p nuvarde niv? (846 kr)
Citera
2021-01-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Min tanke r shr:

Vaccinen verkar hlla i ungefr 8 mnader enligt frsta tester.
Dvs, Alla (i europa iaf) kommer att vaccineras och viruset kommer lngsamt d ut.
Men det kommer aldrig frsvinna helt, p samma stt som att ldre personer vaccinerar sig fr sesong influensa varje r, s tror jag att riskgrupper kommer vaccinera sig mot covid varje r.

Fr att detta ska vara hllbart behver man ett billigt, ltt transporterat och ltt frvarat vaccin.
Moderna och phizer r inte det, men AZN r!

dvs, min tanke r att AZN kommer ha strst marknads andel av vaccinet om typ ett r, och det tror jag dom kommer vilja tjna pengar p!

Sen kommer frgan hur mycket det kommer rra sig om. Jag r fr dligt insatt p lkemedelfretag fr att uttala mig om detta. OM min gissning r rtt, tycker ni AZN r ett kp d p nuvarde niv? (846 kr)

Tanken har slagit mig, att Astra har goda chanser att bli standardvaccinet fr covid med rets mutationer. Och riskenj r ju, precis som med vanlig influensa att det finns ett visst utbrott varje r. Men... det r ju inte skert... dr det ut, dr det ut. Spanska sjukan, Asiaten och Hong Kong influensan dog vl ut?

Nra 700.000 vaccinerar sig varje r mot vanliga flunsan, s det r big business i s fall.
Citera
2021-01-16, 02:53
Medlem
Problemet r att alla r helt fastlsta p Covid 19 vaccinet och inte ser allt annat som Astra utvecklar. Mnga fina PM har kommit p senaste tiden!
Citera
2021-01-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Tanken har slagit mig, att Astra har goda chanser att bli standardvaccinet fr covid med rets mutationer. Och riskenj r ju, precis som med vanlig influensa att det finns ett visst utbrott varje r. Men... det r ju inte skert... dr det ut, dr det ut. Spanska sjukan, Asiaten och Hong Kong influensan dog vl ut?

Nra 700.000 vaccinerar sig varje r mot vanliga flunsan, s det r big business i s fall.
Astra Zeneca har vaccin nu och med Moderna. Nya vaccin tas fram nu av andra bolag. I denna situation!! Astra r med
Senast redigerad av Trxhobit 2021-01-16 kl. 03:09.
Citera
2021-01-27, 21:00
Medlem
kato85s avatar
Knns ngot vervrderad med tanke p det brk som hller p att rullas upp mellan bolaget och EU, lawsuit p G med.
Hade tnkt g kort i aktien igr men glmde, -2% idag, fr se om det ska ner mer eller om de skrper sig.
Citera
2021-01-28, 11:27
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Knns ngot vervrderad med tanke p det brk som hller p att rullas upp mellan bolaget och EU, lawsuit p G med.
Hade tnkt g kort i aktien igr men glmde, -2% idag, fr se om det ska ner mer eller om de skrper sig.
EU har inget case och vore bara dumma om de tog det till domstol. Det har inte skett ngot avtalsbrott och vi har ingen rtt att ta de vaccindoser frn britterna som de sjlva frhandlat sig till.

Pfizer fick vl skit nr de bestmde sig fr att bygga ut anlggningarna, trots att det gjordes i syfte att inom ett par veckor ka produktionen. Men EU vill vl att de ska knna sig vervakade s att de inte slappnar av.
Citera
2021-01-28, 22:28
Medlem
En frmildrande omstndighet till underleverans r att de inte tjnar ngra pengar p Covidvaccinet. 😱

https://svt.se/nyheter/experten-efte...-ar-det-alltid
Citera
2021-01-30, 14:14
Medlem
kato85s avatar
Monunentalt knns det som att man underpresterar fr att man inte kommer tjna pengar p affren. Men det r bara spek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in