2021-01-26, 18:54
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Doktor Kati "von Spökensteiner"

Obs❗Du skrev tidigare i skräckfilms-tråden ett fråge-inlägg till mig, var god se inlägg nummer
# 34.503 (20:43) på sidan 2.876 tack❗

Jag skrev sedan därefter ett svars-inlägg till dig om den Amerikansk-Kanadensiska skräckfilms-thrillern med titeln: "The Believers" från året 1987 samt även om skräck- och thriller-filmen "Bless the Child" från året 2000 med Kim Basinger.
Har du läst det svars-inlägget ?

Jester, The Ghost 👋👻
Yepp jag läste det, sorry att jag inte svarade att jag läst det, men det har jag!

Angående "The Others" som jag gilla(de!) som fan.
Såg om den i helgen på Netflix, men då man sett den tidigare och vet alla förutsättningar så försvinner hela spänningen i filmen, i alla fall för min del. Tyvärr...

Men för er som inte sett den och gillar ghost stories, kör på för tusan, skitbra!
Citera
2021-01-26, 18:55
Medlem
🎩👌
👻 JokerSpöket säger:
- Sálve❗et Bónum Vespérum till alla trådens
skäckfilms-entusiaster.

Under de tre sista dygnen som förflutit, har jag sett tre ( 3 ) stycken riktigt fina klassiska skräck- och thriller-filmer, och de har samtliga varit med riktigt härlig spänning i filmerna och med många kusligheter och överraskningar.

Jag måste själv få framföra, att det är väldigt tacksamt att kunna få se och njuta av sådana otroligt fina skräck- och thriller-filmer.

1 ) Out of Contention: "The Victim" från året 1972 med den suveräna skådespelerskan Elizabeth Montgomery som "Kate"
i huvudrollen.

Jag ger denna Brittiska mysterie-thrillern från 1972, tre ( 3 ) stycken stjärnor av fem ( 5 )
möjliga ☆ ☆ ☆ 👍

2 ) Shattered: "Something to Hide" från året 1972 med den mycket härliga skådespelerskan Shelley Winters som "Gabriella" i huvudrollen.

Jag ger denna Brittiska thrillerfilmen från 1972, tre ( 3 ) stycken stjärnor av fem ( 5 )
möjliga ☆ ☆ ☆ 👍

3 ) "Whoever Slew Aunite Roo" från året 1971 med Shelley Winters som "Mrs. Forrest" och "Auntie Roo" i huvudrollen, och i denna filmen, är Shelley Winters makalöst bra i sin roll.

Jag ger denna Engelska skräck- och thriller-filmen från 1971, tre ( 3 ) starka stjärnor av
( 5 ) möjliga ⭐⭐⭐ 👍

I den Engelska skräckfilms-thrillern finns barn-skådespelarna Mark Lester som "Christopher Coombs" och Chloe Franks som "Katy Coombs" och bägge två är fantastiska i sina roller.

Barnskådespelaren Mark Lester, är bland annat känd som "Oliver Twist"

Barnskådespelerskan Chloe Franks är bland annat känd i skräck- och vampyr-filmen "The House that Dripped Blood" från året 1971 så som "Tales from the Crypt"

Obs❗Gällande barnskådespelaren Mark Lester, så skall jag under morgondagen och kvällen, framföra en makalöst bra skräck- och thriller-film i absolut särklass och just med Mark Lester som ung pojke i filmen.

I den skräck- och thriller-filmen som jag skall framföra i morgon kväll i skräckfilms-tråden, finns en, av de riktigt stora kvinnliga skådespelerskorna med och som har huvudrollen tillsammans med den unga pojken Mark Lester.

Den skräck- och thriller-filmen, spelar bland annat på, förbjuden frukt, smakar alltid bäst, och filmen, är mycket djupt berörande.

Kvällens film 🌜 som jag i dag har valt,
blev⬇

En Amerikansk skräck- och thriller-film som har titeln:⬇

"What's the Matter with Helen" och är från
året 1971.

I skräckfilms-thrillerns huvudroll, finns återigen den härliga skådespelerskan Shelley Winters.

Vidare ... Logan Ramsey som "The Police Detective" ... känd från skräck- och monster-filmen "The Beast Within" från året 1982.

Vidare ... Dennis Weaver och Debbie Reynolds, Harry Dean Stanton och Timothy Carey ...........
......... med flera .............

Regissören: Curtis Harrington.

Jag ser verkligen fram mot, att i kväll få se en tredje skräck- och thriller-film med skådespelerskan Shelley Winters i huvudrollen, och jag tycker att hon är riktigt bra i sina filmroller 👍

With best regards/
Jester,The Ghost 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-26 kl. 19:04.
Citera
2021-01-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook

Gooood Afternooon Jester The Ghost 👻

Ska se vad man hittar till kvällen, gärna något med tema på vildmark tänkte jag

Hej @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Vildmarks-Skräckfilmer

1 ) "Ravenous" från året 1999.

2 ) "Vittra" från året 2012.

3 ) "Black Rock" från året 2012.

4 ) "Willow Creek" från året 2013.

5 ) "Banshee" Chapter från året 2013.

6 ) "The Green Inferno" från året 2013.

7 ) "Exists" från året 2014.

8 ) "Preservation" från året 2014.

Kanske att @alwayslook kan finna en "Vildmarks-Skräckfilm" bland de åtta ( 8 )
ovan uppställda ?

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-26 kl. 20:13.
Citera
2021-01-27, 12:03
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Hej @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Vildmarks-Skräckfilmer

1 ) "Ravenous" från året 1999.

2 ) "Vittra" från året 2012.

3 ) "Black Rock" från året 2012.

4 ) "Willow Creek" från året 2013.

5 ) "Banshee" Chapter från året 2013.

6 ) "The Green Inferno" från året 2013.

7 ) "Exists" från året 2014.

8 ) "Preservation" från året 2014.

Kanske att @alwayslook kan finna en "Vildmarks-Skräckfilm" bland de åtta ( 8 )
ovan uppställda ?

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻

Tack för tipsen Jester The Ghost 👻😁

Hade sett alla utom Banshee Chapter, så de fick bli den igår 😊✌️
Helt ok film oxå, men får ändå bara
2/5 MK-Ultra 😄
Citera
2021-01-27, 12:05
Medlem
Citat:

Gooood Afternooon Jester The Ghost 👻

Du verkar ju ha hittat några guldkorn från de ljuva sjuttiotalet m a o

Hej @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Dessa skräck- och thriller-filmer som jag nu har sett under de senaste dygnen är inga filmer som jag letar efter och sedan streamar.

Jag har filmerna på Digitala Video-Diskar nere i källaren i mitt skräck- och thriller-films-arkiv.

De två sista filmerna som jag sett är en
så kallad⬇

MGM ("Metro-Goldwyn-Mayer") Presents.

"Midnite-💀-Movies" och Double Feature.

Ett filmfodral som har två ( 2 ) DVD:s

1 ) Den Amerikanska skräck- och
thriller-filmen "What's The Matter with Helen" från året 1971.

2 ) Den Engelska skräckfilms-thrillern
"Whoever Slew Aunite Roo" från året 1971.

Båda filmerna har skådespelerskan
Shelley Winters i huvudrollen.

Den Amerikanska skräckfilms-thrillern
"What's The Matter with Helen" (1971) som jag såg i går kväll var riktigt bra och dessutom väldigt spännande samt kuslig 👍

Jag ger även denna filmen tre ( 3 ) stycken
stjärnor av fem ( 5 ) möjliga ☆ ☆ ☆

Skådespelerskan Shelley Winters som
"Helen Hill" i "What's The Matter with Helen"
var väldigt bra i sin roll 👍

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Citera
2021-01-27, 12:33
Medlem
Citat:

Tack för tipsen Jester The Ghost 👻😁

Hade sett alla utom Banshee Chapter, så de fick bli den igår 😊✌️
Helt ok film oxå, men får ändå bara
2/5 MK-Ultra 😄

God eftermiddag på sig @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

När du under gårdagen och kvällen skrev att du funderade på att se en vildmarks-skräckfilm, så kom jag att tänka på just de åtta ( 8 ) filmerna som jag gjorde en uppställning av i gårdags-kvällens inlägg till dig.

Gällande vildmarks-skräckfilmen med titeln:
"Banshee Chapter" från året 2013 så tycker jag precis som du i detta fallet, det vill säga, en vildmarks-skräckfilm som endast är okey men inte mer.

Jag skall se om jag kan hitta några Norska vildmarks-skräckfilmer som jag sedan kan rekommendera till dig i skräckfilms-tråden.

Jag vet att det finns en riktigt bra vildmarks-skräckfilm som jag själv har sett, men just nu och för tillfället kommer jag inte på filmens titel.

Jag har väldigt mycket annat att tänka på just nu gällande skräck- och thriller-filmer och då blir det lite luckor i minnet gällande andra typer av skräckfilmer, men, så fort jag kommer på titeln på denna vildmarks-skräckfilmen, så skriver jag ett inlägg och postar det i skräckfilms-tråden 👍

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under kvällen för att berätta lite grann om kvällens skräckfilms-thriller som jag har valt ut för kvällens tittning 👍

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-27 kl. 12:38.
Citera
2021-01-27, 13:51
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Hej @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Dessa skräck- och thriller-filmer som jag nu har sett under de senaste dygnen är inga filmer som jag letar efter och sedan streamar.

Jag har filmerna på Digitala Video-Diskar nere i källaren i mitt skräck- och thriller-films-arkiv.

De två sista filmerna som jag sett är en
så kallad⬇

MGM ("Metro-Goldwyn-Mayer") Presents.

"Midnite-💀-Movies" och Double Feature.

Ett filmfodral som har två ( 2 ) DVD:s

1 ) Den Amerikanska skräck- och
thriller-filmen "What's The Matter with Helen" från året 1971.

2 ) Den Engelska skräckfilms-thrillern
"Whoever Slew Aunite Roo" från året 1971.

Båda filmerna har skådespelerskan
Shelley Winters i huvudrollen.

Den Amerikanska skräckfilms-thrillern
"What's The Matter with Helen" (1971) som jag såg i går kväll var riktigt bra och dessutom väldigt spännande samt kuslig 👍

Jag ger även denna filmen tre ( 3 ) stycken
stjärnor av fem ( 5 ) möjliga ☆ ☆ ☆

Skådespelerskan Shelley Winters som
"Helen Hill" i "What's The Matter with Helen"
var väldigt bra i sin roll 👍

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻

😊👍

Citat:
God eftermiddag på sig @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

När du under gårdagen och kvällen skrev att du funderade på att se en vildmarks-skräckfilm, så kom jag att tänka på just de åtta ( 8 ) filmerna som jag gjorde en uppställning av i gårdags-kvällens inlägg till dig.

Gällande vildmarks-skräckfilmen med titeln:
"Banshee Chapter" från året 2013 så tycker jag precis som du i detta fallet, det vill säga, en vildmarks-skräckfilm som endast är okey men inte mer.

Jag skall se om jag kan hitta några Norska vildmarks-skräckfilmer som jag sedan kan rekommendera till dig i skräckfilms-tråden.

Jag vet att det finns en riktigt bra vildmarks-skräckfilm som jag själv har sett, men just nu och för tillfället kommer jag inte på filmens titel.

Jag har väldigt mycket annat att tänka på just nu gällande skräck- och thriller-filmer och då blir det lite luckor i minnet gällande andra typer av skräckfilmer, men, så fort jag kommer på titeln på denna vildmarks-skräckfilmen, så skriver jag ett inlägg och postar det i skräckfilms-tråden 👍

Jag återkommer till skräckfilms-tråden under kvällen för att berätta lite grann om kvällens skräckfilms-thriller som jag har valt ut för kvällens tittning 👍

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻

Good Afternoon Jester The Ghost 👻

De låter bra, jag gillar norska skräckrullar, sett en hel del bra genom åren 😊👍
Citera
2021-01-27, 16:05
Medlem
God eftermiddag @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Detta är en Kanadensisk thrillerfilm som har titeln:⬇

"What Keeps You Alive" och är från
året 2018.

En Kanadensisk Topp-thriller 👍

1 ) Otroligt skrämmande

2 ) Mycket kuslig, och extremt
spännande

Jag vill framföra en mycket stor rekommendation till dig @alwayslook att se denna fantastiska och spännande thrillerfilm.

Om du inte tidigare har sett denna Kanadensiska thrillerfilm, så leta fram filmen och bänka dig framför skärmen och njut under en kommande kväll.

3 ) En otroligt vacker och brutal thrillerfilm med lite vildmarks-miljö och skogar 🌲🌳🌲🌳

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻 🌽🌽🌽
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-27 kl. 16:09.
Citera
2021-01-27, 17:19
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
God eftermiddag @alwayslook
"von SkräckenBecker" 👍

Detta är en Kanadensisk thrillerfilm som har titeln:⬇

"What Keeps You Alive" och är från
året 2018.

En Kanadensisk Topp-thriller 👍

1 ) Otroligt skrämmande

2 ) Mycket kuslig, och extremt
spännande

Jag vill framföra en mycket stor rekommendation till dig @alwayslook att se denna fantastiska och spännande thrillerfilm.

Om du inte tidigare har sett denna Kanadensiska thrillerfilm, så leta fram filmen och bänka dig framför skärmen och njut under en kommande kväll.

3 ) En otroligt vacker och brutal thrillerfilm med lite vildmarks-miljö och skogar 🌲🌳🌲🌳

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👻 🌽🌽🌽

Tack för tipset Onkel Jester Fester 👻😂

Har haft tankarna på att se den, men jag visste inte om den var bra 😊
Citera
2021-01-27, 19:30
Medlem
🎩👌
👻 Ett styck JokerSpöke lyfter på sin lilla spökhatt och säger: - Sálve❗samt
Bónum Vespérum till alla trådens skäck- och
thriller-films-entusiaster.

För kvällens njutning framför skärmen har jag i dag valt ut en mycket speciell skräckfilms-thriller.

Night Hair Child / Diabólica Malícia:
"What The Peeper Saw" och som är
från året 1972.

Några av skräck- och thriller-filmens
skådespelare är⬇

1 ) Den Svenska skådespelerskan
Britt Ekland som "Elise"

2 ) Den Brittiska barnskådespelaren
Mark Lester som "Marcus"

3 ) Den Tyska skådespelaren
Hardy Krüger som "Paul" ...... med flera .....

Den Svenska skådespelerskan Britt Ekland har huvudrollen i denna mycket speciella och psykologiska skräckfilms-thriller och tillsammans, med pojken Mark Lester.

Mark Lester som "Marcus" ... är i denna skräckfilms-thrillern, en 12 årig skolpojke som nyligen mist sin moder och blir sedan en styvson.

Britt Ekland som "Elise" ... blir den unga pojken "Marcuś styvmoder.

Skådespelerskan Britt Ekland är en fantastisk person att se på film och hon var en mycket vacker kvinna under sina unga år ... och mest kända på film som "Mary Goodnight"
i "James Bond" 007 🔫 från året 1974.

I denna djupt psykologiska skräckfilms-thriller "What The Peeper Saw" från året 1972, är skådespelerskan Britt Ekland en mycket ung och vacker kvinna.

"Elise" (Britt Ekland) misstänker att hennes styvson ................... ❗........ ?

Obs❗denna väldigt speciella skräckfilms-
thriller har många oväntade vändningar
och ett mycket oväntat slut ❗

Obs❗För den som vill köpa denna psykologiska skräckfilms-thriller "What The Peeper Saw" på DVD eller Blu-Ray-Disk så finns en klippt version, och en oklippt.

I den klippta versionen har några scener tagits bort gällande pojken "Marcus" och hans styvmoder "Elise"

Den oklippta skräckfilms-thrillern berör tittaren på djupet.

"What The Peeper Saw" från 1972, är en mycket snygg och stämningsfull psykologisk skräckfilms-thriller och är också en underbar överraskning 👍

Det är många år sedan som jag såg denna skräckfilms-thrillern sist, men, det finns vissa saker i en sådan typ av film som man inte glömmer bort.

"What The Peeper Saw" från 1972 har
språk: Engelska ... /... Italiénska.

Jag själv har den Engelsk-språkiga filmen på DVD och oklippt.

Barnskådespelaren Mark Lester finns med i den Engelska skräckfilms-thrillern som jag såg i förrgår, "Whoever Slew Aunite Roo" från året 1971 med Shelley Winters i huvudrollen.

With best regards/
Jester, The Ghost 👋👀
Senast redigerad av JokerMannen 2021-01-27 kl. 19:47.
Citera
2021-01-27, 19:33
Medlem
Dr.Katis avatar
Blev lite sugen på "Hush" från 1998, mest tack vare Jessica Lange's (❤️) medverkan.
Någon som sett och har lust att ge sitt omdöme?

https://www.imdb.com/title/tt0118744/
Citera
2021-01-27, 21:48
Medlem
mikeymikeys avatar
Såg på Motorsågsmassakern från 2003 häromdagen. Tyckte inte den var något speciellt. Visst den var lite smått spännande men handlingen var ganska tam.

Dom gamla filmerna bryr jag mig inte om att se alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in