2021-01-27, 12:04
Medlem
ChiCoLas avatar

Spännande gårdskämpe
Citera
2021-01-27, 12:11
Medlem
Kommer det åka ut någon på söndag eller kommer den som blir utslagen då till torpet?
Citera
2021-01-27, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Fel? Ja dom bor5de4 kunna laga enklare mat. Koka potatis och grönsaker Ja man borde kunna sy enklare saker. Ja det är märkligt att dom klarar det det är fan illa när inte vuxna klarar så enkla saker. Ber dom mamma med byxorna som behöver läggas upp? Ber mamma komma och laga mat och ber pappa spika upp tavlan och borra upp hyllan? Sånt kunde mina barn innan dom gick ur nian. Dom fick även lära sig att lösa sina problem och inte ta åt sig av allt. Med andra ord bli självständiga. För mig är det inte normalt att springa till chefen och grina. Jag går inte från ett jobb inte för att det går mig lite i mot jag löser det, utan att sätta igång ett drama och blanda in en massa andra. Jag tar ansvar . Den endas du kan ändra på är dig själv. Du väljer hur du ska ta i mot saker. Du väljer hur kränkt du blir jag har inget problem med raka personer jag tål att höra om jag gör fel. Det är normalt för mig. Daniel upplever att Henrik är lätt att umgås med. Han undrar om han måste vara någon platspappa till Mary men han gör henne till viljes. Hon me4d just hår som Mery pratar med har inge problem med Henrik och att bli tillsagd.
Årets Ankläpp Karin ser ju som sin livsuppgift att behaga män, självklart har hon "inga problem" med att bli tillsagd av en man.

För mig är det inte normalt att behöva bli tillsagd av chefen att vid behov hjälpa min mindre erfarne arbetskamrat som står en armlängd ifrån mig. Sånt händer bara personer med samarbetsproblem
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-01-27 kl. 12:15.
Citera
2021-01-27, 12:26
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Årets Ankläpp Karin ser ju som sin livsuppgift att behaga män, självklart har hon "inga problem" med att bli tillsagd av en man.

För mig är det inte normalt att behöva bli tillsagd av chefen att vid behov hjälpa min mindre erfarne arbetskamrat som står en armlängd ifrån mig. Sånt händer bara personer med samarbetsproblem
Behaga män ? Va? Bara för att hon klarar av att ta kritik? Det har väl för hundan inte med man eller kvinna att göra.. Hon fick ju hjälp. Storbonden hade inte förväntat sig att behöva vara plastpappa åt jämnåriga vuxna människor vilket jag inte heller5 förväntat mig att vara. Dom är inte på någon snickarkurs eller arbeta dom är där för att tävla.
Citera
2021-01-27, 12:32
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Henrik-Märy-gate fortsätter rulla.

Var det nån som tänkte på storbondens ord till Henrik vid frukosten samma morgon, förresten? När de diskuterade igenom dagens uppdrag så sa han till Henrik: "Du är närmast tjejerna som ska bygga röken så om de behöver råd eller hjälp får du faktiskt ställa upp och visa."

Haha, det säger en del om hur Henrik fungerar. Kan tänka mig att ingen vågar fråga om råd utan att alla går till Daniel istället, om de så ska gå över halva gårn.

Rekommenderar dig att kör med textad tv om du har kork i öronen!

Men annars jävligt tur för gruppen att det är Malin Pernilla och Karin på röken och inte Gunilla "Mary" Persson som ska bygga den, för det går inte ha någon som ligger i sängen och grinar över att man fått lite kritik
Senast redigerad av Erki122 2021-01-27 kl. 12:48.
Citera
2021-01-27, 12:40
Medlem
SWE-veterans avatar
Citat:
Henrik-Märy-gate fortsätter rulla.

Var det nån som tänkte på storbondens ord till Henrik vid frukosten samma morgon, förresten? När de diskuterade igenom dagens uppdrag så sa han till Henrik: "Du är närmast tjejerna som ska bygga röken så om de behöver råd eller hjälp får du faktiskt ställa upp och visa."

Haha, det säger en del om hur Henrik fungerar. Kan tänka mig att ingen vågar fråga om råd utan att alla går till Daniel istället, om de så ska gå över halva gårn.

Det här säger hur du fungerar, hur du tar till dig information, hur du missar väsentligheter, hur du lägger till och därmed förvränger fakta och hur du argumenterar. Du är lika djävla störd som Märy.

Storbonden sa exakt följande:
"O sen så tänker jag, Henrik du finns bara en armlängds … så att har ni nån fråga så får du skicka ut svaret till tjejerna så dom kommer vidare. Du bistår med dom om dom har nån fundering."
Citera
2021-01-27, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SWE-veteran
Det här säger hur du fungerar, hur du tar till dig information, hur du missar väsentligheter, hur du lägger till och därmed förvränger fakta och hur du argumenterar. Du är lika djävla störd som Märy.

Storbonden sa exakt följande:
"O sen så tänker jag, Henrik du finns bara en armlängds … så att har ni nån fråga så får du skicka ut svaret till tjejerna så dom kommer vidare. Du bistår med dom om dom har nån fundering."
Jaha, så jag återgav inte ordangrannt? Det var väl bra att du gjorde det då. Då har du ordagrant bevisat att storbonden ansåg att Henrik behövde få en uttrycklig order att vid behov hjälpa en annan grupp som befann sig på armlängds avstånd från honom. Det uppfattas alltså inte som en självklarhet att Henrik ger sån hjälp. Tack för att du tog dig tid att bevisa det.
Citera
2021-01-27, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Rekommenderar dig att kör med textad tv om du har kork i öronen!

Men annars jävligt tur för gruppen att det är Malin Pernilla och Karin på röken och inte Gunilla "Mary" Persson som ska bygga den, för det går inte ha någon som ligger i sängen och grinar över att man fått lite kritik
Rekommenderar att du tar del av storbondens uttryckliga order till Henrik att vid behov bistå med råd till en annan arbetsgrupp en armlängds avstånd från honom. Henrik har tydligen samarbetsproblem. Malin var f ö en av dem som i synk sa att Henrik är otrevlig, så hon har väl fått sina fiskar varma när hon försökt be om råd.
Citera
2021-01-27, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Behaga män ? Va? Bara för att hon klarar av att ta kritik? Det har väl för hundan inte med man eller kvinna att göra.. Hon fick ju hjälp. Storbonden hade inte förväntat sig att behöva vara plastpappa åt jämnåriga vuxna människor vilket jag inte heller5 förväntat mig att vara. Dom är inte på någon snickarkurs eller arbeta dom är där för att tävla.
De ska även klara uppdrag. Alla är inte lika erfarna och kunniga, det krävs att de som har kunskaper delar med sig åt de mindre erfarna för att gruppen ska klara alla sina uppdrag. Att Henrik måste ges en direkt order av storbonden att dela med sig av sin kunskap är sjukt.
Citera
2021-01-27, 13:03
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Rekommenderar att du tar del av storbondens uttryckliga order till Henrik att vid behov bistå med råd till en annan arbetsgrupp en armlängds avstånd från honom. Henrik har tydligen samarbetsproblem. Malin var f ö en av dem som i synk sa att Henrik är otrevlig, så hon har väl fått sina fiskar varma när hon försökt be om råd.

Den som du tog del av?
Vi är alla eniga här inne att du och Mary har något gemensamt
Citera
2021-01-27, 13:03
Medlem
Apricorns avatar
Mary påminner om en ung Maud Olofsson. Samma röst. Man får ångest på tio sekunder.
Citera
2021-01-27, 13:09
Medlem
farlings avatar
Citat:
De ska även klara uppdrag. Alla är inte lika erfarna och kunniga, det krävs att de som har kunskaper delar med sig åt de mindre erfarna för att gruppen ska klara alla sina uppdrag. Att Henrik måste ges en direkt order av storbonden att dela med sig av sin kunskap är sjukt.

Det känns som att du kommer implodera vilken sekund som helst

Jag har inte hört Henrik få en "direkt order", att Daniel däremot sa att han gärna får vara behjälplig vid frågor är en helt annan sak.
Det är ingen jävla praoplats de är på där alla ska lära sig exakt alla moment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in