2021-01-27, 09:22
Medlem
Bra nu börjar det grusa i maskineriet med den gnälliga hortrion.
Citera
2021-01-27, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
I stand corrected, ditt jävla hjon.
Men va har Henrik med märys beteende att göra ? Hon är en översittare som springer till storbonden när hon inte blir firad varje gång hon slår i en spik
Bra, byfåne. Den tillsägelsen tog du föredömligt.

Henrik ska väl också kunna ta en tillsägelse, likaväl som märy? Kunde han det tycker du? Tre pers pratade med honom i köket om att han behöver visa mer tålamod vid byggen med de som inte är proffs och han bara slog ifrån sig. Nej, han behövde inte ändra sig, inget han gjorde var fel.

Jag hörde inte att Märy nån gång vägrade inse att hon snickrat fel - hon tog upp att hon blev ledsen över sättet hon blev tillsagd på som hon upplevde som taskigt. Jag är ingen fan av henne, men så ska man inte behöva känna när man försöker lära sig en ny färdighet.
Citera
2021-01-27, 09:50
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bra, byfåne. Den tillsägelsen tog du föredömligt.

Henrik ska väl också kunna ta en tillsägelse, likaväl som märy? Kunde han det tycker du? Tre pers pratade med honom i köket om att han behöver visa mer tålamod vid byggen med de som inte är proffs och han bara slog ifrån sig. Nej, han behövde inte ändra sig, inget han gjorde var fel.

Jag hörde inte att Märy nån gång vägrade inse att hon snickrat fel - hon tog upp att hon blev ledsen över sättet hon blev tillsagd på som hon upplevde som taskigt. Jag är ingen fan av henne, men så ska man inte behöva känna när man försöker lära sig en ny färdighet.

Tänker att Henrik tog det bra , tog det som en vanlig vuxen ” oj tog hon det så , det var ju larvigt ”. Sen visade han att han inte höll med , men han satt lugnt och lyssnade . Märhuvet har varit en översittare sen dagen hon kom dit . Men jag lägger mig, har inte sett varenda avsnitt förra veckan pga jag jobbade lite skeva tider.

Fridens (ditt hjon )
Citera
2021-01-27, 10:22
Medlem
Skurhinkens avatar
Någon som vet när Torpet läggs upp idag?
Citera
2021-01-27, 10:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
De ska leva som "förr i tiden" och då ska de lära sig en massa saker som folk kunde förr men som de flesta inte kan idag. Typ göra en gärsgård, mjölka, mala säd till mjöl etc. Förr kunde alla snickra, det kan inte alla idag. Då ska man lära sig.
Såga och slå i en spik fick man lära sig i slöjden Det är inga arkitektritade hus dom ska bygga. Henrik rak inte otrevlig. den enda som verkar ha problem med de är Mery lätt kränkt hon tål inte att hatt höra att hon inte är bäst. Personligen gillar jag raka människor framför personer som lindar in varenda ord i bomull och springer till mamma och skvallrar att nån är "dum". Löjligt barnsligt.
Citera
2021-01-27, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Såga och slå i en spik fick man lära sig i slöjden Det är inga arkitektritade hus dom ska bygga. Henrik rak inte otrevlig. den enda som verkar ha problem med de är Mery lätt kränkt hon tål inte att hatt höra att hon inte är bäst. Personligen gillar jag raka människor framför personer som lindar in varenda ord i bomull och springer till mamma och skvallrar att nån är "dum". Löjligt barnsligt.
Hjärndött argument, då borde alla kunna laga mat för det fick man lära sig på hemkunskapen. Och sy fick man lära sig syslöjden. Jävla märkligt det är så många som varken kan laga mat eller sy, då. Sen är det inte bara Märy som har problem med Henrik, två fel av två möjliga för dig hittills. Det går inte bra för dig.

Det framkom tydligt att Märy pratade direkt med Henrik om saken, så hon sprang inte och skvallrade. Efter att ha pratat med Henrik gick hon till storbonden - som är den som delar ut uppdrag - och berättade varför hon valt att lämna uppdraget hon skulle hjälpa till på. Vi normala människor vet att det är exakt så man beter sig. Man går till ansvarig och rapporterar. Annars hade hon fått skit av "chefen" för att ha avvikit. Storbonden valde då självmant att försöka, med hjälp av två andra pers, få Henrik att fatta att han måste ändra sitt beteende. Det gick inte. Henrik är ofelbar i sina egna ögon.

Det gick inte bra för dig det här. Bara fel rakt igenom.
Citera
2021-01-27, 11:15
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Och du tyckte att Henrik hanterade det bättre när han blev tillsagd? Av TRE pers, dessutom. En snöboll har större chans i helvetet än att Henrik skulle medge att han gjort något fel.

Onekligen då han inte gjorde som Mary, genom att göra en höna av en fjäder
Citera
2021-01-27, 11:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Onekligen då han inte gjorde som Mary, genom att göra en höna av en fjäder
Nej, han vägrade att ens inse att det fanns varken höna eller fjäder.
Citera
2021-01-27, 11:21
Avslutad
Henrik-Märy-gate fortsätter rulla.

Var det nån som tänkte på storbondens ord till Henrik vid frukosten samma morgon, förresten? När de diskuterade igenom dagens uppdrag så sa han till Henrik: "Du är närmast tjejerna som ska bygga röken så om de behöver råd eller hjälp får du faktiskt ställa upp och visa."

Haha, det säger en del om hur Henrik fungerar. Kan tänka mig att ingen vågar fråga om råd utan att alla går till Daniel istället, om de så ska gå över halva gårn.
Senast redigerad av Zurfarn08 2021-01-27 kl. 11:24.
Citera
2021-01-27, 11:24
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Någon som vet när Torpet läggs upp idag?

Torpet på onsdagar läggs upp efter TV-sändningen 20.00, för man inte ska få någon spoiler vilket är lite konstigt tycker jag då vanliga Farmen-avsnitet kan ses och där får man reda på vad som kommer hända i torpet
Citera
2021-01-27, 11:26
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Torpet på onsdagar läggs upp efter TV-sändningen 20.00, för man inte ska få någon spoiler vilket är lite konstigt tycker jag då vanliga Farmen-avsnitet kan ses och där får man reda på vad som kommer hända i torpet

Märkligt....

Tack för svar!
Citera
2021-01-27, 12:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Hjärndött argument, då borde alla kunna laga mat för det fick man lära sig på hemkunskapen. Och sy fick man lära sig syslöjden. Jävla märkligt det är så många som varken kan laga mat eller sy, då. Sen är det inte bara Märy som har problem med Henrik, två fel av två möjliga för dig hittills. Det går inte bra för dig.

Det framkom tydligt att Märy pratade direkt med Henrik om saken, så hon sprang inte och skvallrade. Efter att ha pratat med Henrik gick hon till storbonden - som är den som delar ut uppdrag - och berättade varför hon valt att lämna uppdraget hon skulle hjälpa till på. Vi normala människor vet att det är exakt så man beter sig. Man går till ansvarig och rapporterar. Annars hade hon fått skit av "chefen" för att ha avvikit. Storbonden valde då självmant att försöka, med hjälp av två andra pers, få Henrik att fatta att han måste ändra sitt beteende. Det gick inte. Henrik är ofelbar i sina egna ögon.

Det gick inte bra för dig det här. Bara fel rakt igenom.
Fel? Ja dom bor5de4 kunna laga enklare mat. Koka potatis och grönsaker Ja man borde kunna sy enklare saker. Ja det är märkligt att dom klarar det det är fan illa när inte vuxna klarar så enkla saker. Ber dom mamma med byxorna som behöver läggas upp? Ber mamma komma och laga mat och ber pappa spika upp tavlan och borra upp hyllan? Sånt kunde mina barn innan dom gick ur nian. Dom fick även lära sig att lösa sina problem och inte ta åt sig av allt. Med andra ord bli självständiga. För mig är det inte normalt att springa till chefen och grina. Jag går inte från ett jobb inte för att det går mig lite i mot jag löser det, utan att sätta igång ett drama och blanda in en massa andra. Jag tar ansvar . Den endas du kan ändra på är dig själv. Du väljer hur du ska ta i mot saker. Du väljer hur kränkt du blir jag har inget problem med raka personer jag tål att höra om jag gör fel. Det är normalt för mig. Daniel upplever att Henrik är lätt att umgås med. Han undrar om han måste vara någon platspappa till Mary men han gör henne till viljes. Hon me4d just hår som Mery pratar med har inge problem med Henrik och att bli tillsagd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in