2021-01-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
164/931

"06-23 07:43 - Lena Wessström: Du ger mig 600 och jag är tacksam. Tyckte det
var svårt första gångerna att ta emot pengar, men har valt att tänka att det är en tjänst
bland andra som du kan göra, nåt du har mycket av och jag lite och så kan det ra vara så,
vänner emellan. I vänskapen bidrar vi med olika saker"
Vad gäller pengarna menar du?
Citera
2021-01-27, 08:59
Medlem
Citat:
164/931

var svårt första gångerna att ta emot pengar,
men har valt att tänka att det är en tjänst
bland andra som du kan göra, nåt du har mycket av och jag lite och så kan det ra vara så,

Så älskarinnan fick pengar av älskaren? För att hålla tyst? Då är det ju utpressning
För sex? Då är ju SD en torsk och det är olagligt att köpa sex.
Hur många fler vänner bidrog med pengar medan hon bidrog med andra saker? Det kanske är förklaringen till alla hennes manliga vänner? Och de som fick nobben, PJ och Coco_c, kanske inte bidrog tillräckligt mycket till vänskapen? De kanske inte gav henne tillräckligt fina presenter eller tillräckligt mycket pengar? De kanske inte förstod att det var det som krävdes?

Vilket år var det skrivet som du hänvisar till? Kan du visa lite mer så kanske det kommer i ett sammanhang.

Kan tänka mig att det är någon betalning för hembakt m m som LW håller med när de är ute på sina otaliga turer (som SD glatt smaskar i sig). Även fika/mat som hon tlllhandahåller när SD är där på sina nattliga besök.
Citera
2021-01-27, 09:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
164/931

var svårt första gångerna att ta emot pengar, men har valt att tänka att det är en tjänst
Ja? Och?
Framgår inte hur många gånger hon fått en slant, eller? Och hur mycket, eller? Och ”betalt” för vadå? ”Olika saker”? Fika? Middag? Ryggmassage? Ett lyssnande öra? Picknick-korg vid nattlig cach-tur?
Eller vet du vad hon fick ”betalt” för?
I min vänkrets kan det hända att den som har vad-det-nu-är kan dela med sej till den som inte har. Det kan vara pengar, mat, kläder, tid, tillgång till fordon, sommarhus...
Och sen kan det jämna ut sej i det långa loppet, man chippar in med det man har.
Citera
2021-01-27, 09:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tackar!
Snabbguide för den som inte orkar läsa allt:

I vissa situationer så kan datorn starta om av sig själv. Beror ofta på Windows uppdateringar eller liknande. De är ofta schemalagda till natten.

När så sker så kan webbläsaren där ”dokumentprogrammet” Google Docs visas vara inställd på att starta när datorn startar igen.

Har ”Temporary Internet Files” alltså cache-filerna tagits bort så laddas en viss typ av filer i Google Docs. Samtliga de filer som visas i polisens lista.

Har cache inte tömts så laddas bara en del av filerna som syns i polisens lista. De med ändelsen .js. De med ändelsen .css ”ligger kvar” i webbläsaren Chrome enkelt uttryckt.

Det faktum att .css-filerna laddas tyder starkt på att SD medvetet eller omedvetet tömt cache-minnet både före kl 20:29 och 23:34.

Han kan ha rensat den på internethistoriken inför USA-resan t.ex.

Men en annan anledning är just att han bara vill att datorn ska vara lite snabbare.

Däremot så är han aktiv på många sajter och att ta bort dessa filer (som gör att webbläsaren jobbar ”snabbare”) kan göra att han måste skriva i vissa formulär igen osv. Finns dock val man kan göra att behålla formulär och sånt och bara radera själva internethistoriken och cache-filer.

MEN, inget underlag i fupen ger nån vägledning så man m h a fupens uppgifter kan bevisa att SD varit vid datorn eller inte.

Tyvärr kan ju SD:s utsaga om att han var hemma, ihop med det faktum att hans mobil var hemma och att han nog öppnade datorn pga det mejl han fick 23:32 stå sig rätt väl i hovrätten också.

Därför är en sista runda i det de tömt ur SD:s dator viktigt. Helst att de kikar i själva laptopen.

I datorns inställningar och loggar ska man alltså kunna utreda detta. Den utredningen borde ha funnits i fupen redan så rätten hade kunnat få en rättvisare bild av vad som hänt.

Att något skett automatiskt i datorn står alltså inte skrivet i sten men det vore bra om det kom så långt att det blir SD som i rätten måste bevisa att han suttit vid datorn då (nya) undersökningen av den visar på motsatsen.

Sen finns det en krångligare hypotes och den bygger på att han lämnar LW skrikande på brottsplatsen. Det naturliga att fly när någon skriker och våldet inte biter. Tar sig hem på runt 1,5 minut. Kastar sig på datorn för att radera internethistoriken och cache. Detta för att ta bort Telegram. Det han inte vet är att Telegram bara sparar meddelanden i mobilen och inte i datorn.

Medans datorn startar om så tar han sig tillbaka till brottsplatsen. Kan ha kommit på att han ju även måste vittja LW:s ficka på hennes mobil. Så sker och den stängs av helt eller delvis 23:38 enligt Google tidslinjen (som är långt ifrån noggrann både tidsmässigt och platsmässigt.

I teorin är alltså detta scenario också möjligt för att förklara det som sker 23:34 i datorn.

Och där kommer jag då, som menar att han hinner hem för att trycka igång datorn och göra nåt-vad-som-helst på den, även om han varit bakom bullerplanket ett par minuter tidigare...
Citera
2021-01-27, 09:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
164/931

Snacka om att vara gränslös! Hon tjatar i det oändliga om att SD och HD investerar tillsammans när de köper ny dator. Det angår väl inte henne?

Hon frågar om SD och HD är nakna när han ska lägga sig. Han svarar "ja". Då blir hon ledsen och upprörd och tjatar i det oändliga om hur elak han var som skrev så. Varför frågade hon om hon inte ville veta? Hon kräver att han ska gottgöra henne för att han sårat henne. Hon kräver att allt ska redas ut innan de avslutar. Med redas ut menar hon att han ska hålla med henne om vad hon tycker och be om ursäkt. Hon ger sig aldrig. Tjafs, tjafs, tjafs hela tiden 24/7, blandat med p-bilder.

Läs aktbilaga 164. Jag kan inte citera allt.
Citera
2021-01-27, 09:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Snacka om att vara gränslös! Hon tjatar i det oändliga om att SD och HD investerar tillsammans när de köper ny dator. Det angår väl inte henne?

Hon frågar om SD och HD är nakna när han ska lägga sig. Han svarar "ja". Då blir hon ledsen och upprörd och tjatar i det oändliga om hur elak han var som skrev så. Varför frågade hon om hon inte ville veta? Hon kräver att han ska gottgöra henne för att han sårat henne. Hon kräver att allt ska redas ut innan de avslutar. Med redas ut menar hon att han ska hålla med henne om vad hon tycker och be om ursäkt. Hon ger sig aldrig. Tjafs, tjafs, tjafs hela tiden 24/7, blandat med p-bilder.

Läs aktbilaga 164. Jag kan inte citera allt.

Om inte SD hade uppmuntrat henne med sin kall-varm-taktik så hade hon väl tröttnat till slut. Frågan är varför han inte klart och tydligt deklarerade att han inte ville ha med henne att göra.
Om det är för att han inte ville riskera att gå miste om sina ”favörer” så får han skylla sej själv tycker jag.
Citera
2021-01-27, 09:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vilket år var det skrivet som du hänvisar till? Kan du visa lite mer så kanske det kommer i ett sammanhang.

Kan tänka mig att det är någon betalning för hembakt m m som LW håller med när de är ute på sina otaliga turer (som SD glatt smaskar i sig). Även fika/mat som hon tlllhandahåller när SD är där på sina nattliga besök.

2017.

Sammanhanget är att SD lagt 2 timmar på att leta hantverkare för att fixa LWs kök men hon är ändå inte nöjd. Hon är tacksam för hjälpen och pengarna men vill ha mer. Han vill vara med sin familj. Då har han fel inställning, enligt LW. Då har han inte hjälpt henne för att han velat.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-27 kl. 09:22.
Citera
2021-01-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ovanstående visar också att de åkte hem till "mormor och morfar" efter förhöret för att hämta en telefon. Alltså for de till Lundby och då förklarar det varför de åkte motorvägen ut till Marieberg.

Kanske var det så att SD var med i bilen in till stan och ville hem en stund medan HD var på förhöret. Men i så fall varför berättar de inte det i förhören?

Vad är det är vill mörka och varför?

Ja den biten föll på plats. Det verkade konstigt om de skulle ta en sådan omväg annars. Gör kanske varken till eller från nu när även det ”mystiska” kontantkortsköpet är utrett.

Men följer man deras beprövade taktik/logik att minnet sviker när det blir lite svåra frågor så mycket möjligt han inte ville hänga i stugan då nej. Samtidigt så var detta 19/5 och de hade en helvetesresa bakom sig så oddsen att han låg lågt i stugan är nog inte så höga.
Citera
2021-01-27, 09:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om inte SD hade uppmuntrat henne med sin kall-varm-taktik så hade hon väl tröttnat till slut. Frågan är varför han inte klart och tydligt deklarerade att han inte ville ha med henne att göra.
Om det är för att han inte ville riskera att gå miste om sina ”favörer” så får han skylla sej själv tycker jag.

Han deklarerar det hela tiden, mer och mer. Men LW vägrar acceptera det. Om han bryter helt med henne så ska hon "sluta skydda honom".
Citera
2021-01-27, 09:21
Medlem
Citat:
2017.

Sammanhanget är att SD lagt 2 timmar på att leta hantverkare för att fixa LWs kök men hon är ändå inte nöjd. Hon är tacksam för hjälpen och pengarna men vill ha mer.

Vill man som SD ha två "fruar" så får man väl hjälpa till med det ekonomiska också! Inte bara få det gottigaste för det tredje huvudet.
Citera
2021-01-27, 09:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Han deklarerar det hela tiden, mer och mer. Men LW vägrar acceptera det. Om han bryter helt med henne så ska hon "sluta skydda honom".

Och i nästa andetag är han kärvänlig mot henne...

När otroheten avslöjats 2017 och HD gav honom en ny chans:
Vad hade LW då för maktmedel?
Citera
2021-01-27, 09:24
Medlem
Citat:

Det är skrivet år 2017, aktbilaga 164, kring sidan 930..
Taget ur sitt sammanhang.
Gäller renovering hos Lena.
Blir spyfärdig av SDs "Rt" "stänger snart"
Hur är han skapt?
Att kräva "radiotystnad" smygande, smusslande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in