2021-01-26, 18:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Han är skriven där, röstade där och betalar därför som alla andra där 0% inkomstskatt.

"The president also changed his legal residence from Trump Tower in New York City to Mar-a-Lago in September 2019."

https://www.ndtv.com/world-news/donald-trump-to-make-florida-estate-his-permanent-home-reports-2355363

Ungefär 26,5 miljoner USD om året bör Trump betala i skatt
Det är lite vilseledande att skriva "0% inkomstskatt".

Skatten i USA består av:
– Federal skatt – I medeltal 24% (Trump har betalat mellan 0 och ca 25 miljoner USD tidigare)
– Delstatsskatt – 0% i Florida.
– Förmögenhetsskatt/egendomsskatt: 1,5 miljoner per år (för Trumps ställe i Mar-a-Lago)
– Försäljningsskatt, ungefär som vår MOMS – Oftast 6%, 7% på el.

Om Trump tar ut ca 100 miljoner USD om året i inkomst så bör han betala ungefär 25 miljoner USD i federal skatt plus ca 1,5 miljoner i förmögenhetsskatt för "sommarstugan".
Om året. Plus elskatt, sales tax och lite annat.

0% låter bra, men 26,5 miljoner USD om året låter inte riktigt lika bra. Om han vore svensk och hette Östling skulle han nog säga "vad fan får jag för pengarna?"...

Citera
2021-01-26, 19:12
Medlem
Han kommer bland annat bli ihågkommen som den förste presidenten på evigheter som inte startade något nytt krig. Vilken hjälte han är, vår älskade fastighetsmagnat.
Citera
2021-01-26, 19:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Lösryckta fraser som MSM blåst upp verkar i alla fall inte ha påverkat militärers förtroende för Trump. 70-80% stödjer väl honom och bland veteraner är stödet än högre.

Stöd för Trump – "approval rating"
Jag har plockat fram det som kallas "approval rating" för Trumps sista tid i Vita Huset.
FiveThirtyEight: 38,6%
Gallup: 34%
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-final-gallup-poll-least-popular-president-ever-1116196/

Jag letade efter Trumps "approval rating" bland militärer och bland veteraner men hittade inget. Har du någon länk?

Det ska ju helst vara en undersökning som är gjord efter att det 2018 blev känt att Trump hade kallat soldater från USA som dödats i strid för "suckers" och "losers".

Citera
2021-01-26, 20:47
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Stöd för Trump – "approval rating"
Jag har plockat fram det som kallas "approval rating" för Trumps sista tid i Vita Huset.
FiveThirtyEight: 38,6%
Gallup: 34%
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-final-gallup-poll-least-popular-president-ever-1116196/

Jag letade efter Trumps "approval rating" bland militärer och bland veteraner men hittade inget. Har du någon länk?

Det ska ju helst vara en undersökning som är gjord efter att det 2018 blev känt att Trump hade kallat soldater från USA som dödats i strid för "suckers" och "losers".

Tja, den här undersökningen exempelvis är gjord efter att Trumps förmenta förolämpningar basunerades ut i MSM.

52% of military households—voters who are or live with a veteran or active-duty service member—back Trump as compared with 42% for Biden.”

https://www.forbes.com/sites/alisondurkee/2020/09/10/military-households-still-back-trump-over-biden-despite-bombshell-atlantic-report-poll/?sh=6d572709e6d0
Citera
2021-01-26, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag kommer att minnas Trump som den bästa amerikanska presidenten någonsin, och även en av de bästa ledarna i världshistorien. Han kämpade riktigt hårt och gjorde väldigt mycket bra för sitt land, sitt folk, och för patrioter och konservativa, samt riktiga liberaler världen över.

Han startade inte ett enda krig. Han tog tillbaka så många soldater han kunde från Irak och Afghanistan. Han skapade fredsavtal mellan Israel och flera arabländer, något som flera politiker hade sagt var omöjligt. Enligt dem var det inte möjligt att skapa fred mellan Israel och något arabland, innan det hade skapats fred mellan Israel och Palestina. Trump visade att det var fullt möjligt.

Han såg visserligen till så att Soleimani blev mördad, och satte hård press på Iran. Det ryktades till och med att han ville anfalla Iran. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta då regimen i Iran inte direkt är några oskyldiga änglar. Det är ett land som konstant hotar USA:s allierade. Hade han attackerat Iran hade jag dock haft en betydligt mer negativ syn på Trump. Jag är väldigt glad över att han inte gjorde det.

Han förbättrade USA:s ekonomi väldigt mycket, och skapade en massa nya arbeten. Han gick ur Parisavtalet och skrev om flera avtal med Kina, vilket var bra för USA och deras arbetarklass. Han byggde en mur mot Mexiko, även om den inte hann blev färdig, och tog hand om den illegala invandringen.

Men det är egentligen inte politiska beslut eller sakfrågor som har lett till att jag är så extremt imponerad av Donald Trump. Det är hans mod och integritet som gör honom till den han är. Mel Gibson sa det i filmen Braveheart, "Men dont follow titles. They follow courage". Utöver hela det demokratiska partiet har Trump haft hela massmedian, hela big-teck, nästan alla kändisar, wall street och alla rika människor emot sig. De har motarbetat honom 24/7 från dag 1. Attackerat honom och spridit lögner om honom. Han har till och med haft rinos i sitt eget parti emot sig. Men trots allt detta har han aldrig någonsin backat en enda centimeter. Han har hela tiden fortsatt att kämpa för sitt land och sitt folk. Han är som den perfekta patrioten.

Hans rebelliska image gav honom ett väldigt unikt vapen. Den som öppet kritiserade Trump på ett ohederligt sätt, blev extremt hatad av en väldigt stor del av befolkningen. Ju fler som hatade honom, desto fler följare fick han. Robert De Niro var fram tills dess att Trump blev president, en väldigt stor förebild för mig. Jag såg upp till honom väldigt mycket. Jag anser fortfarande att han är en av världens bästa skådespelare någonsin. Men min respekt för honom försvann helt och hållet när jag såg honom gå upp på en scen och säga "Fuck Trump", som en 14-åring. Jag såg alltid De Niro som annorlunda än andra kändisar, då han höll sitt privatliv dolt och inte gav särskilt många intervjuer. Men efter detta insåg jag att han var precis som alla dem andra. Samma sak med Eminem. Jag gillade honom när jag var ung. Jag såg honom som en rebell som utmanade en hel del. All respekt för honom försvann när jag såg en freestyle-rap video med honom där han spydde ut hat mot Donald Trump.

Trots att Donald Trump har hyfsat konservativa åsikter, var han den ultimata rebellen. Han gick verkligen emot hela sig systemet och vände det upp och ner. Många politiker och journalister avslöjade sig själva under tiden då Trump var president. Jag kunde äntligen se vem fienden egentligen var. Han fick dessutom politiska debatter att vara riktigt underhållande. Han sa precis vad han tyckte, om vad som helst och vem som helst, när som helst. Hans rallyn var som rock-konserter. Han var, och är, extremt populär, vilket går många människor på nerverna. De som hatar Trump är inte nöjda förrän ingen gillar honom längre. Så länge Trump har den hjälte och martyr-status som globalisterna och vänstern själva har gett honom, kommer de att vara arga. De tåler inte att någon som går emot deras intressen, är så populär. De tåler inte att de inte har kunnat knäcka hans status, trots att de har haft hela massmedian och big-teck till hjälp. De tåler inte att de var tvungna att fuska i valet för att vinna över honom, och att väldigt många människor är väl medvetna om att de har fuskat. Trump har skämt ut dem totalt, och avslöjat dem. Han har fått dem att visa vem de egentligen är.

Trump är inte på något sätt borta, utan kommer att fortsätta att spela en stor roll i politiken fram till sin död. Chansen att han ställer upp 2024 är väldigt stor, då det inte finns någon inom Republikanerna som hade kunnat vinna över honom. Trump är idag GOP. Det är det som många rinos vägrar att acceptera. Det ryktas om att ett nytt parti, "The patriot party", har startats och att Trump kommer att leda dem. Det ryktas även om att Trump kommer att starta sin egen tv-kanal, som kommer att krossa FOX på några månader. Med andra ord, Trump är långt ifrån borta. Även om journalister hatar honom, är de dessutom besatta av honom då han ökar deras tittarsiffror rejält. Vad ska de prata om utan Trump? Joe Biden?

Att byta in Biden mot Trump är surrealistiskt. Det är som att ta bort den bästa presidenten någonsin, och sätta in den absolut sämsta. Många förstår inte hur dålig Biden är och vad hans politik kommer att leda till för arbetarklassen. Men om 4 år kommer de troligtvis ha förstått det.

Du får med en djäkla massa bra saker här. Bland annat det viktiga att han backade aldrig. Då är man en otroligt bra förebild.

Man borde göra samma sak. Jag har ett kul arbete och det är vad jag kan förlora. Tuffa män är sällsynta. XXLs VD vek sig inte han heller men fick sparken.
Senast redigerad av Mertillen 2021-01-26 kl. 21:11.
Citera
2021-01-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du får med en djäkla massa bra saker här. Bland annat det viktiga att han backade aldrig. Då är man en otroligt bra förebild.

Jag tror att Donald hade tjänat på att backa efter valet 2020. Han hade haft helt andra möjligheter. Ekonomiska och med vilken respekt han skulle bemötas med.
Citera
2021-01-26, 21:42
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Tror att Trumps eftermäle i det stora kommer att färgas av vad han väljer att göra nu efter presidentskapet. Om han väljer, som det ryktas om i vissa kanaler, starta ett eget parti så tror jag att det kommer cementera bilden av Trump som en outsider som går sin egen väg bredvid normal politisk praxis.
Men, om han istället drar sig tillbaka så tror jag att han (förutsatt att han fortsätter vara frisk) kan uppleva samma mediala rehabilitering som George Bush upplever. De avgår med liknande "popularitets siffror", så om han lägger ned yxan ser jag ingen anledning till att han ska få samma behandling om kanske 4-5 år.
Citera
2021-01-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Tror att Trumps eftermäle i det stora kommer att färgas av vad han väljer att göra nu efter presidentskapet. Om han väljer, som det ryktas om i vissa kanaler, starta ett eget parti så tror jag att det kommer cementera bilden av Trump som en outsider som går sin egen väg bredvid normal politisk praxis.
Men, om han istället drar sig tillbaka så tror jag att han (förutsatt att han fortsätter vara frisk) kan uppleva samma mediala rehabilitering som George Bush upplever. De avgår med liknande "popularitets siffror", så om han lägger ned yxan ser jag ingen anledning till att han ska få samma behandling om kanske 4-5 år.

Jag tror nog mer att Donald har gjort bort sig de senaste månaderna och i takt med att allt reds ut kring alla frågor och fakta kring åtal, stämningar mot Donald och hans havererade ekonomi så kommer han icket att rehabiliteras. Han gjorde bort sig totalt. Om han i stället agerat som en normal människa så hade han kunnat bli ihågkommen på ett annorlunda och mer positivt sätt.
Citera
2021-01-26, 22:06
Bannlyst
Donald Trump har inte gjort bort sig i några frågor alls.

Hans styrka var att han inte backade. Han var likadan hela tiden, som bara kommunister misstycker. Folket har man fått med sig från dag 1 och framåt med hat-kampanjen. Men hat och lögner och andra personangrepp visar ju bara att Donald Trump var rätt ute i sak.

Han visar vägen framåt och kommunister har inget att erbjuda.
Citera
2021-01-26, 22:49
Medlem
Citat:
Donald Trump har inte gjort bort sig i några frågor alls.

Hans styrka var att han inte backade. Han var likadan hela tiden, som bara kommunister misstycker. Folket har man fått med sig från dag 1 och framåt med hat-kampanjen. Men hat och lögner och andra personangrepp visar ju bara att Donald Trump var rätt ute i sak.

Han visar vägen framåt och kommunister har inget att erbjuda.

Ja man kommer absolut att minnas Donald som en som levererade personangrepp på löpande band. Han kommer att bli ihågkommen för det. Folk skrattar ju redan åt det.
Citera
2021-01-27, 08:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Lösryckta fraser som MSM blåst upp verkar i alla fall inte ha påverkat militärers förtroende för Trump. 70-80% stödjer väl honom och bland veteraner är stödet än högre.
Har du ingen egen åsikt?
Vad tror du att anhöriga till de dödade soldaterna tycker och känner inför Trumps ord? De har offrat sina liv för sitt land och presidenten kallar dem för losers!
Jag tror att Trump tappade en del väljare på det.
Citera
2021-01-27, 09:19
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
"Att backa" kan ha många betydelser.

Vad menar du egentligen med det, vad är det som är så bra? Att hålla fast vid sin ståndpunkt även när man är överbevisad? Är det bra?

Trump backade inför klimatkrisen och pandemin, han har totalt avfärdat den första och nästan gjort detsamma med pandemin.

Att backa kan också betyda att man viker ned sig, eller går med på kompromisser som man förlorar på. Det är naturligtvis dåligt. Jag antar att det är det du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in