2021-01-26, 16:13
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Han är INTE skriven på Mar-a-Lago. Han kan inte bo där.

Lägg ner, du har sagt det 25 ggr, och du har fel.
Citera
2021-01-26, 16:18
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nu var det inte andra presidenter jag talade om utan Donald Trump.

För att han är rik och rika personer kommer i stort sett aldrig aldrig vilja leva bland pöbeln.
Men gör ditt resonemang så snävt som möjligt, det avslöjar din agenda.
Senast redigerad av Bylwe 2021-01-26 kl. 16:21.
Citera
2021-01-26, 16:21
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Läs i tråden så ser du hur mycket galet Trump har gjort. Han överträffar med råge andra presidenter.

Sedan tycker jag att man skall värdera en makthavares handlingar och värderingar. Man skall inte sympatisera med någon, som framställer sig själv som offer, utan att kontrollera fakta.

Jag är väl insatt i varför "ni" tycker att det är rätt att han blivit behandlad som han har blivit.
Men, jag håller helt enkelt inte med.
Citera
2021-01-26, 16:29
Medlem
prominentens avatar
Han är skriven där, röstade där och betalar därför som alla andra där 0% inkomstskatt.

"The president also changed his legal residence from Trump Tower in New York City to Mar-a-Lago in September 2019."

https://www.ndtv.com/world-news/donald-trump-to-make-florida-estate-his-permanent-home-reports-2355363

Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Lägg ner, du har sagt det 25 ggr, och du har fel.
Citera
2021-01-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han är skriven i Florida och har sin bostad där. Han bor där. Det beror på att Trump är ett Stabilt Geni som kan göra det omöjliga!

För han bor faktiskt i Mar-a-Lago och är även skriven där.

I media skrivs det mycket om att han skrivit på en överenskommelse att inte bo mer än tre veckor på Mar-a-Lago. Nu är ju visserligen inte allt som står i media sant, men det skulle ju kunna vara sant fast det står i media. Så du är välkommen att påvisa att detta inte stämmer. För om det är en anka så vill jag gärna veta det.

Citat:
President signed 1993 agreement with town that says he cannot live at the club for more than three nonconsecutive weeks in a year

Citat:
Neighbors of Donald Trump’s infamous Mar-a-Lago golf club in Palm Beach, Florida are warning the president that he cannot live at the club after he leaves the White House, following an agreement he made with the town in 1993.

In a letter to the town of Palm Beach and the US Secret Service sent this week, a lawyer representing a family that lives next to Mar-a-Lago reiterated that “Mar-a-Lago is a social club, and no one may reside on the property.”

“To avoid an embarrassing situation for everyone and to give the president time to make other living arrangements in the area, we trust you will work with his team to remind them of the use agreement parameters,” wrote Reginald Stambaugh, the lawyer.
https://www.theguardian.com/us-news/2020/dec/17/trump-mar-a-lago-club-neighbors-florida
Citera
2021-01-26, 16:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
I media skrivs det mycket om att han skrivit på en överenskommelse att inte bo mer än tre veckor på Mar-a-Lago. Nu är ju visserligen inte allt som står i media sant, men det skulle ju kunna vara sant fast det står i media. Så du är välkommen att påvisa att detta inte stämmer. För om det är en anka så vill jag gärna veta det.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/dec/17/trump-mar-a-lago-club-neighbors-florida
Faktum är att jag inte tänker visa din någon källa på att jag har rätt. Jag känner en sorts pervers njutning av att du är felinformerad. Kanske du berättar dina tankar för någon vettig person irl som då kommer betrakta dig som en lallande fåntratt. Ungefär som jag betraktar dig.
Citera
2021-01-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Faktum är att jag inte tänker visa din någon källa på att jag har rätt. Jag känner en sorts pervers njutning av att du är felinformerad. Kanske du berättar dina tankar för någon vettig person irl som då kommer betrakta dig som en lallande fåntratt. Ungefär som jag betraktar dig.

Jag är ju felinformerad då och då. Det är ju alla människor så inget konstigt med det. Dock har jag läst på många sidor och sett uppgifterna om detta i flera news på YT. Du får jättegärna se mig som en fåntratt om det får dig att må bättre. Jag är faktiskt ganska fånig ibland. Det ska erkännas.

Men detta visar sig väl. Floridaborna har enligt det jag sett accepterat att Trumpfamiljen spenderat mer tid på Mar-a-Lago än de tre veckorna för att han varit president. Nu när det är över verkar de vilja set till att han inte bor där mer än den överenskomna tiden. Detta kan förstås bli en fråga för en domstol att ta ställning till och då kanske Trump har rätt.

Men han skulle ju kunna förändra Mar-a-LAgos status som club till ett privatboende men då kan han inte ta betalt av klubbmedlemmarna. Dess antal medlemmar har redan minskats drastiskt så det kanske inte lönar sig att ha en klubb där och att Donald därför ändrar det från klubb till privatbostad.
Citera
2021-01-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
För att han är rik och rika personer kommer i stort sett aldrig aldrig vilja leva bland pöbeln.
Men gör ditt resonemang så snävt som möjligt, det avslöjar din agenda.
Skillnaden är att Trump, som folkets man, sagt sig vilja bekämpa etablissemanget i USA.
Citera
2021-01-26, 17:18
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Skillnaden är att Trump, som folkets man, sagt sig vilja bekämpa etablissemanget i USA.
Och då måste man per automatik bo bland folket, enligt dig?
Citera
2021-01-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Och då måste man per automatik bo bland folket, enligt dig?
Ja.
Citera
2021-01-26, 17:50
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ja.

Oookej..
Men du är helt ovillig att sätta tidigare presidenter i paritet till ditt påstående.
Du vill bara spy galla över Trump, men gömmer dig bakom en luddig formulering som du dessutom inte vill utveckla.
Varför inte bara vara ärlig istället för att framställa dig själv som en idiot?
Citera
2021-01-26, 17:55
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump har fått mycket kritik sitt uttalande gentemot soldater som dött i krig. Nu drabbas han av Karma och ingen lär bli förvånad.

Tycker du att det var rätt av Trump att kalla soldater för losers?

Lösryckta fraser som MSM blåst upp verkar i alla fall inte ha påverkat militärers förtroende för Trump. 70-80% stödjer väl honom och bland veteraner är stödet än högre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in