2021-01-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Kan det kanske vara så att SOA eller HD har handlat åt SD och gett honom kvittot med kontantkortet och därefter har det funnits i hans plånbok?

Måste ju vara nån sån variant. Därav omvägen via Marieberg.
Citera
2021-01-26, 22:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du smått retarderad?

Det är komplett oetiskt att som Sjuksköterska stå och önska att nån ska vara död.
I förhållande till HSV.
Med risk att nån patient hör.

Det kanske inte var några patienter i närheten?
Citera
2021-01-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ja, det är en vagn som är i korridoren vid utdelning fasta klockslag och M minns vart den stod.

Det torde vara samma. Hon är nog van att käka nån extra ibland vid ackumulerad ångest.
4 dagar innan storstädade hon väl SDs golvbrunnar?

Sen blev det akutpsyk dagen efter LW hittas vad det verkar. Blev lite mycket där. Då skruvades väl dosen upp några hekto.

Här har vi nog svar på kontantkortsköpet på Elgiganten också.

149/77

”F:Ådagen efter, lördagen då.. hur ser den ut?
V: Eh den ser ut som så att du ringer och väcker mig eh.. vaknar med migrän och ångest å mår skitdåligt.. eh.. eh.. då kommer min syster ut för hon har också varitjätteorolig vad som har hänt i USA för oss.. eh.. å sen så eh åker jag in hit.. å sen.. efter det så hämta pappa mig.. ehh.. ah vi åkte hämta telefon.. å sen åkte vi ut och sen var vi bara med tjejerna på
eftermiddan liksom kvällen sen..
F: Hämta telefon?
V: Ehhh hämta en annan gammal telefon hos mormor och morfar.. F:Mm.
V: Eh.. där allt.. lagras..
F:Mm.
V: Eh och.. ah..
F: Hur? Var det nått SIM-kort i den telefonen då eller?
V:Näe.. utan där köpte jag ett kontantkort sen.
F:När köper du det då?
V: Ehh.. antingen köpte.. det köpte vi...åhhh när köpte vi det.. antingen köpte vi det på lördan direkt när vi åkte ut.. eller så gjorde vi det på söndan efter jag hade varit inne här på akut-psyk. Ah..
F: Va äre för telefonnummer.. till de kortet då?
V: Ehh.. det kan jag inte i huvet.. men det är det..
F:Är de det som du har skickat till mig?
V: Det är det jag har skickat till dig. Det var de”
Citera
2021-01-26, 22:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det kanske inte var några patienter i närheten?
Du begrep Sensmoralen va?
Risken att överhöras, en SSK som i tjänst önskar livet ur folk.

Har du nån anledning att försöka tona ner Hs skeva uttalande på jobbet?
Du börjar ju själv framstå som smått korkad för Hs skull menar jag.
Citera
2021-01-26, 22:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Du begrep Sensmoralen va?
Risken att överhöras, en SSK som i tjänst önskar livet ur folk.

Har du nån anledning att försöka tona ner Hs skeva uttalande på jobbet?
Du börjar ju själv framstå som smått korkad för Hs skull menar jag.

H hade anförtott sig till sin chef om vad L utsatt henne för under alla år. Jag tycker inte att det är konstigt att hon berättar att LW är försvunnen. Att hon dessutom törs berätta vad hon känner; att hon önskar att LW är död, tycker jag bara visar hur mycket hon litar på sin chef. Hon törs vara ärlig.

Förövrigt så betyder det inte att något är skevt bara för att du påstår det.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-26 kl. 22:57.
Citera
2021-01-26, 22:55
Medlem
Citat:
H hade anförtott sig till sin chef om vad L utsatt henne för under alla år. Jag tycker inte att det är konstigt att hon berättar att LW är försvunnen. Att hon dessutom törs berätta vad hon känner; att hon önskar att LW är död, tycker jag bara visar hur mycket hon litar på sin chef. Hon törs vara ärlig.

Det konstiga är att hon vet att LW är försvunnen vid detta tillfälle. Samt att hon önskar att LW är död. Inte att hon berättar det för chefen.

(Eller ja, lite märkligt att hon inte inser hur gränslös hennes önskan om en annan människas död är. Vad en sådan mening signalerar oavsett sammanhang. Men återigen, det som sticker ut är att hon vet något som ingen berättat för henne ännu. Samt önskemål om annan människas död. Det går inte att förklara bort.)
Citera
2021-01-26, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
H har berättat sin version. Den är väldigt påverkad av SD.

Det är inte konstigt att berätta för chefen vad som hänt.

Det är dock övermaga att önska henne död och det är rubbat relaterat till plats och att hon är i tjänst.

Risken att pat överhör finns nämligen.
Citera
2021-01-26, 23:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det konstiga är att hon vet att LW är försvunnen vid detta tillfälle. Samt att hon önskar att LW är död. Inte att hon berättar det för chefen.

(Eller ja, lite märkligt att hon inte inser hur gränslös hennes önskan om en annan människas död är. Vad en sådan mening signalerar oavsett sammanhang. Men återigen, det som sticker ut är att hon vet något som ingen berättat för henne ännu. Samt önskemål om annan människas död. Det går inte att förklara bort.)

Det troligaste är att M har tagit fel på tid. HD berättade väl att U och barnen kommit dit för att fira A och att dörren stod på glänt men att LW inte var hemma? Om ingen berättat det så skulle hon alltså ha stått utanför och sett det? Hur troligt är det?

För övrigt så förstår jag att hon önskade att LW var död. Det skulle jag också ha gjort om jag varit i samma sits som hon.
Citera
2021-01-26, 23:14
Medlem
Citat:
Det troligaste är att M har tagit fel på tid. HD berättade väl att U och barnen kommit dit för att fira A och att dörren stod på glänt men att LW inte var hemma? Om ingen berättat det så skulle hon alltså ha stått utanför och sett det? Hur troligt är det?

För övrigt så förstår jag att hon önskade att LW var död. Det skulle jag också ha gjort om jag varit i samma sits som hon.

Det har jag däremot inte så svårt att tro. Att just du resonerar på detta vis alltså. Förändrar dock inte min ståndpunkt.

Att M tagit fel på tid ser jag som osannolikt. Men ponera att så var fallet, hur kom det sig då att HD även informerade Sillen om LWs försvinnande innan hon blivit informerad om det?
Senast redigerad av Zymbal 2021-01-26 kl. 23:17.
Citera
2021-01-26, 23:18
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja i din värld.
Inte ett dugg förvånad då du har som mission att omhulda HD och lägga all skuld på LW.

Hon sa inget om nån dörr på glänt.
Hon sa försvunnen, barn fyller år. Efterfrågad på morgonen.

Har hon sett de halvt inslagna paketen eller fått återberättat är en annan version.
Citera
2021-01-26, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det har jag däremot inte så svårt att tro. Att just du resonerar på detta vis alltså. Förändrar dock inte min ståndpunkt.

Att M tagit fel på tid ser jag som osannolikt. Men ponera att så var fallet, hur kom det sig då att HD även informerade Sillen om LWs försvinnande innan hon blivit informerad om det?
SD var innan lunch.
Sillen var under lunch.
Citera
2021-01-26, 23:21
Medlem
Citat:
SD var innan lunch.
Sillen var under lunch. .

Säker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera