2021-01-26, 18:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er ikke lenge siden en annen bruker påtalte at jeg svarte på spørsmål som ikke var direkte rettet til meg. Jeg spurte da om denne brukeren kunne vise til en regel som forbød dette. Jeg fikk ikke svar, men hvis du mener dette er et brudd på reglene, ber jeg deg vise til denne konkrete regelen. Da jeg ble kritisert for dette, tror jeg ikke noen andre brukere reagerte. Hvis du ønsker å lese hele svaret til denne brukeren, greier du kanskje å finne dette på egen hånd?
Kan det være flere enn meg som ikke har skjønt at det kan finnes en regel for dette? Finnes en slik regel, er det mange syndere blant oss.
Du må gjerne fortsette å kalle meg "sinte lille venn". Hvis du tror jeg er sint, er du en dårlig menneskekjenner.
Hvis det var ment som en fornærmelse, så biter ikke dette på meg.
Da må du nok grave dypere i møkkabøtta.

Det er ingen regel, men det handler om folkeskikk. Du avskjærer Havhest og ødelegger flyten i tråden.
Du har vel lært av dine foreldre når du var lita at du ikke skal avbryte når noen snakker?
Hvis det går mange timer og Havhest ikke klarer å finne noen bortforklaring som høres noenlunde fornuftig ut, så er det innenfor å svare. Hvis du ser på andre folk som svarer når et innlegg var ment til en annen, så ser du at de nærmest beklager seg. Det er normal folkeskikk.
Du sier at du ikke er sint, men det virker nå slik.
Citera
2021-01-26, 18:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg bruker ikke tid på sjekke ut alt du mener Havhest har sagt. Men når du du påstår at man må ta Havhests påstander med en klype salt , så må du passe på at du siterer det som faktisk ble sagt. Nå påstår du at Havhest har uttalt at "Anne har vært innlagt for alkoholforbruk". Dette er i beste fall en fordreining av Havhests uttalelse.
Havhest skrev....."AEH fikk behandling for sitt alkoholmisbruk."
Man må selvsagt ikke være innlagt for å bli behandlet. Mange får behandling hos fastlegen, og kan bli henvist videre til en psykolog.

Nå er det du som må passe på å sitere riktig. Det var et helt annet innlegg jeg skreiv om Havhest og å ta med en klype salt.
Citera
2021-01-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nå er det du som må passe på å sitere riktig. Det var et helt annet innlegg jeg skreiv om Havhest og å ta med en klype salt.

Nå må du ikke være så sint, Skaanseth!
Spiller det noen rolle hvor dette ble sagt? Jeg viste til hvordan du forvrengte Havhests uttalelse. Og du bør være den siste til å peke på det du mener er dårlig folkeskikk.
Husker du hvordan du omtalte Havhest tidligere i dag?
"Hun skreiv også at Anne antakeligvis hadde hengt seg i trappa, så det tyder jo mest på at vi her har med et nettroll å gjøre. Altså en person som bare er ute etter å få folk sint, for så å sitte å humre for seg selv".
Citera
2021-01-26, 19:43
Avslutad
Citat:
For det første: Vet vi at politiet ikke har funnet alle notatbøkene? Du presenter dette som et faktum. Hvis de har funnet alle notatbøkene, er det jo i så fall interessant å vite når de hadde en komplett samling.
For det andre: Hvordan kan du vite at "han hadde truet Anne til å si det han ville at hun skulle si."?
For det tredje: Vet vi at ekteskapskonflikten fant sted i 1980? Jeg kan ikke huske at dette årstallet er nevnt tidligere, hverken i tråden eller i media.
Jeg tar forbehold om at jeg kan ta feil, det er ikke lett å huske alle årstall og andre detaljer.
For det fjerde: Hvordan kan du koble uttalelsen om at "jeg må foreta meg noe", til uttalelsen "han fryktet de sosiale og økonomiske konsekvensene ved en skilsmisse."
Dette vet vi ingenting om, så lenge vi ikke vet noe om i hvilken sammenheng uttalelsen falt.
Den kan ha falt i en situatuasjon hvor for eksempel AEH hadde et galloperende alkoholproblem. Så vidt jeg husker, så var det Minnimus som bekreftet dette Jeg har flere ganger vært uenig med henne, men jeg har ingen grunn til å tvile på akkurat denne opplysningen. Og det har vel også blitt kjent at denne foreningen AEH var en del av, var en forening for mennesker med avhengighetsproblematikk.
Utover dette, er det det vel bare fantasien som setter grenser for betydningen av uttalelsen "Jeg må foreta meg noe."
Når du ikke kjenner til konteksten, kan du ikke presentere dette som et faktum.
Takk, du har forstått helt rett!
Skaanseth lyver som vanlig. Jeg kunne rettet på ett par påstander, men folk får ta ansvar og undersøke selv hva som stemmer. Jeg har aldri skrevet det som Skaanseth Multippel påstår, hen tar ting ut av kontekst, både saksopplysninger og opplysninger generelt.
Jeg tror de fleste forsto hva jeg mente.

Vi får forsøke å sulte ut trollet
Citera
2021-01-26, 20:17
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nå må du ikke være så sint, Skaanseth!
Spiller det noen rolle hvor dette ble sagt? Jeg viste til hvordan du forvrengte Havhests uttalelse. Og du bør være den siste til å peke på det du mener er dårlig folkeskikk.
Husker du hvordan du omtalte Havhest tidligere i dag?
"Hun skreiv også at Anne antakeligvis hadde hengt seg i trappa, så det tyder jo mest på at vi her har med et nettroll å gjøre. Altså en person som bare er ute etter å få folk sint, for så å sitte å humre for seg selv".

Klart at det spiller noen rolle. Hvis du skal påpeke noe som noen har skrevet, så må du jo finne fram det rette innlegget.
Poenget her er ikke om Anne var innlagt eller ikke, men Havhests påstand om at Anne fikk behandling for alkoholproblemer, og at vi kan ta det med en klype salt siden det kommer fra Havhest.
Å være medlem i AA (hvis det var slik) kan ikke kalles å ha "fått behandlig for alkoholproblemer".
Så her har Havhest overdrevet veldig.
Å omtale Havhest som et nettroll, er ikke dårlig folkeskikk. Det er jo bare å si sannheten.
Når det gjelder det med "måtte foreta seg noe", så ser jeg ikke hvordan du kan koble det sammen med et alkoholforbruk, siden Tom Hagen selv hadde store alkoholproblemer.
Senast redigerad av Skaanseth 2021-01-26 kl. 20:24.
Citera
2021-01-26, 20:44
Medlem
Legokatts avatar
Snoken!

09.06 Anrop AEH-HHB1 (3 sek anrop)
09.10 SMS AEH-HHB1 "hytteturen er vist utsatt"

Mener du dette kan tyde på at prestedatter også forsov seg til plottet den dagen? Hun tok vist ikke telefonen med den viktige "kodebeskjeden" på morgenen

Hva jeg tipper svaret fra Slettesnoken blir:

Dette var del av en villedningen. Selvfølgelig måtte de "late som" dette var en vanlig "ringe og få telefonsvarer"-scenario. Kodebeskjeden måtte sendes på SMS i fall signalene fra sambandet TH benyttet skapte krøll på telefonlinjen. Dette vet du også!! Nøyaktig fire minutter etterpå beviser at det er er gjort med stoppeklokke-pressisjon!!

Håper du har litt humor, men hva mener du 3-sekunders anropet tyder på?
Citera
2021-01-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Klart at det spiller noen rolle. Hvis du skal påpeke noe som noen har skrevet, så må du jo finne fram det rette innlegget.
Poenget her, er ikke om Anne var innlagt eller ikke, men Havhests påstand om at Anne fikk behandling for alkoholproblemer, og at vi kan ta det med en klype salt siden det kommer fra Havhest.
Å være medlem i AA (hvis det var slik) kan ikke kalles å ha "fått behandlig for alkoholproblemer".
Så her har Havhest overdrevet veldig.
Å omtale Havhest som et nettroll, er ikke dårlig folkeskikk. Det er jo bare å si sannheten.
Når det gjelder det med "måtte foreta seg noe", så ser jeg ikke hvordan du kan koble det sammen med et alkoholforbruk, siden Tom Hagen selv hadde store alkoholproblemer.

Dette fortjener egentlig ikke et svar.
Når jeg påpeker at du siterer feil, så spiller det liten rolle i hvilket innlegg du fusker.
Det er opplyst at AEH hadde et alkoholproblem. Dette er bekreftet av Minnimus. Jeg har ingen grunn til å betvile dette. Gjør du det, må du ta dette med Minnimus.
At Havhest gjentar denne påstanden, som egentlig ikke en påstand, men noe de fleste kjenner til, kan du vel ikke bebreide Havhest for. Det er derfor helt tullete, når du ber andre brukere om å ta Havhests påstander med en klype salt. Er det noen som er useriøse, er det ingen andre enn deg.
Det er kjent at AEH deltok i en forening for mennesker med rusproblematikk. Dette i seg selv, bekrefter at Havhest ikke farer med usannheter. Å delta i en slik forening, kan selvsagt være en del av en langsiktig behandling. Men da har mange allerede vært i kontakt med helsevesenet. At TH kan ha et rusproblem, forhindret jo ikke at han, og kanskje barna, forsøkte å hjelpe AEH. Eller mener du TH måtte være rusfri, før han kunne hjelpe kona? Og selv om TH hadde et rusproblem, så kan jo konas problemer ha vært mye mer problematiske. At du mener at Havhest er et nett-troll, er din påstand, og blir ikke mer sant av den grunn. Eller snakker du på vegne av hele gruppa?
Du må gjerne fortsette med dette tullet, men det det blir uten meg. Hele gruppa ser nå at jeg forsøker avslutte denne diskusjonen med deg. Forsøker du å trekke meg inn i diskusjonen igjen, bekrefter dette at det ikke er Havhest som er nett-trollet.
Senast redigerad av Hellsculls 2021-01-26 kl. 21:47.
Citera
2021-01-26, 21:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Snoken!

09.06 Anrop AEH-HHB1 (3 sek anrop)
09.10 SMS AEH-HHB1 "hytteturen er vist utsatt"

Mener du dette kan tyde på at prestedatter også forsov seg til plottet den dagen? Hun tok vist ikke telefonen med den viktige "kodebeskjeden" på morgenen

Hva jeg tipper svaret fra Slettesnoken blir:

Dette var del av en villedningen. Selvfølgelig måtte de "late som" dette var en vanlig "ringe og få telefonsvarer"-scenario. Kodebeskjeden måtte sendes på SMS i fall signalene fra sambandet TH benyttet skapte krøll på telefonlinjen. Dette vet du også!! Nøyaktig fire minutter etterpå beviser at det er er gjort med stoppeklokke-pressisjon!!

Håper du har litt humor, men hva mener du 3-sekunders anropet tyder på?
Siden du spør, har skrevet om mye av dette før, men dette er hva jeg tror:

0856 avslutter AE samtalen med MB og TH signaliserer til MGM i nærheten om å komme til S4 før han går til angrep på AE.

Nøyaktig 10 minutter senere, 0906 forlater TH huset etter at muligens han kjapt ringte datteren. Dette var et startsignal for planens del 2: Alibi, som avsluttes (avbrytes ikke) etter 3 sek og kort beskjed «Nå!».

4 minutter senere 0910 sendes sms fra MGM til datteren om at «hytteturen er visst utsatt», som betyr «aksjonen er forsinket». TH kjente ikke detaljene i den beskjeden og svarte derfor motstridende i avhør. 0910 er MGM’s ankertidspunkt.

4 minutter senere ringer MGM til sønnen 0914.

Nøyaktig 40 minutter etter 0910 ringer sønnen 0950 som planlagt.

Nøyaktig 60 minutter etter startsignalet ringer TH første gang som planlagt AE 1006. Han ringer igjen 1007 og telefonen blir lagt i ro. Han har sagt at han «avtalte å ringe AE etter en time», men det er ikke normalt å telle minutter til vanlig.

Det kan virke som klokkene til TH og MGM ble usynkroniserte etter forsinkelsen, og at TH derfor forholdt seg til 06-minuttene mens MGM hadde 10-minuttene som referanse etter planen.

Edit: PRESISERING: USYNKRONISERTTE KLOKKER

TH: 0906 - 1006 - 1306
MGM: 0910 - 0950 - 1340 - 1400
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-01-26 kl. 21:57.
Citera
2021-01-26, 22:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Dette fortjener egentlig ikke et svar.
Når jeg påpeker at du siterer feil, så spiller det liten rolle i hvilket innlegg du fusker.
Det er opplyst at AEH hadde et alkoholproblem. Dette er bekreftet av Minnimus. Jeg har ingen grunn til å betvile dette. Gjør du det, må du ta dette med Minnimus.
At Havhest gjentar denne påstanden, som egentlig ikke en påstand, men noe de fleste kjenner til, kan du vel ikke bebreide Havhest for. Det er derfor helt tullete, når du ber andre brukere om å ta Havhests påstander med en klype salt. Er det noen som er useriøse, er det ingen andre enn deg.
Det er kjent at AEH deltok i en forening for mennesker med rusproblematikk. Dette i seg selv, bekrefter at Havhest ikke farer med usannheter. Å delta i en slik forening, kan selvsagt være en del av en langsiktig behandling. Men da har mange allerede vært i kontakt med helsevesenet. At TH kan ha et rusproblem, forhindret jo ikke at han, og kanskje barna, forsøkte å hjelpe AEH. Eller mener du TH måtte være rusfri, før han kunne hjelpe kona? Og selv om TH hadde et rusproblem, så kan jo konas problemer ha vært mye mer problematiske. At du mener at Havhest er et nett-troll, er din påstand, og blir ikke mer sant av den grunn. Eller snakker du på vegne av hele gruppa?
Du må gjerne fortsette med dette tullet, men det det blir uten meg. Hele gruppa ser nå at jeg forsøker avslutte denne diskusjonen med deg. Forsøker du å trekke meg inn i diskusjonen igjen, bekrefter dette at det ikke er Havhest som er nett-trollet.

Det er du som har blandet deg selv inn i diskusjonen mellom meg og Havhest. Jeg har ikke bedt deg om å være med
Når det gjelder behandling for alkoholproblemer, så er det noe Havhest har kommet med, og ingen andre.
Opplysningen om at Tom Hagen måtte foreta seg noe, har selvfølgelig sammenheng med ekteskapsproblemene. Det var jo det som var omtalt. Det er jo det som politiet mener er motivet for drapet.
Det har selvfølgelig ikke med andre uvesentlige ting å gjøre, f.eks.
# Blomsterbedet ser rotete ut, jeg må foreta meg noe.
# Aksjekursen i Datafarm har sunket, jeg må foreta meg noe.
# Batteriet i min gamle Nokia er dårlig, jeg må foreta meg noe.
Om Anne har et alkoholproblem, så har ikke det noe med saken og siktelsen å gjøre.
Du prater veldig mye, og bruker mye tid på å prøve å danne teorier som skal bygge opp under at TH er uskyldig, men jeg tror ikke at du har overbevist en eneste en.
Citera
2021-01-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Takk, du har forstått helt rett!
Skaanseth lyver som vanlig. Jeg kunne rettet på ett par påstander, men folk får ta ansvar og undersøke selv hva som stemmer. Jeg har aldri skrevet det som Skaanseth Multippel påstår, hen tar ting ut av kontekst, både saksopplysninger og opplysninger generelt.
Jeg tror de fleste forsto hva jeg mente.

Vi får forsøke å sulte ut trollet

Jeg tror ikke du har leitet lenge for å finne argumenter.
Vi må unngå å svare Skaanseth, selv om hen kan bli sint gjenn!
Citera
2021-01-26, 22:41
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Siden du spør, har skrevet om mye av dette før, men dette er hva jeg tror:

0856 avslutter AE samtalen med MB og TH signaliserer til MGM i nærheten om å komme til S4 før han går til angrep på AE.

Nøyaktig 10 minutter senere, 0906 forlater TH huset etter at muligens han kjapt ringte datteren. Dette var et startsignal for planens del 2: Alibi, som avsluttes (avbrytes ikke) etter 3 sek og kort beskjed «Nå!».

4 minutter senere 0910 sendes sms fra MGM til datteren om at «hytteturen er visst utsatt», som betyr «aksjonen er forsinket». TH kjente ikke detaljene i den beskjeden og svarte derfor motstridende i avhør. 0910 er MGM’s ankertidspunkt.

4 minutter senere ringer MGM til sønnen 0914.

Nøyaktig 40 minutter etter 0910 ringer sønnen 0950 som planlagt.

Nøyaktig 60 minutter etter startsignalet ringer TH første gang som planlagt AE 1006. Han ringer igjen 1007 og telefonen blir lagt i ro. Han har sagt at han «avtalte å ringe AE etter en time», men det er ikke normalt å telle minutter til vanlig.

Det kan virke som klokkene til TH og MGM ble usynkroniserte etter forsinkelsen, og at TH derfor forholdt seg til 06-minuttene mens MGM hadde 10-minuttene som referanse etter planen.

Edit: PRESISERING: USYNKRONISERTTE KLOKKER

TH: 0906 - 1006 - 1306
MGM: 0910 - 0950 - 1340 - 1400
Prøver å skjønne.. Ble ikke så lett når klokkene ble usynkroniserte etter "Nå" (3sek anrop) og "Hytteturen utsatt" beskjedene. Riktig?

Burde du jobbe litt bedre med denne hypotesen eller er den ferdig? (Kanskje fremstillingen din ble litt rotete her, men lykke til)

Gjennom den hypotesen jeg tror på er svaret på 3 sek anrop:

AEH ringte og fikk telefonsvarer
Citera
2021-01-26, 23:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Prøver å skjønne.. Ble ikke så lett når klokkene ble usynkroniserte etter "Nå" (3sek anrop) og "Hytteturen utsatt" beskjedene. Riktig?

Burde du jobbe litt bedre med denne hypotesen eller er den ferdig? (Kanskje fremstillingen din ble litt rotete her, men lykke til)

Gjennom den hypotesen jeg tror på er svaret på 3 sek anrop:

AEH ringte og fikk telefonsvarer
Usynkroniserte klokker skyldes trolig TH’s alder og kapasitet når uforutsette ting oppstår. Han er en strateg og planlegger, men neppe særlig god til spontanitet under et drap og kidnappingsplott, noe som nok blir hans bane.

Så lenge løsningen kommer til å bli presentert forståelig for domstolene blir nok TH og MGM dømt, og konedreperen er langt fra et offer i denne saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in