2021-01-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Se på disse brikkene.

1. VG spesial - "måned for måned" Oktober 2019
"ÅTTE DAGER FØR
Denne formiddagen skriver Anne-Eli*sabeth meldinger med venninnen Es*ther. De har kjent hverandre siden slutten av 70-tallet, og har vært på hytteturer sammen til Kvitfjell, på flamenco-kurs og delt hemmeligheter. Anne-El*isabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn"

2. "Skulle ekteparet Hagen dra til hytta på Kvitfjell? Politiet har brukt mye tid på å undersøke dette. Ekteparet skulle ta de endelige avgjørelsene i løpet av formiddagen den 31. oktober."

3. TH forklarte i avhør og i NRK-intervju at de hadde avtalt at TH skulle ringe hjem etter ca 1 time.

4. AEH sendte SMS til datter forsvinningsdagen kl 09.10:
"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig*og et møte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo være barnepike i kveld/natt."

Forklaring gjennom Gone Girl hypotesen:

For å få TH til å ringe hjem forsvinningsdagen var hytteturen en påskjønnelse for å få han til å ringe hjem = stemmer med AEH gledet seg til hytteturen

Hvorfor måtte TH ringe hjem?

Svar:
Fordi tidsperioden forsvinningen kunne skjedd på ble på ca 1 time.

Dette sett i sammenheng med AEH''s telefonsamtaler / SMS til barna forsvinningsdagen = AEH ønsket å gi barna alibi + sette TH's forklaring i søkelyset.

+

Passer inn med at telefonen til AEH ble lagt på feil side av bordet kl 10.07 = ett minutt etter at TH ringte hjem første gang kl 10.06 (etter ca 1 time) = staging i S4 var planlagt å ta ca 1 time

Og

Det ser ut som GM's plan (GM som lurte AEH med på et plott) klarte å lure politiet:

TH forklarte at grunnen til at han ringte hjem var fordi de hadde avtalt at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for å avklare detaljer angående hytteturen
=
Dette ble mistenkelig fordi AEH skrev i SMS "Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig" = en ordlyd som tyder på at TH tok beslutningen = TH's forklaring ble mistenkelig = GM/AEH lurte politiet

Hvordan forklarer du 09:10 sms til datter om at hyttetur utsatt?
Citera
2021-01-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
TH er vant med brev og konvolutt. Her er ung og gammel i skjønn forening.

Veldig bra kommentar tenker du treffer spikeren på hodet her👍🏻👍🏻👍🏻
Citera
2021-01-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva var den egentlige grunnen til han sluttet. For å la VE ta over og hvorfor.

Ja hvorfor... bra spørsmål å smake litt på for å sitere TH selv.
Citera
2021-01-26, 15:19
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
I hennes teori er plutselig denne sms’n foretatt 0906 og avbrutt anrop foretatt 0903, så katten surrer for å så tvil om telefonmønsteret, villedning.
Citera
2021-01-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Tom Hagen har ting å skjule. Det ser vi av NRK-intervjuet. Det blir for enkelt å si at hvis han ville skjule ting, så hadde han ikke skrevet det ned i bøkene.
Alle disse mørke tankene hans om hevn og drap og alt det der, var nok skrevet lenge før at dette utviklet seg til rene drapsplaner. Bøkene som ble lagt frem for retten var fra 2007 til 2018. Så hvor er de andre bøkene? De fra 1993 f.eks.
At Tom Hagen visste at han skreiv ned alt som var av betydning, det kan du si, men det er ikke sikkert at han husker alt lenge etterpå. Hvis han hadde hatt så god hukommelse, så hadde det ikke vært noe behov for noen notatbøker. Husk på at denne ekteskapsgreia skjedde rundt 1980. Først nærmere 15 år seinere kom Tom Hagen med trusler mot denne personen. Etter at han hadde truet Anne til å si det han ville at hun skulle si.
Jo, notatbøker er borte. Hvis de hadde vært lett tilgjengelige, slik som Tom Hagen påsto (nok en løgn), så hadde politiet funnet dem med en gang når de gikk til ransakelse. Da hadde de ikke trengt å leite på hyttetomten.
Vi vet at de fant bøker på arbeidsplassen, og hjemme, men vi har ikke hørt om noen funn noen andre steder.
At han skreiv "Jeg må foreta meg noe" var i sammenheng med at han fryktet de sosiale og økonomiske konsekvensene ved en skilsmisse.
At Anne har vært innlagt for alkoholforbruk har jeg aldri lest verken her eller i media.

For det første: Vet vi at politiet ikke har funnet alle notatbøkene? Du presenter dette som et faktum. Hvis de har funnet alle notatbøkene, er det jo i så fall interessant å vite når de hadde en komplett samling.
For det andre: Hvordan kan du vite at "han hadde truet Anne til å si det han ville at hun skulle si."?
For det tredje: Vet vi at ekteskapskonflikten fant sted i 1980? Jeg kan ikke huske at dette årstallet er nevnt tidligere, hverken i tråden eller i media.
Jeg tar forbehold om at jeg kan ta feil, det er ikke lett å huske alle årstall og andre detaljer.
For det fjerde: Hvordan kan du koble uttalelsen om at "jeg må foreta meg noe", til uttalelsen "han fryktet de sosiale og økonomiske konsekvensene ved en skilsmisse."
Dette vet vi ingenting om, så lenge vi ikke vet noe om i hvilken sammenheng uttalelsen falt.
Den kan ha falt i en situatuasjon hvor for eksempel AEH hadde et galloperende alkoholproblem. Så vidt jeg husker, så var det Minnimus som bekreftet dette Jeg har flere ganger vært uenig med henne, men jeg har ingen grunn til å tvile på akkurat denne opplysningen. Og det har vel også blitt kjent at denne foreningen AEH var en del av, var en forening for mennesker med avhengighetsproblematikk.
Utover dette, er det det vel bare fantasien som setter grenser for betydningen av uttalelsen "Jeg må foreta meg noe."
Når du ikke kjenner til konteksten, kan du ikke presentere dette som et faktum.
Citera
2021-01-26, 15:42
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette er ikke hvilken som helst drapssak, den savner sidestykke i norsk rettshistorie. Det vil neppe bli noen ny pågripelse før tiltalen er klar, ikke fordi de ikke vil få medhold av retten, men fordi strategien måtte legges om etter avslaget 8.5.20.

Jeg tror feilen var at man fokuserte for sterkt på at drapstidspunktet var mellom 0916 og 1006, et tidspunkt da TH hadde solid alibi. Hadde de holdt det mer åpent at drapet kunne skjedd før, noe jeg tror, ville kanskje resultatet blitt et annet. Da måtte man i så fall også sådd tvil om samtalen 0914 og sønnens troverdighet, noe jeg mener absolutt er betimelig.

Ja, han kan sågar ha knertet henne om natta
Citera
2021-01-26, 15:51
Medlem
Farkostens avatar
[quote=Floriss|74427614]
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten

Spørsmål fra Floriss: Har Hellscull og alle andre også tunnelsyn da?

Jeg synes bruken av ordet tunnelsyn er overdrevet i denne tråden, og at begrepet slett ikke er dekkende for menneskers oppfatning av saken. Men brukere som kategorisk bestrider at TH har noe med saken å gjøre, kan vel påståes å leve i en åpenbar fornektelse.
Uten å klandre enkeltbrukere.
Senast redigerad av Farkosten 2021-01-26 kl. 15:53. Anledning: konkretisering
Citera
2021-01-26, 16:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
I hennes teori er plutselig denne sms’n foretatt 0906 og avbrutt anrop foretatt 0903, så katten surrer for å så tvil om telefonmønsteret, villedning.
Takk Snoken! Akkurat den hypotesen ble nok skrevet litt i farten

Det korrekte er selvsagt
09.06 Anrop AEH-HHB1 (3 sek anrop)
09.10 SMS AEH-HHB1
Citera
2021-01-26, 16:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
AEH's SMS "hytteturen er vist utsatt"
=
Forklaringen til TH ble mistenkelig

Hvorfor?

Fordi TH forklarte at grunnen til at han ringte hjem var for å diskutere detaljene angående hytteturen. De hadde avtalt at han skulle ringe hjem etter ca 1 time (Nrk-intervju)
Citera
2021-01-26, 16:47
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
For det første: Vet vi at politiet ikke har funnet alle notatbøkene? Du presenter dette som et faktum. Hvis de har funnet alle notatbøkene, er det jo i så fall interessant å vite når de hadde en komplett samling.
For det andre: Hvordan kan du vite at "han hadde truet Anne til å si det han ville at hun skulle si."?
For det t

Nå må du la Havhest få mulighet til å svare selv, sinte lille venn. Innlegget var jo trossalt til henne.
Citera
2021-01-26, 17:16
Medlem
Citat:
Tom Hagen har ting å skjule. Det ser vi av NRK-intervjuet. Det blir for enkelt å si at hvis han ville skjule ting, så hadde han ikke skrevet det ned i bøkene.
Alle disse mørke tankene hans om hevn og drap og alt det der, var nok skrevet lenge før at dette utviklet seg til rene drapsplaner. Bøkene som ble lagt frem for retten var fra 2007 til 2018. Så hvor er de andre bøkene? De fra 1993 f.eks.
At Tom Hagen visste at han skreiv ned alt som var av betydning, det kan du si, men det er ikke sikkert at han husker alt lenge etterpå. Hvis han hadde hatt så god hukommelse, så hadde det ikke vært noe behov for noen notatbøker. Husk på at denne ekteskapsgreia skjedde rundt 1980. Først nærmere 15 år seinere kom Tom Hagen med trusler mot denne personen. Etter at han hadde truet Anne til å si det han ville at hun skulle si.
Jo, notatbøker er borte. Hvis de hadde vært lett tilgjengelige, slik som Tom Hagen påsto (nok en løgn), så hadde politiet funnet dem med en gang når de gikk til ransakelse. Da hadde de ikke trengt å leite på hyttetomten.
Vi vet at de fant bøker på arbeidsplassen, og hjemme, men vi har ikke hørt om noen funn noen andre steder.
At han skreiv "Jeg må foreta meg noe" var i sammenheng med at han fryktet de sosiale og økonomiske konsekvensene ved en skilsmisse.
At Anne har vært innlagt for alkoholforbruk har jeg aldri lest verken her eller i media.

Jeg bruker ikke tid på sjekke ut alt du mener Havhest har sagt. Men når du du påstår at man må ta Havhests påstander med en klype salt , så må du passe på at du siterer det som faktisk ble sagt. Nå påstår du at Havhest har uttalt at "Anne har vært innlagt for alkoholforbruk". Dette er i beste fall en fordreining av Havhests uttalelse.
Havhest skrev....."AEH fikk behandling for sitt alkoholmisbruk."
Man må selvsagt ikke være innlagt for å bli behandlet. Mange får behandling hos fastlegen, og kan bli henvist videre til en psykolog.
Citera
2021-01-26, 18:01
Medlem
Citat:
Nå må du la Havhest få mulighet til å svare selv, sinte lille venn. Innlegget var jo trossalt til henne.

Det er ikke lenge siden en annen bruker påtalte at jeg svarte på spørsmål som ikke var direkte rettet til meg. Jeg spurte da om denne brukeren kunne vise til en regel som forbød dette. Jeg fikk ikke svar, men hvis du mener dette er et brudd på reglene, ber jeg deg vise til denne konkrete regelen. Da jeg ble kritisert for dette, tror jeg ikke noen andre brukere reagerte. Hvis du ønsker å lese hele svaret til denne brukeren, greier du kanskje å finne dette på egen hånd?
Kan det være flere enn meg som ikke har skjønt at det kan finnes en regel for dette? Finnes en slik regel, er det mange syndere blant oss.
Du må gjerne fortsette å kalle meg "sinte lille venn". Hvis du tror jeg er sint, er du en dårlig menneskekjenner.
Hvis det var ment som en fornærmelse, så biter ikke dette på meg.
Da må du nok grave dypere i møkkabøtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in