Citat:
Ursprungligen postat av
DeVaLaGott88
Har läst hela fuppen nu, och det var nog den mest krångligaste/svårt att hänga med fuppen jag läst.
Dels i vanlig ordning så ligger det inte i ordning, man kan börja läsa och då letar dom efter en försvunnen person, så fortsätter man och helt plötsligt så har hon hittats och det handlar om ett mord.
Sen var det svårt att hålla rätt på alla transor och annat löst folk, men det gick bra ändå.
Min slutsats av det hela är att dom har nog rätt GM (delaktig i det iaf) och det är ett klassiskt ekonomiskt motiv, fan killen fick 3500kr av soc varje månad, är en stor pundare. Den summan räcker inte på långa vägar. Han visste att Emilia tjänade bra med pengar, denna killen gjorde allt för pengar syns i konversationer med folk.
Jag fortsätter höra att E var förmögen genom sin prostitution men jag kan inte riktigt få ihop det. När man lyssnar på förhör så har hon skulder till höger och vänster. Köper knark med sin peruk som betalning. Kritar kola för 20-30 tusen etc. Jag tycker snarare det låter som att E sällan hade pengar. Och dom kronorna E tjänade gick till att betala skulder.
AA berättade bland annat i förhör att hon betalat med sin pappas(?) klocka en natt. Dagen efter vaknade han och gav tillbaka den och sa istället att han bjöd på knarket. Han kanske var pengakåt men att mot E så verkade han rätt givmild.
Han kan såklart ha mördat ändå. Jag menar bara att jag tror inte pengar var motivet.