2021-01-25, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ingenting av det du skriver her er egnet til å svekke hypotesen om stoppeklokkepresisjon og at TH står bak.

FORSINKELSE: Aksjonen måtte sannsynligvis avvente samtalen med MB. Om den var ventet tidligere og var det som fikk TH til å avbryte 0756, vites ikke.

KOMMUNIKASJON: Jeg tror TH og MGM kommuniserte ved hjelp av knepp med jaktradio el.lign. for å unngå digitale spor.

ELEKTRIKER: Avtalen var at han skulle ringe for å avtale nærmere, ikke komme uanmeldt.
Men når AEH ikke svarer på ringeavtalen, så er risikoen stor for at elektrikeren dukker opp likevel.

Det er vanlig at håndverkere ringer før de kommer, men det er like vanlig at de likevel dukker opp, selv om man ikke besvarer ringeavtalen. Risikoen øker om man kjenner hverandre.

Hypotesen din bygger på at hele familien er involvert i drapet - det er ekstremt søkt og lite sannsynlig.
Hadde det dreid seg om et drap gjort i affekt, kunne det vært mer sannsynlig, men ifølge politiet så er bortføringen/drapet planlagt.
Citera
2021-01-25, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Takk til Havhest!!!!
Dette er det beste innlegget jeg har lest. Genialt! Pensum for alle som mener TH er skyldig.
Takk! Jeg glemte å legge til, ang THs systematiske væremåte, at han også har skrevet om drapstruslene og hevntankene sine rettet mot beilere.

Vi kan vel konkludere med at TH aldri har hatt noen hemmeligheter, for han må jo være klar over at han ikke er den eneste som kan lese.
Citera
2021-01-25, 20:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Feil. Alle kan se at den stemmer

GM er kalkulert ut for en god stund siden

Vel, jeg kan ikke se en eneste som er enig.
Men hvem er GM?
Citera
2021-01-25, 21:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Vel, jeg kan ikke se en eneste som er enig.
Men hvem er GM?
Hvis du mener ingen er enig hvorfor vil du vite hvem GM er i denne hypotesen?

Skjønner du hvem det er?
Citera
2021-01-25, 21:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du mener ingen er enig hvorfor vil du vite hvem GM er i denne hypotesen?

Skjønner du hvem det er?

Kanskje det er det som er grunnen til at ingen er enige, for at det mangler informasjon om hvem denne personen skulle være. Jeg kan ikke se hvem som passer inn.
Citera
2021-01-25, 22:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Takk! Jeg glemte å legge til, ang THs systematiske væremåte, at han også har skrevet om drapstruslene og hevntankene sine rettet mot beilere.

Vi kan vel konkludere med at TH aldri har hatt noen hemmeligheter, for han må jo være klar over at han ikke er den eneste som kan lese.

Det var tilsammen 20.000 sider i de notatbøkene, så det er vel ikke så greit å huske alt han hadde skrevet. Dessuten leitet jo politiet etter forsvunnede bøker. Når han skrev om et veldig vanskelig forhold, og at han fryktet konsekvensene ved en skilsmisse, og at han ville drepe en person sakte men sikkert, så kan vi jo bare forestille oss hva som sto i de forsvunnede bøkene.
Citera
2021-01-25, 22:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Kanskje det er det som er grunnen til at ingen er enige, for at det mangler informasjon om hvem denne personen skulle være. Jeg kan ikke se hvem som passer inn.
Ok
GM i denne saken ser nok ikke ut som en skurk
Det er nok en person som ikke ønsker at det skal være klare indikasjoner på at det er han.
Citera
2021-01-25, 22:42
Avslutad
Citat:
Det var tilsammen 20.000 sider i de notatbøkene, så det er vel ikke så greit å huske alt han hadde skrevet. Dessuten leitet jo politiet etter forsvunnede bøker. Når han skrev om et veldig vanskelig forhold, og at han fryktet konsekvensene ved en skilsmisse, og at han ville drepe en person sakte men sikkert, så kan vi jo bare forestille oss hva som sto i de forsvunnede bøkene.
Vi vet ikke om noen av notatbøkene er borte.

Selvsagt kan han ikke huske alt som står i bøkene. Det dreier seg tross alt om 20.000 sider, men TH visste jo at han skrev ned alt som han mente var betydelig.
Poenget med bøkene var jo nettopp for at han ikke skulle glemme.

Du refererer litt feil - TH skrev om en episode (noe som hadde skjedd) han hadde truet beileren, "at han skulle drepe ham sakte men sikkert" - det er noe annet enn å skrive "jeg skal drepe ham sakte men sikkert".
- Ser du forskjellen?

I notatbøkene sto det "Jeg må foreta meg noe" - tiden dette ble skrevet på, sammenfaller med tiden da AEH fikk behandling for sitt alkoholmisbruk.
Det viser at TH var bekymret for AEH, og ønsket derfor å gjøre noe med problemet.

"leitet" er forresten nok et eiendommelig ord
Senast redigerad av Havhest 2021-01-25 kl. 23:31.
Citera
2021-01-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis Telefonmannen og Luemannen er involvert i saken, så burde det kanskje bety, at den som bestilte ikke var klar over at kameraovervåkingingen.

Jeg kom til å tenke på at GHH sikkert ikke visste om at kamera nettopp var blitt installert på Futurum. Han sluttet vel å jobbe for TH våren 2018.
Hva var den egentlige grunnen til han sluttet. For å la VE ta over og hvorfor.
Citera
2021-01-26, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja ...fast grannen var ju borta ... Sådant kan en kidnappare kanske genom kontakter ta reda på ..om han är bekant med området osv.
Jo polisen har kollat angående klädinköp har jag läst tidigare i tråden.
og visste at nabo ikke kom hjem på morgenen under drapet og jobbrutinene til naboer.
Citera
2021-01-26, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette drapet er planlagt med stoppeklokkepresisjon, det tar ikke mange sekunder å kvele et menneske ved hjelp av plastpose og/eller belte/strips rundt halsen. Etterfølgende staging, fjerning av lik, vask, håndtering av AE’s telefon etc. ble utført av MGM som kom i bil filmet på gangveien kl. 0856.

Under samtalen med MB sto TH i bakgrunnen, og hadde dermed full kontroll over AE, slik at han kunne gå til aksjon straks samtalen ble avsluttet.

Edit: Dette er selvsagt hva jeg tror kan ha skjedd, fasiten har vi ikke foreløpig.

Edit2: Bilen 0856 knytter TH direkte til saken fordi det bare var TH som visste eksakt når samtalen med MB ble avsluttet 0856.
Hvordan kommuniserte han med bilen. Stod den parkert med direkte utsikt til et vindu og han vinket når drapet var utført.
Citera
2021-01-26, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Merkelig at datakyndige bitcoinkidnappere med avansert kunnskap om datateknologi og kryptovaluta bruker papir og konvolutt for å kommunisere det avgjørende løsepengekravet. Visste kidnapperne at TH var teknisk tilbakestående mtp data?
Eller er det her GM avslører seg selv?
TH er vant med brev og konvolutt. Her er ung og gammel i skjønn forening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in