Citat:
Jag tror att man är desperat att försöka få ned statistiken över antal döda. Man vet att 75 procent av de som dör är från äldreomsorgen, och då vill man garantera att de 225000 inom äldrevården får sin andra dos i tid. Man är helt enkelt beredd att offra en 70-åring för att rädda två 90-åringar för att det ser bättre ut i statistiken (glöm alla humanitära motiv för FHM och regeringen har inga sådana, allt handlar om att säkra stöd i opinionen, huruvida man ändå gör rätt från ett humanitärt perspektiv är en annan fråga, och det kan vara så att så är fallet).
Det där var ju en konstigt förklaring.
FoHM behöver inte varken ditt eller mitt stöd.
Jag kan förstår om de tänker som så att det är bättre om många får åtminstone en dos istället för att vissa får två doser och andra inga. Men de lär ju knappast vilja rädda 90åringar på bekostnad av 70åringarna, eftersom din förklaring i så fall skulle strida just emot det du sa.
Friska 70åringar är inte prio nr 1. Så de får vänta. Även Leif LW som inte är frisk - men inte tillräckligt sjuk heller för att räknas till den första gruppen - får vänta på sin dos.
Kanske FoHM tycker synd om just DEN gruppen och i mänsklighetens namn försöker skynda på vaccinationsprocessen TROTS att vi inte har fått så många doser som vi har lovade och även kanyler och nålar tycks ha hamnat någon annanstans - trots att vi redan hade betalat för dem.
Kan du och andra aldrig släppa tanken att FoHM:s mål är inte att ta död på så många som möjligt, men att det inte GÅR att styra ens vaccinationsleverenserna som läget ser ut i EU.
Du tycks tro att FoHM är strax ovanför kungen, men kanske lite under Gud-fadern.. när det eller maktfördelningen. De styr och ställer och bestämmer vilka som får fortsätta att leva och vilka de ska "offra" vid olika tillfällen.