Citat:
Ursprungligen postat av
Komintehito
Kan man ta 10 g på en gång?
Ja det kan du men jag rekommenderar det ej. Ju högre doser du tar ju större risk löper du att du drabbas av sidoeffekter. Eller du kanske inte har något emot att spendera lite tid i badrummet och sitta och spy upp allt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Komintehito
Kan man dö av kratom? Bli sjuk?
Nej, kratom skulle jag säga är väldigt säkert så länge du inte är vårdslös.
Tänk dock på att kratom kan interagera med andra läkemedel och substanser. Med andra ord ta inte andra läkemedel eller substanser tillsammans med kratom. De dödsfall du läser om på internet där kratom omnämns har varit just fall där folk varit vårdslösa och tagit kratom och en massa andra grejer tillsammans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Komintehito
Eller är det bäst att börja med 2-3 g, hur lång tid tar det innan det verkar, o man kan fylla på?
Börja med 3g. Funkar inte 3g så kan du testa 4g... 5g... osv... Men jag skulle säga att har du testat mer än 5g och det fortfarande inte funkar så skulle jag inte ta något mer. Funkar inte 5g så lär inte 10g funka heller utan det höjer bara risken att du får spendera en massa tid i badrummet.
Du kan fylla på med 1 eller 2g efter en timme från första dosen om du inte känner något. Men känner du inget från din påfyllning så fyll inte på igen av samma anledning som jag skrev ovan.
Verkningstid är olika för olika personer. Vissa känner det direkt. För andra så kan det ta 5, 10, 20 min.
Men peaken av effekterna uppnås generellt efter ca 1 timme.
Citat:
Ursprungligen postat av
Komintehito
Jag kan som sagt inte så mycket o köpte en påse röd Maeng Da o en påse grön Maeng Da. Är det någon skillnad på dom?
Olika för olika personer. Testa och se vad som gör vad för dig själv. Men kratom är kratom, alla de här 1000 olika namnen du ser är mest bara marknadsföring. Allting baseras fortfarande på samma ämnen vilket är mitragynin och 7-hydro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Komintehito
Ska jag mixa 50/50?
Om du vill det så varför inte? Testa och se vad du föredrar och vad som funkar bäst för dig själv. Vad som är bäst för mig behöver absolut inte vara det som är bäst för dig.
Tänk dock på att kvaliten varier enormt beroende på vad för batch av pulver du fått. Jag har fått pulver som är helt verkningslöst och pulver som är helt fantastiskt. Handlar mest bara om att ha turen på sin sida.