2021-01-25, 23:59
Medlem
Har hamnat i en konstig sits som jag aldrig trodde skulle uppstå.
Började på ett nytt jobb för ett tag sedan, redan första dagen kände jag en speciell connection mellan mig och min manlige kollega. Vetinte vad det var eller betydde. Då jag är i ett förhållande sedan ett bra tag tillbaka så tänkte jag inte mer på det. Men senaste månaden har mina känslor för kollegan växt, jag trodde att jag älskade min partner, men enligt mina känslor verkar det inte som det.
Grejen är att min manliga kollega också har ett förhållande, men märker signaler som jag inte vet om jag inbillar mig.
Han kollar på mig med en speciell blick, ibland ser jag i ögonvrån hur han kollar på mig, han vill gärna vidröra mig när han får chansen, och står oftast väldigt nära mig när han pratar. Han är generellt väldigt intresserad när jag har något att säga, och går gärna på lunch samtidigt. Senast häromdagen började han rodna när vi hade ett samtal. Dessa signaler är förvirrande för mig, då både jag och han är i ett förhållande. Vad vill han?
Börjar bli jobbigt. Vill så gärna veta så att jag kan gå vidare.
Citera
2021-01-26, 00:08
Medlem
Stenballes avatar
Du borde kanske hellre fråga dig om du är intresserad av kollegan, eller?
Om svaret är "ja", så borde du fråga dig själv varför och om ditt nuvarande förhållande saknar något väsentligt.

Det är de första frågorna du bör ställa dig, anser jag.
Citera
2021-01-26, 00:08
Medlem
Refunds avatar
Det är rätt vanligt att man flirtar på arbetsplatser eftersom det är "förbjudet" eller åtminstone olämpligt. Att du gör en tråd om det skvallrar om att det är rätt många "signaler" du fått.

Det är väl bara en flirt? Kommer fortsätta tills nån av er blir "kallare" - oftast är det kvinnan eftersom mannen oftast vill ligga med nån ny och få lite omväxling.

Vad vill du göra? Behåll det som en oskyldig flirt är mitt råd. Kommer bli stel stämning på jobbet om ni tar det till nästa nivå så att säga.
Citera
2021-01-26, 00:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Så du är otrogen.. Gör slut med din pojkvän. Det är första steget.
Andra är att inte förstöra andras förhållande.
Tredje är att finna dig själv och mogna.
Citera
2021-01-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du borde kanske hellre fråga dig om du är intresserad av kollegan, eller?
Om svaret är "ja", så borde du fråga dig själv varför och om ditt nuvarande förhållande saknar något väsentligt.

Det är de första frågorna du bör ställa dig, anser jag.

Tycker att det framgår rätt tydligt att jag är intresserad. Självfallet är det fruktansvärt fel. Vet inte vad jag ska göra bara.
Citera
2021-01-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så du är otrogen.. Gör slut med din pojkvän. Det är första steget.
Andra är att inte förstöra andras förhållande.
Tredje är att finna dig själv och mogna.

Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Det är rätt vanligt att man flirtar på arbetsplatser eftersom det är "förbjudet" eller åtminstone olämpligt. Att du gör en tråd om det skvallrar om att det är rätt många "signaler" du fått.

Det är väl bara en flirt? Kommer fortsätta tills nån av er blir "kallare" - oftast är det kvinnan eftersom mannen oftast vill ligga med nån ny och få lite omväxling.

Vad vill du göra? Behåll det som en oskyldig flirt är mitt råd. Kommer bli stel stämning på jobbet om ni tar det till nästa nivå så att säga.

Så kan det absolut vara. Men får inte den viben bara. Känns som det hänger något mer i luften.
Citera
2021-01-26, 00:28
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlssonmella
Så kan det absolut vara. Men får inte den viben bara. Känns som det hänger något mer i luften.
Fast om du hade varit normal - skulle det vara en "turnoff" för dig att han visar intresse och flirtar med andra kvinnor när han redan har ett förhållande (då kommer han svika dig på samma sätt).

Men nu är ju inte du normal - utan likadan. Så kanske ni borde bli tillsammans istället så kan era respektiva hitta sig någon bättre.
Citera
2021-01-26, 00:33
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Tycker att det framgår rätt tydligt att jag är intresserad. Självfallet är det fruktansvärt fel. Vet inte vad jag ska göra bara.

Ja, det framgår tydligt att du är intresserad, och det är det som är det viktiga här, inte om han är det.

Ja, det kan bli fruktansvärt fel om du inleder ett förhållande med din kollega bakom ryggen på din partner.
Gör inte så mot honom/er.
Bli inte heller "den andra kvinnan" för din kollega bakom ryggen på hans partner.
Det blir aldrig bra för någon.

Däremot kan det ju vara så att du lever i en relation som inte ger dig vad du behöver, som inte är rätt eller tillräcklig för dig.
Då är det inte "fruktansvärt fel".

Det kan ju vara så att du lever i ett halvtaskigt förhållande och att din kollega är DEN STORA KÄRLEKEN.
Vad vet jag?

Du hittar inte svaret här på Fb, det är bara du som kan känna vad som är rätt för dig.
Citera
2021-01-26, 01:21
Medlem
Citat:

Åh herregud... Tycker synd om den du är tillsammans med.

Vad spelar det för roll om han är sjukt kär i dig eller bara har ett mindre intresse? Vi kollar på dom möjliga konsekvenserna av att du ger dig in i det här.

1. Han avvisar dig.
2. Han utnyttjar dig bakom ryggen på sin partner.
3. Han lämnar sin partner för att vara med dig istället.

Eftersom att han redan har ett förhållande kommer han med största sannolikhet att utnyttja dig eftersom att du verkar vara så lättcharmad. Om han nu skulle lämna sin partner för dig så kommer du aldrig att kunna känna dig trygg med honom eftersom att han var otrogen när han blev med dig, eller om du är lättlurad nog att känna dig trygg ändå så kommer han förmodligen att vara otrogen förr eller senare.

Sen måste du också tänka på vad du ska göra med den du är i förhållande med idag. Finns det en risk att du bara har fallit för hans charm tillfälligt och att du kommer sen kommer ångra dig eftersom att du älskar den du är med idag egentligen?
Citera
2021-01-26, 02:46
Bannlyst
Han kanske vill du suger hans kuk på toaletten? Ingen kommer får veta, kör.
Citera
2021-01-26, 10:38
Medlem
Citat:
Tycker att det framgår rätt tydligt att jag är intresserad

Där har du svaret. Det låter som att du är beredd att ligga med kollegan men att du får dåligt samvete.

Det dåliga samvetet gör dock ingen nytta varken för dig, pojkvännen eller nån annan.

Otrohet sårar mer än du tror, så det är väldigt mycket bättre att göra slut på ett snyggt sätt och sen gå vidare att utforska ditt love interest. Hur skulle du känna dig om din pojkvän gick bakom din rygg?

Sen, om du skulle få ihop det med kollegan, kan det vara bara att reflektera över det nån skrev tidigare i tråden, nämligen det faktum att om kollegan bedrar sin nuvarande tjej kan han mycket väl göra det med dig. Dessutom finns möjligheten att han kommer betrakta dig som ett engångsligg eller en kk.

Gör slut med pojkvännen innan du gör nåt annat. Ditt intresse för honom verkar ha svalnat och även om caset med kollegan inte leder nånvart kommer det förr eller senare att dyka upp nån annan du blir förtjust i.

Bättre att vara ärlig både mot dig själv och killen.
Citera
2021-01-26, 10:45
Bannlyst
Har sett många sånna här trådar förut och det spelar ingen roll vad någon säger.

En sak är säker iaf, o det är att du inte ska vara i något förhållande iaf så gör slut med din kille redan och fortsätt din resa som singel.

Och angående killen på jobbet? Nej, han kommer inte o lämna sin flickvän för dig. Det kommer du få lära dig den hårda vägen så gråt inte sen när du är klar med o vara simpen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in