2021-01-26, 11:24
Medlem
Kyranatholiss avatar
Om du bryr dig om ditt nuvarande förhållande kan du testa att vara ärlig med din partner om varför du flörtar med andra män. Har han blivit fet, lat, oattraktiv? Man blir lätt bekväm i längre förhållanden, men han skulle nog uppskatta att få veta. Man bör kunna tala med sin partner om sådant. Om det inte är värt att rädda kan du åtminstone vara hygglig och göra slut innan du gör något med kollegan.

Som de andra skriver är det extremt osannolikt att kollegan kommer vara lojal mot dig om det är ett riktigt förhållande du är ute efter.
Citera
2021-01-26, 12:19
Medlem
Det är ju egentligen oväsentligt om kollegan är intresserad av dig eller bara överdrivet trevlig för att han ser det som ett roligt tidsfördriv.
Det viktiga här är att DU säger att du saknar rätt känslor för din partner. Det är där du måste börja nysta.

Trivs du inte i ditt nuvarande förhållande? Det enda raka är att ta upp det för diskussion eller helt enkelt vara ärlig och göra slut: ”Du, jag känner inte rätt känslor för dig längre. Det är mer rättvist både mot både dig och mig och vi bryter upp.”
Citera
2021-01-26, 12:20
Medlem
Oavsett vad kollegan känner så håller jag med tidigare skribenter. Du bör prata med din partner. Om du inte pratar med din partner och du inleder något med kollegan och det kommer fram så blir det så mycket värre.
Det kan även vara så att du fortfarande älskar din partner men att erat liv blivit "tråkigt" och nu händer något och du får nya känslor. Du ska veta att det kan försvinna efter ett tag och då förlorar du ev partner och dessutom kan det bli dålig stämning på jobbet.

Det enda rätta är att prata med din partner om dina känslor. Du kommer må bättre och partnern kommer respektera och uppskatta det i framtiden. Det är faktiskt väldigt fegt att inte kunna vara ärlig + att det kommer bli så mycket värre om detta kommer fram senare.
Citera
2021-01-26, 14:02
Medlem
Kickexs avatar
Förbli lojal om möjligt.

Tack och hej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto