2021-01-25, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag tycker detta perfekt exemplifierar sossepolitik. Man ska göra allt för att försvåra arbete. Särskilt för de som går på olika bidrag. Om det är nån handikappad jävel som hittat någon meningsfull sysselsättning så ska man trycka till så in i helvete. Nåt sånt skit vill vi inte ha.

Jag tror väldigt få borgare har något emot att Henrik arbetar istället för att sitta hemma. Att sitta på arslet är en klassisk sossesport.

Eftersom borgarna styr kommunen Henrik bor i, understödda av SD så är det svårt att se borgarpolitiken för va det är.
Citera
2021-01-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llPOWERll
Nej, halmdocka. Han får driva runt bäst han vill på dagcenter och förgylla sitt liv så länge han inte hindrar friska, utvecklingsbara människor att jobba! Om alla CPn skall ha jobb för att dom mår bra av det, vem i helvete skall betala för dom till slut?

Låt Cp-störda vara Cp och låt arbetsföra arbeta. En frisk person är säkert 10 ggr mer effektiv på att hugga ved än honom, speciellt efter 26 år.
Du resonerar helt galet, förmodligen på grund av din genomusla människosyn. Hans jobb är inget som han tar från någon annan. Det är ett skapat jobb för att han ska ha någon sysselsättning. Kommunen hade aldrig anställt någon till marknadsmässiga villkor för att förse stadens grillplatser med ved, utan alternativet hade varit att ingen ved fanns och att grillsugna invånare hade fått ta med det hemifrån. Få kommuner har ekonomi till den sortens anställningar. I det aktuella fallet handlar det om en kostnad som kommunen ändå hade haft.
Citera
2021-01-25, 10:48
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Eftersom borgarna styr kommunen Henrik bor i, understödda av SD så är det svårt att se borgarpolitiken för va det är.
Varför är det svårt att se den för att de styr menar du?
Citera
2021-01-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikroma
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/jobbat-for-kommunen-i-26-ar-fick-plotsligt-sparken

Detta är nog bland de värsta jag läst på länge. Hur kan man så nonchalant bara lägga ner någons liv på detta viset

Hoppet bränns ut lite för varje dag som går

Fan vad arg och irriterad man blir när man läser sånt där. Fullständigt känslolöst, man blir så himla arg och trött på allt. Det är inte bra för hjärtat att vara inne i såna här trådar.
Citera
2021-01-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/henrik-far-behalla-jobbet-trots-allt

"Funktionshindrade Henrik Lundblad får behålla sin anställning i Alingsås kommun. Allmänhetens starka reaktioner på att han skulle tvingas sluta jobba fick kommunen att ändra sig."

Grymt bra och inte mer än rätt. Självklart för att eländet uppmärksammats i media m.m. och inget annat.
Citera
2021-01-25, 21:25
Medlem
lolliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
https://www.expressen.se/gt/cp-skadade-henrik-far-sparken-efter-26-ar/

Jag kan tänka mig att Henrik gjort mer nytta än den stora glupska massan på Alingsås kommun.

Samtidigt:
https://www.expressen.se/gt/kommunen-bloder-pengar-cheferna-far-ut-miljoner-/
https://www.expressen.se/gt/misskotte-ekonomin--far-miljonfallskarm/

Fy helvete att läsa deras orimligt stora summor på avgångsvederlag... Sedan vill man sparka någon som faktiskt gör nytta för pengarna, helt sjukt.
Citera
2021-01-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolliance
Fy helvete att läsa deras orimligt stora summor på avgångsvederlag... Sedan vill man sparka någon som faktiskt gör nytta för pengarna, helt sjukt.

Ja varför accepteras dessa miljonlöner och fallskärmar av folket för?
Citera
2021-01-26, 00:57
Medlem
Citat:
Varför är det svårt att se den för att de styr menar du?

Du kallade det Allingsås gjort för sossigt, fast det är uppenbar borgarpolitik utfört av dom styrande borgarpartierna, med stöd av SD.
Citera
2021-01-26, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du resonerar helt galet, förmodligen på grund av din genomusla människosyn. Hans jobb är inget som han tar från någon annan. Det är ett skapat jobb för att han ska ha någon sysselsättning. Kommunen hade aldrig anställt någon till marknadsmässiga villkor för att förse stadens grillplatser med ved, utan alternativet hade varit att ingen ved fanns och att grillsugna invånare hade fått ta med det hemifrån. Få kommuner har ekonomi till den sortens anställningar. I det aktuella fallet handlar det om en kostnad som kommunen ändå hade haft.

Antingen sparkar dom honom för att veden inte behövs eller för att han är för dyr.

Du resonerar som att behovet inte finns, vilket uppenbart inte är sant, veden har knappast legat och ruttnat i 26 år. En 18åring kan anställas till knappt 100 kronor i timmen vilket, givet output, sannolikt är billigare än CP-Henke.

Lägg ned ditt människosyntjafs, det är ett ickeargument och försök till svartmålning.
Citera
2021-01-26, 12:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du kallade det Allingsås gjort för sossigt, fast det är uppenbar borgarpolitik utfört av dom styrande borgarpartierna, med stöd av SD.
Jaha du fattade inte. Det jag sa var att det tvärtom är sossepolitik. Klassisk sådan. Läs inlägget igen så kanske du ser betydelsen nu.
Citera
2021-01-26, 12:16
Medlem
2n00b4Us avatar
Tycker det är så hemskt o liknande sker ju lite runt om i Sverige. Det här är varför jag avskyr svenska politiker. Finns gott om pengar till bidragsfusk, invandrare, tiggare o meningslösa projekt o konstverk, men vi kan inte ta hand om svenskar som behöver hjälp.
Citera
2021-01-26, 13:59
Medlem
Citat:
Jaha du fattade inte. Det jag sa var att det tvärtom är sossepolitik. Klassisk sådan. Läs inlägget igen så kanske du ser betydelsen nu.

nej, jag fattar inte. menar du att borgarpartiernas borgarpolitik tvärtom är sossepolitik eller va vill du försöka förmedla? allt jag begär är en gnutta tydlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in