Citat:
Har han verkligen det (det fetade alltså)? Du får gärna citera det. Faktum är att jag tror det är helt okej att påstå att Dominion har fuskat och jag tror också att det är viktigt att de redovisar sin källkod i en rättegång för att motbevisa Giuliani. Jag tror inte de är intresserade av att så göra. Därför menar jag att de kommer dra tillbaks sin stämningsansökan. Tror inte att Dominion skulle välja att stämma om man inte har "torrt på fötterna"
Rudy Giuliani har uttryckligen påstått att Dominion har riggat valmaskinerna till Bidens fördel och alltså ägnat sig åt olagliga handlingar...förtal om inte vattentäta bevis kan presenteras.
"Förtal
I lagboken beskrivs brottet förtal som ”Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter”(11 miljarder kronor i det här fallet) 😁
"Ett vanligt förtalsbrott är att peka ut någon som brottslig"
Rudy Giuliani har uttryckligen påstått att Dominion har riggat valmaskinerna till Bidens fördel och alltså ägnat sig åt olagliga handlingar...förtal om inte vattentäta bevis kan presenteras.
"Förtal
I lagboken beskrivs brottet förtal som ”Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter”(11 miljarder kronor i det här fallet) 😁
"Ett vanligt förtalsbrott är att peka ut någon som brottslig"
Jag är helt övertygad om att många företag stämmer folk i syfte att hota dem till tystnad. Att du inte så gör beror kanske på att du är naiv och därför tycker det är helt i sin ordning att lita på ett privatägt företag för att sköta en nations val.
Eftersom du citerar svensk lag, behöver jag informera dig om följande:
Citat:
https://juridiktillalla.se/fraga/2020-02-25-fortal-mot-foretag#:~:text=1%20%C2%A7%20finns%20best%C3%A4mme lsen%20om,kan%20man%20d%C3%B 6mas%20till%20b%C3%B6ter.&text=Allts%C3%A5%20kan%2 0man%20inte%20d%C3%B6mas%20f%C3%B6r%20f%C3%B6rtal% 20mot%20f%C3%B6retag.
Bestämmelsen om förtal riktar in sig på att den som blir förtalad är en levande person. Alltså kan man inte dömas för förtal mot företag.
Ja, jag förstår såklart att svensk lag inte är tillämpningsbar i detta fall, men det var inte jag som klev in igenom den dörren.