2021-01-25, 20:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har läst det och jag har hört det förr. Det är bara partiskt nonsens från betalda jurister. De skriver ihop ett meddelande som de vill att diverse betalda agenturer sedan ska sprida till diverse corporate media agenter. Inget att bry sig om. Det är så det funkar i USA.

Men jag tackar för berömmet! Jag lovar att jag kan läsa. Sedan tre års ålder.

Du skulle skaffat ett datorkörkort när chansen erbjöds. Via sökmotorer kan du förstå vad för "immunitet" det syftas på
Citera
2021-01-25, 20:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du skulle skaffat ett datorkörkort när chansen erbjöds. Via sökmotorer kan du förstå vad för "immunitet" det syftas på
Låt mig försöka, utan sökmotor, så kan ju du känna dig duktig om du kan rätta mig:

I trådens kontext: "Utan möjlighet att straffas i en domstol"
Citera
2021-01-25, 20:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du menar alltså att Giuliani inte tror att det var valfusk?
Och du tror att Dominion kan bevisa att han inte tror det? Det grundar du på att du tycker Giuliani har fel? Eller att han bara spelar ett spel?
Försök läsa vad folk skriver innan du svarar..
Jag har inte ens uttalat mig om vad Giuliani eventuellt tror - jag menar att Dominion har stämt Giuliani för att medvetet ha fabricerat och spridit lögner om företaget. Huruvida de har rätt eller ej har jag inte uttalat mig om - vad jury och domare kommer finna får vi vänta och se.

Citat:
Hur som helst handlar det ju bara om en biased åsikt du har.
Nej det handlar inte alls om vilken åsikt jag har.

Citat:
Det är uppenbart att det fuskades.
Kanske du finner det uppenbart - det är också totaltirrelevant för stämningen som vi diskuterar.

Citat:
...Bara för att - lite OT - är det fel att säga att Assange är oskyldig till våldtäkt och att Anna Ardin är en lögnhals som är påverkad av CIA? Ska jag bli stämd nu? För jag tror verkligen att jag har rätt.
OM vi ponerar att du VET att hon talar sanning och du säger det för att svartmåla henne så kan du givetvis bli fälld för förtal.
Citera
2021-01-25, 20:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dessutom borde Giuliani stämma dig för att felaktigt och lögnaktigt anklaga honom för att "med uppsåt vilseleda folk". Det är ju helt hemskt och du har nu allvarligt påverkat hans anseende. Eftersom Giuliani är en privatperson har han en självklar rätt till högre integritet än ett företag. Du borde stämmas! Skit i dina åsikter. Skit i vad du tror. Eftersom jag och Giuliani anser att du ljuger och förtalar, ska du såklart bli dömd.
Det kan han givetvis göra men det tror jag blir väldigt svårt för honom att vinna eftersom jag aldrig har påstått det. Om du läser vad jag skriver istället för vad du fabricerat ihop för bild av mina åsikter i ditt eget huvud så kommer det nog bli lättare för dig att hänga med i diskussionerna.

För övrigt kan du givetvis tjafsa och hålla på tills du tröttat ut alla och du tycker du har "vunnit" en diskussion - det kommer dock aldrig betyda att du har rätt om du helt enkelt hade fel redan från början - åtalet handlar inte om yttrandefrihet, åtalet handlar om att Giuliani medvetet ska ha fabricerat och spridit lögner - hoppas du kan förstå skillnaden.
(Adjö för denna gång)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-25 kl. 21:01.
Citera
2021-01-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen

För sent att bli benådad av Trump. .....

Ja, kanske, men det finns spekulationer (bl.a. från Michael Cohen) om att Trump har utfärdat ett antal s.k. "pocket pardons" till sina barn och kanske också Rudy.

Det hela baserar på att en pardon inte behöver göras offentlig när den utfärdas, utan mottagaren kan ha den "i byrålådan", i beredskap att ta fram om det visar sig nödvändigt...

En sådan pardon måste givetvis vara utfärdad under Trumps ämbetstid, och jag vet inte hur man i efterhand säkerställer tiden för dess utfärdande..

/T
Citera
2021-01-25, 21:03
Medlem
Draken55s avatar
Och Rudy har fler problem,New Yorks ” advokatsamfund” har inlett ett ärende med avsikt att utesluta den svettiga Rudy .
Ärlig talat är han riktigt illa ute.
Citera
2021-01-25, 21:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Försök läsa vad folk skriver innan du svarar..
Jag har inte ens uttalat mig om vad Giuliani eventuellt tror - jag menar att Dominion har stämt Giuliani för att medvetet ha fabricerat och spridit lögner om företaget. Huruvida de har rätt eller ej har jag inte uttalat mig om - vad jury och domare kommer finna får vi vänta och se.
Je, det är ju inte någon som tvivlar på att Dominion har stämd Giuliani för att de påstår att han medvetet fabricerat och spridit lögner om företaget. Om någon skulle tvivla på det hade diskussionen sett annorlunda ut. Och ja, vi får vänta och se, men vi kan ju samtidigt förutse resultatet - en tillbakadragen stämningsansökan.

Citat:
Nej det handlar inte alls om vilken åsikt jag har.
Jo, eftersom du argumenterar emot mig, genom att exponera dina åsikter, spelar det en stor roll för diskussionen vilken åsikt du har.
Jaha. Men dina åsikter är totalt irrelevanta. Har jag uppfattat dig rätt nu?

Citat:
Kanske du finner det uppenbart - det är också totaltirrelevant för stämningen som vi diskuterar.
Och även mina åsikter är irrelevanta. Vad i hela fridens namn håller du då på med här i tråden?
OM vi ponerar att du VET att hon talar sanning och du säger det för att svartmåla henne så kan du givetvis bli fälld för förtal.[/quote]
Ja, det är en möjlighet. Men om Giuliani tror på det han säger kan han inte bli fälld, inte sant? Det finns en uppsjö av anledningar till att tvivla på Dominion och valresultatet. Jag anser själv att Dominion bör släppa sin källkod till allmän beskådan. Det lär de knappast göra. Så...

Det är helt legalt att betvivla Dominion och valresultatet och det är såklart helt lagligt att påpeka att det blev en fake-president vi fick. Det får även Giuliani göra. Stämningen kommer dras tillbaka eller avfärdas. Eller så segrar såklart yttrandefriheten. Annars förlorar vi rätten att kritisera det mesta. Det vill inte du eller jag.
Citera
2021-01-25, 21:05
Medlem
siisters avatar
Citat:
Låt mig försöka, utan sökmotor, så kan ju du känna dig duktig om du kan rätta mig:

I trådens kontext: "Utan möjlighet att straffas i en domstol"

Varför skulle jag försöka rätta en av flashbacks intellektuella giganter? När du skriver att du inte förstår vad för partiskt nonsens som kommer från Dominionbetalda jurister så tror jag på att du inte förstår
Citera
2021-01-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ja, kanske, men det finns spekulationer (bl.a. från Michael Cohen) om att Trump har utfärdat ett antal s.k. "pocket pardons" till sina barn och kanske också Rudy.

Det hela baserar på att en pardon inte behöver göras offentlig när den utfärdas, utan mottagaren kan ha den "i byrålådan", i beredskap att ta fram om det visar sig nödvändigt...

En sådan pardon måste givetvis vara utfärdad under Trumps ämbetstid, och jag vet inte hur man i efterhand säkerställer tiden för dess utfärdande..

/T

Cohen säger att han inte kan hitta något i konstitutionen som säger att presidenten måste offentliggöra sina pardons är ju det möjligt. Men det här är ju inte ett federalt brottmål utan stämningar mot Giuliani, mot Powell, mot Pat Cipollone, mot Fox news och mot Lin Wood.

I USA kan företag stämma om någon anses ha skadat deras företag med vad de skriver och säger. I Sverige fungerar det inte så.
Citera
2021-01-25, 21:07
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Je, det är ju inte någon som tvivlar på att Dominion har stämd Giuliani för att de påstår att han medvetet fabricerat och spridit lögner om företaget. Om någon skulle tvivla på det hade diskussionen sett annorlunda ut. Och ja, vi får vänta och se, men vi kan ju samtidigt förutse resultatet - en tillbakadragen stämningsansökan.

Jo, eftersom du argumenterar emot mig, genom att exponera dina åsikter, spelar det en stor roll för diskussionen vilken åsikt du har.
Jaha. Men dina åsikter är totalt irrelevanta. Har jag uppfattat dig rätt nu?

Och även mina åsikter är irrelevanta. Vad i hela fridens namn håller du då på med här i tråden?
OM vi ponerar att du VET att hon talar sanning och du säger det för att svartmåla henne så kan du givetvis bli fälld för förtal.
Ja, det är en möjlighet. Men om Giuliani tror på det han säger kan han inte bli fälld, inte sant? Det finns en uppsjö av anledningar till att tvivla på Dominion och valresultatet. Jag anser själv att Dominion bör släppa sin källkod till allmän beskådan. Det lär de knappast göra. Så...

Det är helt legalt att betvivla Dominion och valresultatet och det är såklart helt lagligt att påpeka att det blev en fake-president vi fick. Det får även Giuliani göra. Stämningen kommer dras tillbaka eller avfärdas. Eller så segrar såklart yttrandefriheten. Annars förlorar vi rätten att kritisera det mesta. Det vill inte du eller jag.[/quote]

Ursäkta , sluta fåna dig
Rudy har väl gjort mer än att ” betvivlat Dominion...”
Tramspelle, rent ut sagt , du skriver ju saker du själv vet inte är sanna.
Citera
2021-01-25, 21:18
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ja, jag har såklart helt missat det...

Var det verkligen en seriös fråga? Menar du på fullaste allvar att du tror att det är olagligt att anklaga privatägda företag för fusk? Är det den världen du längtar efter? Jävla NPC-fjant.

Tror inte att Dominion skulle välja att stämma om man inte har "torrt på fötterna"
Rudy Giuliani har uttryckligen påstått att Dominion har riggat valmaskinerna till Bidens fördel och alltså ägnat sig åt olagliga handlingar...förtal om inte vattentäta bevis kan presenteras.

"Förtal
I lagboken beskrivs brottet förtal som ”Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter”(11 miljarder kronor i det här fallet) 😁

"Ett vanligt förtalsbrott är att peka ut någon som brottslig"
Senast redigerad av Detanvändarnam 2021-01-25 kl. 21:21. Anledning: Tillägg
Citera
2021-01-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Tror inte att Dominion skulle välja att stämma om man inte har "torrt på fötterna"
Rudy Giuliani har uttryckligen påstått att Dominion har riggat valmaskinerna till Bidens fördel och alltså ägnat sig åt olagliga handlingar...förtal om inte vattentäta bevis kan presenteras.

"Förtal
I lagboken beskrivs brottet förtal som ”Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter”

"Ett vanligt förtalsbrott är att peka ut någon som brottslig"

Klart de inte skulle. Det är dessutom de stämda som ska visa att de haft anledning att tro på det de sagt och skrivit. Det blir svårt då det hela kommer från dem. De är ju flera som är stämda av Dominion. Och i USA så kan företag stämma folk om de skadat företaget.

Sen undrar jag hur det blir med kostnaderna som Dominion haft för att försäkra sig om att dödshot som har yttrats inte drabbar de anställda och deras familj. Jag gissar att det ingår i stämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in