2021-01-25, 20:14
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Du tror inte att en topp advokat har koll på vad man får och vad man inte får säga?

Såklart han får kritisera och anklaga öppet.
Han var toppadvokat för 40 år sen.
Han har ingen koll, har du inte sett hans uppträde det sista månaderna?
Citera
2021-01-25, 20:16
Medlem
Han kommer säkert hävda att han pratade om Game Of Thrones som när han försvarade uttalandet om ”Trial by combat”. Han bästa försvar är nog att hävda begynnande senildemens.
Senast redigerad av defunct 2021-01-25 kl. 20:28.
Citera
2021-01-25, 20:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, men det var ju inte din analogi. Därför förstår du inte att en av kakelläggarna var Biden. Den andre var Trump. Vet inte varför det är så svårt för dig, men troligtvis beror det på ideologiska skygglappar.

Okej. Jag får skriva dig på näsan.

Det finns ingen "malicious intent", eftersom syftet är att informera väljarna om att de blivit bestulna på valet. Detta tror såklart både Gíuliani och jag och många miljoner med oss, baserat på mängder av vittnesmål, statistiska anomalier med mera.

Jag försöker igen: I ett val mellan två kakelläggare, där den ene fuskar, är det oundvikligt att den andre gynnas av att man informerar kunderna om att den förste fuskar. Då gynnar man såklart den andre. Det är inte olagligt. Detta förstår du såklart. Du spelar uppenbarligen dum nu.

Biden - den ene kakelläggaren. Fuskaren.
Trump - den andre. Den hederlige.
Då försöker vi igen - jag har som sagt inte påstått att Dominion kommer vinna, eller ens att de har rätt.
Det jag fruktlöst försökt förklara för dig är att de har stämt Giuliani för att han medvetet ska ha fabricerat lögner om Dominion, och OM de kan visa att de har rätt så kan Giuliani - eller du för den delen - yla om yttrandefrihet hur mycket ni vill - då kommer Giuliani ändå åka dit så det sjunger om det..
Citera
2021-01-25, 20:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vilken stor människa du verkar vara som går i bräschen för yttrandefrihet. Tack för ditt arbete! Men när du säger "Nej, det är det inte." kan du utveckla? Inte så i USA, hemma hos dig eller nyhetssidor du läser?

Artiklar om Sidney Powells fall:

Legal experts agreed that privileges afforded to lawyers in most states suggest Powell doesn’t have much to worry about regarding the statements made in her pleadings. Her out-of-court appearances are another question entirely. The pro-Trump attorney’s subsequent media appearances–after being put on notice about the impending legal action–have made the defamation claims an even easier sell.
https://lawandcrime.com/2020-election/legal-experts-say-dominions-defamation-lawsuit-against-sidney-powell-appears-to-be-extremely-strong- it-will-be-a-hell-of-a-ride/

And some of her accusations were made outside of a courtroom, where immunity for statements made during litigation doesn't apply. Powell was given a chance to retract her allegedly defamatory statements but refused to do so. And now it's a lawsuit.

As Dominion points out, many of the "arguments" made in court were aired publicly by Powell during press conferences and political rallies. There's no immunity for these accusations -- ones Dominion says have no basis in reality.

https://www.techdirt.com/articles/20210112/15070846043/dominion-voting-systems-files-defamation-lawsuit-against-former-trump-lawyer-sidney-powell.shtml
Jag är säker på att du kan hitta tjogtalet partiska och betalda Dominionjurister so sprider diverse nonsens i media för att manipulera ditt torftiga medvetande. Men det funkar inte på mig, eftersom jag är lite bättre än du.

Citat:
There's no immunity for these accusations -- ones Dominion says have no basis in reality.

Vad menar de med "immunitet"? Finns det någon som hävdat att Powell plötligt skulle vara "immun"? Finns det en juridisk term som talar om "immunitet" för en privatperson som riktar anklagelser mot ett företag? Är det verkligen inkriminerande att en anklagelse om fuskande företag görs publikt, när hela folket är påverkade?

För övrigt: "Nej det är det inte", är såklart ett svar på ditt inlägg. Det kallas dialog. Klarar du inte av en sådan bör du hålla dig borta.
Citera
2021-01-25, 20:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då försöker vi igen - jag har som sagt inte påstått att Dominion kommer vinna, eller ens att de har rätt.
Det jag fruktlöst försökt förklara för dig är att de har stämt Giuliani för att han medvetet ska ha fabricerat lögner om Dominion, och OM de kan visa att de har rätt så kan Giuliani - eller du för den delen - yla om yttrandefrihet hur mycket ni vill - då kommer Giuliani ändå åka dit så det sjunger om det..
Wow. Du försöker alltså förklara för mig att Dominion har stämt Giuliani för att de påstår att han ljugit. Det hade jag fan aldrig fattat om du inte påpekat det för mig. Att du är så pass insiktsfull att du menar att Dominion kommer vinna om de kan bevisa att de har rätt är fan MIND BLOWING. Du har HELT JÄVLA RÄTT!!!

Bra jobbat!

ifififififififiifififififiififififi.

Fjomp!
Citera
2021-01-25, 20:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Wow. Du försöker alltså förklara för mig att Dominion har stämt Giuliani för att de påstår att han ljugit. Det hade jag fan aldrig fattat om du inte påpekat det för mig. Att du är så pass insiktsfull att du menar att Dominion kommer vinna om de kan bevisa att de har rätt är fan MIND BLOWING. Du har HELT JÄVLA RÄTT!!!

Bra jobbat!

ifififififififiifififififiififififi.

Fjomp!
Nej, jag försöker förklara för dig att Dominion stämt Giuliani för att han medvetet fabricerat lögner och spridit dessa med uppsåt att vilseleda folk, vilket allvarligt har skadat företaget - samt att det pga det medvetna uppsåtet är att anse som falsk ryktesspridning och/eller förtal och därför inte faller under yttrandefriheten..
Dvs - du har fel.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-01-25 kl. 20:28.
Citera
2021-01-25, 20:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jag är säker på att du kan hitta tjogtalet partiska och betalda Dominionjurister so sprider diverse nonsens i media för att manipulera ditt torftiga medvetande. Men det funkar inte på mig, eftersom jag är lite bättre än du.

Vad menar de med "immunitet"? Finns det någon som hävdat att Powell plötligt skulle vara "immun"? Finns det en juridisk term som talar om "immunitet" för en privatperson som riktar anklagelser mot ett företag? Är det verkligen inkriminerande att en anklagelse om fuskande företag görs publikt, när hela folket är påverkade?

För övrigt: "Nej det är det inte", är såklart ett svar på ditt inlägg. Det kallas dialog. Klarar du inte av en sådan bör du hålla dig borta.

Du är bra på väldigt mycket, det märker jag! Men att läsa verkar inte vara din starkaste sida. Läs det jag citerar och det som länkas
Citera
2021-01-25, 20:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, jag försöker förklara för dig att Dominion stämt Giuliani för att han medvetet fabricerat lögner och spridit dessa med uppsåt att vilseleda folk, vilket allvarligt har skadat företaget - samt att det pga det medvetna uppsåtet är att anse som falsk ryktesspridning och/eller förtal och därför inte faller under yttrandefriheten..
Dvs - du har fel.
Så du menar alltså att Giuliani inte tror att det var valfusk? Och du tror att Dominion kan bevisa att han inte tror det? Det grundar du på att du tycker Giuliani har fel? Eller att han bara spelar ett spel?

Hur som helst handlar det ju bara om en biased åsikt du har. Det är uppenbart att det fuskades. Du vet det. Jag vet det. Biden vet det inte, för han vet inte ens om hans fru är hans syster. Men det spelar ingen roll. Malicious intent, är det Dominion måste visa. Giuliani kan såklart redovisa mängder av vittnesmål, filmklipp och skulle procedurer kring valobservatörer, poströster med mera. Det finns klara, objektiva anledningar till att betvivla resultatet.

Bara för att - lite OT - är det fel att säga att Assange är oskyldig till våldtäkt och att Anna Ardin är en lögnhals som är påverkad av CIA? Ska jag bli stämd nu? För jag tror verkligen att jag har rätt.
Citera
2021-01-25, 20:37
Medlem
Giuliani m.fl. har skadat företagets goodwill och nu vill de få upprättelse. Att han inte blev benådad av Trump tyder på att Trump inte vill dras med i fallet.
Citera
2021-01-25, 20:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Dvs - du har fel.
Dessutom borde Giuliani stämma dig för att felaktigt och lögnaktigt anklaga honom för att "med uppsåt vilseleda folk". Det är ju helt hemskt och du har nu allvarligt påverkat hans anseende. Eftersom Giuliani är en privatperson har han en självklar rätt till högre integritet än ett företag. Du borde stämmas! Skit i dina åsikter. Skit i vad du tror. Eftersom jag och Giuliani anser att du ljuger och förtalar, ska du såklart bli dömd.
Citera
2021-01-25, 20:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du är bra på väldigt mycket, det märker jag! Men att läsa verkar inte vara din starkaste sida. Läs det jag citerar och det som länkas
Jag har läst det och jag har hört det förr. Det är bara partiskt nonsens från betalda jurister. De skriver ihop ett meddelande som de vill att diverse betalda agenturer sedan ska sprida till diverse corporate media agenter. Inget att bry sig om. Det är så det funkar i USA.

Men jag tackar för berömmet! Jag lovar att jag kan läsa. Sedan tre års ålder.
Citera
2021-01-25, 20:44
Medlem
Det fungerar som så i USA att Giuliani och Powell och Lin Wood och Fox news och Pat Cipollone måste visa att de haft anledning att tro på vad de har sagt om Dominions.

Frågan blir om de kan framhålla några bevis för att Doninion har varit i Frankfurt och att deras servrar har tagits ifrån Frankfurt och att fem personer dött och så vidare. Det blir rätt så svårt skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in