2021-01-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Möjligt att han inte får veta då att hon anmält, iaf inte när anmälan tas upp. Kanske det kom upp i mars- 17, i samband med den andra anmälan?

Men "terrorbalansen" finns. Han hotar henne i "terrorbalansen" med att han säger att han har smygfilmat henne, plus att han har foton på intima bilder av henne.

Att SD kommer dagarna efter ner till henne, kan ha att göra med att han själv känner att han gått över en gräns. kanske han faktiskt är rädd att hon ska anmäla honom?

Lena känner dock en rädsla över vad som kan hända när han får veta, vad han kan ta sig till, om han kan bli fysisk, och om han sätter sina tidigare hot i verket; dvs offentliggör filmer/bilder av intim art.

Ja, vi vet iaf att Lena nu är död. Hon hade anledning till att oroa sig. Kan man väl lugnt säga. Hon känner i magen att den här mannen kan ta till åtgärder som andra inte gör, att han kan gå över gränsen.

A161/10 ff

"Under de senaste åren när jag träffat någon så har jag och Steffan backat från varandra och
sedan hittat tillbaka om det tagit slut.
Men i mars träffade jag en kille som hette Mats och det var första gången som jag inte
backade från Steffan utan nu har även jag vart otrogen.
Jag och Mats är inte tillsammans nu. Jag mår dåligt över att jag vart otrogen.
Steffan påstår att han har filmat oss en gång, bakifrån när vi har sex. Jag vet inte om det är
sant. Han säger att han gjorde det för att ha ett lika i terrorbalansen för att kunna avslöja mig.
"

"På söndag kväll får jag en bild på två vaniljhjärtan i en påse, jag får sedan en bild på påsen
som han nu har placerat utanför, hemma hos mig.
Jag öppnar dörren och han står där, jag frågar vad gör du
"
//

"Han ser att jag är krossad.
Jag berättar för honom hur han har kränkt mig och hur förnedrad jag känt mig.
Jag berättar allt förutom att det finns en anmälan.
"

//

"Jag låter honom trösta mig istället för att ge honom en örfil och be honom gå.
Han håller om mig.
Han försöker kyssa mig men jag viker undan ansiktet. Jag ville inte. Han fortsätter hålla om
mig.
När han sen ska gå så följer jag med honom till hallen det är mörkt i lägenheten det brinner
bara ett ljus i hallen han frågar om jag ville möta honom och ge honom en kyss, jag sa nej och
han gick.
Jag sa aldrig att jag har anmält honom, han kommer känna sig lurad när han får veta att jag
gjort anmälan.
Vi har setts 2 gånger efter det.

Andra gången kom han också in i lägenheten. Det var i måndags.
Vi låg bredvid varandra, jag berättade åter hur illa han gjort mig, han strök på mig och han
höll om mig. Jag lät honom.
"
//
"Jag känner skam och blir det en process så kommer den skammen exponeras.
Jag är rädd för vad han ska ta sig till om detta leder till något, jag vet inte om han kan bli
fysisk mot mig.

Han sa till mig någon av de senaste gångerna han var hos mig att jag inte kommer kröka ett
hår på dig om du inte .... sen kommer jag inte ihåg exakt men innebörden var att om jag
avslöjar honom om allt detta så kommer det bli mer än ett hår som kröks.
Det var så jag
Protokoll Utredning Ofredande K1370140-16, 2019-11-05 14:29 diarienr: 5000-K574218-18
tolkade det. Han sa det så att det lät gulligt
"

"Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så"har han ju sagt att han har en film när vi har sex.
"

16 nov- 16
"Målsäganden uppger efter förhöret att hon inte vill längre, hon vill inte driva processen hon
vill inte ange brottet till åtal.
Målsäganden vill inte att utredningen fortsätter. Målsäganden vill inte delta i utredningen eller
i förhör.
"

Chatt med EM maj- 17
A168A/299
"[...]. Polisanmälde honom i höstas för ofredande. När han kom tillbaka och förklarade sin
kärlek tog jag tillbaka anmälan.
"

Nedan ett inlägg tidigare till dig om anmälningarna:
https://www.flashback.org/sp74346525

Sen kan man ju fråga sig om vem SD skulle sprida dessa nakenbilder till? Man kan dock anta att det skulle spridas anonymt på nån sajt om LW gjorde första draget. Hur det än var så inget smart drag med redan två anmälningar på sig och igen då: han var typ den enda killen hon haft en större konflikt med. Mr Huvudmisstänkt.

Hon hade haft en hel del stöd i lagen efter 1 januari 2018 (Och innan dess också, förtal osv).

4 kap 6 c § Den som gör intrång i någon annans privatliv genom att sprida

bild på eller annan uppgift om någons sexualliv,
bild på eller annan uppgift om någons hälsotillstånd,
bild på eller annan uppgift om att någon utsatts för ett brott som innefattar ett angrepp mot person, frihet eller frid,
bild på någon som befinner sig i en mycket utsatt situation, eller
bild på någons helt eller delvis nakna kropp
[S2]döms, om spridningen är ägnad att medföra allvarlig skada för den som bilden eller uppgiften rör, för olaga integritetsintrång till böter eller fängelse i högst två år.

[S3]Det ska inte dömas till ansvar om gärningen med hänsyn till syftet och övriga omständigheter var försvarlig. Lag (2017:1136).”
Citera
2021-01-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så det tycker du är konstigt? Men att LW hade 6 parallella förhållanden är helt OK?

Jämförelsen haltar. Och Bo hade inte det antal parallellt som du uppger. Det var 5-6 under en period på flera år.
Jag ger blanka f-n i HDs moral (och andras med) utan undrar om hon längtar efter Firren samtidigt som hon skriver om känslor till exmaken? Hoppas att Firren gått vidare till något bättre.
Citera
2021-01-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Precis,skvaller

Om du läser mitt inlägg igen så skrev jag inget om sex då sex är inte allt.Det kanske var män som blev avisade också om man nu ska spekulera.
Det är SD's ord,text i brevet han skrev till TR,där framkom det i brevet från SD till TR om 12-15 män
som hon umgåts med.Ingen kan veta hur dom dom har umgåtts men umgåtts har dom enligt SD.

Jag antar att han får chansen att förklara vilka dessa 12-15 män är vid nästa rättegång.

Jag försöker att undvika skvaller,och det ska gudarna veta

Frågan är då: när ska vi tro på SD och när ska vi inte göra det? Han har ju visat sig vara "lite" vårdslös med sanningen. Riskerar man att få skaka galler i resten av sitt liv så blir det självklart en jäddra flexibilitet på verkligheten.
Citera
2021-01-25, 19:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jämförelsen haltar. Och Bo hade inte det antal parallellt som du uppger. Det var 5-6 under en period på flera år.
Jag ger blanka f-n i HDs moral (och andras med) utan undrar om hon längtar efter Firren samtidigt som hon skriver om känslor till exmaken? Hoppas att Firren gått vidare till något bättre.

Men fattar du trögt? Hon hade ju tre parallella den sista veckan + alla andra hon skröt om på sina listor.
Citera
2021-01-25, 19:32
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Frågan är då: när ska vi tro på SD och när ska vi inte göra det? Han har ju visat sig vara "lite" vårdslös med sanningen. Riskerar man att få skaka galler i resten av sitt liv så blir det självklart en jäddra flexibilitet på verkligheten.
Gällande antalet av beundrare som LW haft under det sista året som SD skriver säger väl inte mycket.

Om man vill att han namnger dessa personer så blir det enkelt.
1. Han rabblar upp dessa män utan problem med att namnge dom.
2. Han har satt sig i skiten och kan bara komma på 2-3 namn och därmed så är han inte tillförlitlig.
Citera
2021-01-25, 19:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sen kan man ju fråga sig om vem SD skulle sprida dessa nakenbilder till? Man kan dock anta att det skulle spridas anonymt på nån sajt om LW gjorde första draget. Hur det än var så inget smart drag med redan två anmälningar på sig och igen då: han var typ den enda killen hon haft en större konflikt med. Mr Huvudmisstänkt.

Hon hade haft en hel del stöd i lagen efter 1 januari 2018 (Och innan dess också, förtal osv).

4 kap 6 c § Den som gör intrång i någon annans privatliv genom att sprida

bild på eller annan uppgift om någons sexualliv,
bild på eller annan uppgift om någons hälsotillstånd,
bild på eller annan uppgift om att någon utsatts för ett brott som innefattar ett angrepp mot person, frihet eller frid,
bild på någon som befinner sig i en mycket utsatt situation, eller
bild på någons helt eller delvis nakna kropp
[S2]döms, om spridningen är ägnad att medföra allvarlig skada för den som bilden eller uppgiften rör, för olaga integritetsintrång till böter eller fängelse i högst två år.

[S3]Det ska inte dömas till ansvar om gärningen med hänsyn till syftet och övriga omständigheter var försvarlig. Lag (2017:1136).”

Nä, säkert inte så lätt att "få till det" med en bra variant av offentliggörande, utan att han själv blir satt i den misstänktes bås. Kan tänka mig att det egentligen inte var så lätt att få någon som var bekant med Lena att få kännedom om sådana bilder heller.

Men han har ju varit väldigt oförsiktig t ex när GS skulle hjälpa honom med att återskapa bilderna i hans mobil. Tror nog att SD inte skämdes för det, utan liksom sitt skrytande om sin affär med Lena på sitt jobb, flörtande med kvinnor osv kände att hans status ökade. Han skulle ju t ex kunna vara lika "oförsiktig" med bilderna till kompisar inom geokretsen till exempel.

Hur som helst, har detta varit något som oroat Lena. Han vet att hon är rädd för att bli smutskastad och han vet var hennes ömma punkter är. Dom har han alltid koll på och dessutom använder som kontrollknapp.

Jag tror ju att om Lena medverkat i utredningen om ofredandet, då hade de sms och smygfotandet utanför hennes fönster kunnat fälla honom.

Men hon var inte mogen för det.
Citera
2021-01-25, 19:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Så det tycker du är konstigt? Men att LW hade 6 parallella förhållanden är helt OK?

Varifrån har du fått att hon hade 6 parallella förhållande samtidigt?

Själv menar hon vid anmälan i nov-16 att hon skämdes fruktansvärt med att hon inte bröt med SD när hon hade en relation med MgL.

Flera av de förhållanden som hon har på slutet, verkar ju inte riktigt vara riktiga förhållanden? T ex vill hon mer med B*eholder, men han verkar lite sval, och vill inte binda sig. T*eorén verkar själv känna att det inte "blir något" när han skriver 15 maj- 18 till Lena.

Det där med parallella förhållanden är en definitionsfråga, som säkert har hållit SD vaken i häktet sedan han läst FUP. Han visar absolut en stor svartsjuka, både mot Lena och HD. I sin skrivelse till TR tar han ju upp denna fråga.
Citera
2021-01-25, 21:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Gällande antalet av beundrare som LW haft under det sista året som SD skriver säger väl inte mycket.

Om man vill att han namnger dessa personer så blir det enkelt.
1. Han rabblar upp dessa män utan problem med att namnge dom.
2. Han har satt sig i skiten och kan bara komma på 2-3 namn och därmed så är han inte tillförlitlig.

Det är ju bara att han läser innantill från någon av Lenas listor. Hon har själv namngett dem så att alla som vill kan se ändå ska det tystas ner här i tråden.
Citera
2021-01-25, 21:28
Medlem
Citat:
Men fattar du trögt? Hon hade ju tre parallella den sista veckan + alla andra hon skröt om på sina listor.

Det var inte vad du skrev! Du påstod att hon hade det dubbla antalet paralleller och det vänder jag mig emot. Du överdriver.
"Den sista veckan"??
Citera
2021-01-25, 21:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det var inte vad du skrev! Du påstod att hon hade det dubbla antalet paralleller och det vänder jag mig emot. Du överdriver.
"Den sista veckan"??

Jag skrev sex parallella. Om du tar de tre som lämnat DNA i hennes trosor den sista veckan + de hon nämnde på sina listor så räcker det inte med sex parallella.
Citera
2021-01-25, 21:55
Medlem
Citat:
Jag skrev sex parallella. Om du tar de tre som lämnat DNA i hennes trosor den sista veckan + de hon nämnde på sina listor så räcker det inte med sex parallella.

Har hon påstått att hon haft sex med alla som beundrade henne? Eller som suttit i hennes soffa?
Hur vet du hur länge smutstvätten legat?
Senast redigerad av VigosRos 2021-01-25 kl. 21:58.
Citera
2021-01-25, 21:56
Medlem
Citat:

Du får nog precisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in