Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vad menar du?
Ska man behöva acceptera att någon fotar en utanför sitt fönster för att sedan skicka hotfulla sms?
Så det är upp till den som blir ofredad att se till att det tar slut?
Det är olagligt att ofreda, och hade Lena gått vidare här hade det blivit andra bullar, det vet du!
Att hon tog tillbaka anmälan, det handlar om att han övertalar henne att dra tillbaka, hon tror att hon älskar honom och att det kommer bli värre om hon går vidare.
"Har du markerat för honom att du inte vill att han hör av sig till dig?
Nej.
Jag frågade bara honom "du smyger i mitt fönster?"
Den 6 oktober får jag en bild på mig och Mats på bilden sitter vi i min soffa.
7 oktober kom en till bild på mig när jag sitter vid matbordet.
Han skickar även ett videoklipp på mig när jag sitter vid bordet.
Han skriver "4:e besöket men antagligen inte det sista besöket, jag tittar till dig 2 gånger till
idag". Han avslutar sms med "vi ses eller jag ser iallafall."
Kl. 22.12 skriver han "puzzla på du"
På min dator har jag ett online spel puzzel. Att han ser detta måste betyda att han står på min
baksida och tittar in.
Han skriver "du har bara pratat om hot ännu, om du hotar så blir jag på dåligt humör"
Detta tolkar jag som ett hot att han ska bli riktigt arg. "
//
"Har du på något sett markerat att du inte vill att han ska höra av sig?
Nej det har jag inte. Inte i skrift"
//
"Har du markerat att du inte vill ha kontakt eller att han ska fotografera dig via
fönstret, han har ju som du säger tidigare fotat dig genom fönstret som en "kul grej".
Två gånger har jag sett honom utanför mig. På torsdagen såg jag honom för då rnsar jag ut
eter att han skickat en bild på mig i mitt köksfönster. Jag rnsar efter honom jag skriker att han
ska stanna, jag ser ryggen på honom när han cyklar från mig. Jag skrek kom tillbaka, han
kommer tillbaka jag frågar "vad gör du?"
ID
Protokoll Utredning Ofredande K1370140-16, 2019-11-05 14:29 diarienr: 5000-K574218-18
Jag sa till honom att jag tyckte det var obehagligt att han skickar dessa bilder, han svarade "ne
är det","
//
"Hur upplevde du det när du får bilderna?
Det är extremt obehagligt.
Är du rädd för honom?
Ja.
Vad är du rädd ska hända?
Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen.
Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så"har han ju sagt att han har en film när vi har sex. "
Naturligtvis handlar inte fotograferandet om "en kul grej" här. Det är SDs sätt att slira på sanningen.
"Att hon tog tillbaka anmälan, det handlar om att han övertalar henne att dra tillbaka"
BS. Han visste väl inte ens om att hon gjort en anmälan?
Du citerar ju själv anledningen till att hon tog tillbaka den.
"Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen.
Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så"har han ju sagt att han har en film när vi har sex."
Hade hon blockat honom så hade han inte kunnat skicka några foton till henne. Hade hon dragit för fönstren så hade han inte kunnat ta några foton.
"Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen."
Hon klagar på att SD och HD putsar på sin fasad men vad gjorde hon själv? Om hon hade stått för vad hon gjorde så hade jag inte brytt mig. Men hon var falsk och hycklade.