2021-01-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Nej fing-b är tickern för B aktien. FPC förkortning för Fingerprint Cards.
Nog OT om det.
Absolut fanns varningsflagor men poängen är att där ljög ledningen om ordrar o annat, storbanker hade riktkurser på flera 100% högre än innan de vände.
Där finns en risk med att köra ETT bolag. Finns garanterat i andra men just detta exempel är rätt känt.

Tycker om strategin att läsa in sig stenhårt o göra hemläxa på 4-5 bolag sen all in i dom. Dock ska bolagen vara lönsamma och det finns multipleexpansion.

Problemet är om man är för mycket entreprenör själv och fascineras av fantastiska innovationer som är nytänkande.
Har slängt in några 100.000 här och där på bolag som tekniskt sett borde vara vinnare men de har inte klarat uppförsbacken till lönsamhet. Är man så långt framme att man måste utbilda marknaden om behovet så ska man heta Sony eller något liknande. Ett litet startup klarar inte detta. 9 av 10 går i putten i olika takt och 1 ändrar koncept och överlever. 1 på 100 blir uppköpt av typ Google.
Citera
2021-01-25, 12:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Skriver till dig på pm snart vilken aktie jag ligger inne i just nu

Tackar!
Citera
2021-01-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du har plus 146% nu och det är bra men skulle du göra ett fel i dina beräkningar så kan det hända att du får börja om från noll helt och hållet. Hade du spridit riskerna så hade du kanske haft mindre vinst men går en aktie åt helvete så har du värdet i de andra kvar.
För och nackdelar hela tiden.

Som jag skrev tidigare - genom att sprida riskerna så garderar man sig både mot vinster och förluster, varför är man på börsen om man inte vill ta någon risk?
Citera
2021-01-25, 12:44
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Skriver till dig på pm snart vilken aktie jag ligger inne i just nu

Ja, berätta det absolut inte för någon annan. Det vore sjukt trist om folk tog placering och kursen gick upp!
Citera
2021-01-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Ja, berätta det absolut inte för någon annan. Det vore sjukt trist om folk tog placering och kursen gick upp!

Mitt syfte med tråden är inte att lura människor och sälja mina aktier med vinst, därför skriver jag Pm till honom/henne om vilket bolag det är jag har.
Citera
2021-01-25, 12:49
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Mitt syfte med tråden är inte att lura människor och sälja mina aktier med vinst, därför skriver jag Pm till honom/henne om vilket bolag det är jag har.

Så nobelt av dig. En riktig hederns man! Kan du inte skriva till mig också vilket bolag det rör sig om? Vore så otroligt uppskattat.
Citera
2021-01-25, 12:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare - genom att sprida riskerna så garderar man sig både mot vinster och förluster, varför är man på börsen om man inte vill ta någon risk?

Jag har inte läst hela tråden utan bara din trådstart. Att satsa allt på rött kan göra dig dubbelt så rik eller också ta dig ner till noll på tio sekunder. Lite samma sak med aktier.
Citera
2021-01-25, 12:52
Medlem
Citat:
Så nobelt av dig. En riktig hederns man! Kan du inte skriva till mig också vilket bolag det rör sig om? Vore så otroligt uppskattat.

Om du har en bra motivering till varför så kan jag göra det, skriv det i pm isf och inte här.
Citera
2021-01-25, 13:02
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Om du har en bra motivering till varför så kan jag göra det, skriv det i pm isf och inte här.

Hahahaha.

Du är ju rolig ju. Nu ska jag spana in dina tidigare trådar, tror det kan finnas GULD där.
Citera
2021-01-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag har inte läst hela tråden utan bara din trådstart. Att satsa allt på rött kan göra dig dubbelt så rik eller också ta dig ner till noll på tio sekunder. Lite samma sak med aktier.

Skillnaden mellan rollett och aktier är att du kan göra en bedömning innan du investerar - jämför aldrig rollett med aktier
Citera
2021-01-25, 13:05
Medlem
Citat:
Hahahaha.

Du är ju rolig ju. Nu ska jag spana in dina tidigare trådar, tror det kan finnas GULD där.

Gör så, har aldrig varit inne i aktieforumet innan vad jag vet
Citera
2021-01-25, 13:16
Medlem
Wheeler88s avatar
Jag är tudelad här, satsa i 1/20 del i 20 bolag eller 1/1 i 1 bolag. Risken är trotsallt högre, men ingen tänker på reward förhållandet. javisst risken att 10 av 20 går under men 1 av eran drar. Ja ni kanske får tillbaka det ni förlorade i de andra 10 bolagen som gick dåligt. Medan den som kör 1 till 1 förhållande, riskerar allt precis som ni egentligen. Bara att han har fördelen träffar han rätt. Då drar den och med vinst.

Frågan är alltså. 20/20 i högrisk eller 1/1 i högrisk.. Spelar det någon roll? Ja rewarden är högre i 1/1 men även risken. 20 av 20 i högrisk rewarden är låg kanske till och med jämnas ut helt. men mindre risk.

Som ni andra säger vill du ha en säker fördelning håll dig borta från högrisk.

När jag tänker efter, du har egentligen samma taktik som börs influencers. Låg BV, låg oms. Vänta och få in folk att ta över dina andelar.
Senast redigerad av Wheeler88 2021-01-25 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in