Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Särskilda operationsgruppen.
Lite elitstyrka.
Ok, tackar
Citera
2021-01-24, 23:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Lite larvigt blir det när man jämför den engelska förlagan med riktiga SAS soldater som faktiskt har deltagit i strid med dom svenska elitsoldaterna som har lallat runt på nån camp i Afghanistan i 6 månader.

Varför tror du SOG legat i hängmattan? Har du någon insikt i det?

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag saknar fortfarande bajsgropen...

https://youtu.be/-dZ1hX_crnQ

Det var hårdare virke i killarna förr, det är inget att snacka om.

Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Har fått berättat av en kamrat som arbetat i produktionsteamet att instruktörerna blev tillsagda att verka "hårdare" ut än vanligt, och agera oförskämt mot deltagarna just pga av att det är TV och det ska bli extra underhållande för tittarna. Riktig pajas-serie.

Självklart är det så. Garanterat likadant i den brittiska upplagan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Kvinnor i en elitstyrka?

Jag är emot kvotering, men jag tror absolut att det finns kvinnor som platsar där på egna meriter. Naturligtvis i mindre omfattning än vad män gör, men det finns tjejer som sparkar och slår som hästar sparkar, har järnkondis, starka mentalt och är intelligenta. Inte dessa inkvoterade hästsvanstjejer som hoppar runt hos polisen.
Citera
2021-01-24, 23:10
Medlem
Någon som har koll på vad dom hade för ryggsäckar?
Citera
2021-01-24, 23:16
Medlem
Man kan tycka vad man vill om serien som sådan, men att börja förlöjliga de svenska elitstyrkorna försatt tittat på ”amerikanska krigsfilmer” och drar jämförelser, visar bara att man har noll koll.

Våra elitstyrkor tillhör absoluta toppen. Om man sen tror att Sverige enbart har lite soldater som ligger i baracken och käkar godis är man väldigt okunnig.
Sker ganska mycket med våra ”elitförband” som aldrig kommer fram i ljuset. Knappt så att regeringen känner till det som sker. Tidigare fanns det ”underrättelsetjänst” som var helt okänd för regeringen, utöver de mest initierade...och de herrarna åkte inte runt i Europa och bjöd spioner och andra på kaffe och bulle..

Våra Svenska elitförband (både polisiära och militära) skall vi vara stolta över och tacka den dagen det smäller.
Det är inte vem som helst som klarar dessa utbildningar och sen stanna kvar, med allt vad det innebär. Tom amerikanska elitstyrkor hyllar svenska elitförbanden och dom får alltid bästa betyd när dom är ute på utlandsuppdrag.
Citera
2021-01-24, 23:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Jag blev lite förvånad över många av deltagarnas inställning. Jag hade förväntat mig att de skulle ge allt nu när de sållats fram och fått möjlighet att vara med. Men det var väldigt mycket "low octane" i tankarna.

Pams utskällning av nr 18 satte fingret på det generella problemet: alla jävlar säger reflexmässigt att de är "vinnarskallar", "kör in i kaklet", "ger 110 procent", men gör inte något som helst för att leverera när det verkligen gäller.

Kanske det blir bättre längre fram i serien när en del av dödköttet rensats bort.
Citera
2021-01-24, 23:32
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag blev lite förvånad över många av deltagarnas inställning. Jag hade förväntat mig att de skulle ge allt nu när de sållats fram och fått möjlighet att vara med. Men det var väldigt mycket "low octane" i tankarna.

Pams utskällning av nr 18 satte fingret på det generella problemet: alla jävlar säger reflexmässigt att de är "vinnarskallar", "kör in i kaklet", "ger 110 procent", men gör inte något som helst för att leverera när det verkligen gäller.

Kanske det blir bättre längre fram i serien när en del av dödköttet rensats bort.

Det är ju knappast som så att man kan bygga ett "bra" tv-program med en bunt äkta vinnarskallar.

Att så många vettiga människor skulle få för sig att söka till det här är ju uteslutet. Majoriteten var ju någon typ av gym-clown som, utifrån sin oförmåga att ge 110% och annat dumt, numera har förstört sin möjlighet att få en kund tack vare sitt misslyckande i tv.
Citera
2021-01-25, 00:03
Medlem
sonpuigs avatar
Kan tycka att de försökt framhäva "ledarna" hårda på ett rätt löjligt sätt att de i varje intervjusekvens sitter framåtlutande med armbågarna på knäna när de pratar in i kameran.
Citera
2021-01-25, 03:38
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
En rakt av kopia på de som redan gått i England och USA. Nu ska man se samma jävla klicheer dras upp. Precis samma sak. Kom på något eget någon gång.

Det måste väl vara en rak kopia. För fyran köper ju in konceptet. Så det kollas ju av de som har rättigheten till konceptet
Citera
2021-01-25, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg1
Det måste väl vara en rak kopia. För fyran köper ju in konceptet. Så det kollas ju av de som har rättigheten till konceptet

Har också fattat det så: att det finns en ”mall” som de måste följa.
”Fri företagsamhet”, hallejula.
Citera
2021-01-25, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Eh... Va?

Du vill säkert väl, men bara sluta. Omgående.
Han har ju dock rätt så sitt du hemma i din källare utan att ens ha någon som helst insyn i en militär grundutbildning.
Citera
2021-01-25, 05:10
Medlem
mendokses avatar
Känns för fake för svensk tv. Svensk TV är ändå väldigt bra på att låta verkligheten berätta historien utan en massa fakedrama inlagt.
Det känns inte autentiskt när lekledarna ska sitta i förhörsrummet och se farliga ut och bete sig som att det är på liv och död. Har lite svårt att greppa programmets koncept också. Och energinivåerna känns låga bland deltagarna som sagt.
Halvglodde på det och tänkte aldrig se det igen men sen såg jag att de boxas i nästa avsnitt och någon blir slagen till marken. Det vill jag inte missa, stackars deltagarna får hjärnskador på bästa sändningstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Elin, är det Paolo Robertos före detta brud ?

Jupp.
Senast redigerad av mendokse 2021-01-25 kl. 05:16.
Citera
2021-01-25, 06:39
Medlem
Fick inte uppfattningen att det var så många militärer med i programmet. Var det bara instruktörerna som var befäl?
Deltagarna verkade inte heller vara militärer. Vad var de "elitstyrka inom för gren"?

Var dom verkligen en elitstyrka?
Vilka var hemligheterna som det antyddes om i programmets titel?

Vi har ju yrkesmilitärer till stor del i Sverige men ingen av dessa deltagare fick någon militär yrkestitel under namnet. "fitnesprofil"? Vilket regement har en elitstyrka med en sådan anställd?

Verkar mest vara ett teveprogram för underhållning.

Tyvärr missade jag mer än halva första delen av programmet som säkert berättade detta men någon kanske kan hjälpa mig att fylla i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in