2021-01-24, 21:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har läst det som du länkat till. Men hon har försökt köpa en tomt, inte ett hus. Du tror väl inte att hon tänkte flytta till det fallfärdiga huset på tomten så fort kontraktet hade gått genom?

Om du hade följt tråden, så hade du vetat att det stod hantverkare byggfirmor mm och väntade på att göra sommarstugan beboelig.
Till skillnad från dig så hade hon pengar som hon tänkt lägga på huset
2021-01-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Ironi grabben, ironi.

Enda asgamen här, är Ebba Bush. Varför kunde inte denna förvirrade gamla farbror, som enligt vissa i tråden inte klarar någonting alls(t.ex. kör bil), få leva sina sista år i lugn och ro?
Vad ger Ebba rätten till hans fastighet?
Finns ingenting som rättfärdigar det hon gjort mot vad som borde vara en medmänniska. Istället är gubbjäveln bara ett hinder i vägen för den kristna högerns rätt att bo flott.
Hon köpte en rivningskåk på en djungeltomt. Till överpris.
2021-01-24, 21:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Ironi grabben, ironi.

Enda asgamen här, är Ebba Bush. Varför kunde inte denna förvirrade gamla farbror, som enligt vissa i tråden inte klarar någonting alls(t.ex. kör bil), få leva sina sista år i lugn och ro?
Vad ger Ebba rätten till hans fastighet?
Finns ingenting som rättfärdigar det hon gjort mot vad som borde vara en medmänniska. Istället är gubbjäveln bara ett hinder i vägen för den kristna högerns rätt att bo flott.

Oavsett så ville han ju sälja sitt sommarhus!
2021-01-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Alla riksdagsledamöter som bor mer än 5 mil från riksdagshuset får låna en lägenhet i Stockholm. De har alla ett hem utöver det. Du sprider rykten och förtal.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/ledamoternas-arvoden-och-villkor/ledamoternas-overnattningsbostader/
Jag frågade dig varför det skulle vara ett argument i tingsrätten för Ebba att hon inte vill köpa någon annan bostad än just Esbjörns fastighet? Har hon inte råd med något annat, får hon inte hyra en lägenhet, finns det inte ens plats på härbärgen för en hemlös partiledarmamma med två barn?
2021-01-24, 21:55
Medlem
Citat:
Jag frågade dig varför det skulle vara ett argument i tingsrätten för Ebba att hon inte vill köpa någon annan bostad än just Esbjörns fastighet? Har hon inte råd med något annat, får hon inte hyra en lägenhet, finns det inte ens plats på härbärgen för en hemlös partiledarmamma med två barn?
Det enda argument som behövs är att han undertecknade avtalet och tog emot handpenningen. Köpare behöver inte motivera sina köp. Däremot måste en som bryter ett avtal och behåller pengarna argumentera och motivera detta i tingsrätten.
2021-01-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om du hade följt tråden, så hade du vetat att det stod hantverkare byggfirmor mm och väntade på att göra sommarstugan beboelig.
Till skillnad från dig så hade hon pengar som hon tänkt lägga på huset
Så, till skillnad från mig har hon pengar. Det kan stämma. Men det betyder också att det inte år synd om henne. Hon kan skaffa sig ett boende även om hon inte får Esbjörns fastighet. Det får mig att kräkas att hon säger sig vara hemlös med tanke på att det faktiskt finns personer, även barnfamiljer, som på riktigt är hemlösa i Sverige.
2021-01-24, 22:01
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Hon köpte en rivningskåk på en djungeltomt. Till överpris.

Men vad säger du? En rivningskåk? Hon är ju tydligen hemlös nu, för hon skulle ju flytta in nästan direkt. Hur ska ni ha det? Ebba verkar dock ha tyckt att det skulle gå snabbt att göra det beboeligt.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Oavsett så ville han ju sälja sitt sommarhus!

Det enda som har framkommit, är väl att han har varit in till en mäklare och frågat om det kunde finnas spekulanter till hans fastighet. Efter det, så är det ju Ebba och backslick-Theo som stått för hans vilja att sälja.
2021-01-24, 22:01
Medlem
Citat:
Det enda argument som behövs är att han undertecknade avtalet och tog emot handpenningen. Köpare behöver inte motivera sina köp. Däremot måste en som bryter ett avtal och behåller pengarna argumentera och motivera detta i tingsrätten.
Det håller jag med om. Frågan är varför hon vill framställa sig hemlös.
2021-01-24, 22:02
Medlem
Kan någon förklara hur Billinge kan veta att priset inte motsvarar fastighetens värde redan nu när hans värderingsman inte ska dit och värdera fastigheten förrän i morgon den 25 januari?

Har han beställt en värdering på ett önskat belopp? Om det är en ärlig värderingsman så kan det absolut inte finnas grund för att hävda att priset var för lågt långt innan värderingen.

Det luktar fiffel och båg. Den som gör värderingen ska granskas in i minsta detalj.
2021-01-24, 22:03
Medlem
Citat:
Det håller jag med om. Frågan är varför hon vill framställa sig hemlös.
Du har fått svar och inte förstått. Det är ditt problem.
2021-01-24, 22:06
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Kan någon förklara hur Billinge kan veta att priset inte motsvarar fastighetens värde redan nu när hans värderingsman inte ska dit och värdera fastigheten förrän i morgon den 25 januari?

Har han beställt en värdering på ett önskat belopp? Om det är en ärlig värderingsman så kan det absolut inte finnas grund för att hävda att priset var för lågt långt innan värderingen.

Det luktar fiffel och båg. Den som gör värderingen ska granskas in i minsta detalj.

Håller med dig fullt ut. Bara fiffel och båg alltihopa.
Vilka var det egentligen som värderade fastigheten till 4,2mkr?

Den som gjorde värderingen ska granskas in i minsta detalj.
2021-01-24, 22:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Så, till skillnad från mig har hon pengar. Det kan stämma. Men det betyder också att det inte år synd om henne. Hon kan skaffa sig ett boende även om hon inte får Esbjörns fastighet. Det får mig att kräkas att hon säger sig vara hemlös med tanke på att det faktiskt finns personer, även barnfamiljer, som på riktigt är hemlösa i Sverige.

Med eller utan pengar, hon är hemlös. Hon har dock råd att skaffa sig ett finare tillfälligt tak över huvudet, än en genomsnittshemlös.

Att bo i tillfälliga boenden sliter hårt på psyket. När jag flyttade till Stockholm, hade jag råd med korta andrahandskontrakt, men inte en egen bostad. Lovar att man känner sig hemlös, när allt man har med sig får plats i en resväska och allt annat i "hemmet" är någon annans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in