2021-01-24, 16:14
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag känner inte igen beskrivningen "diktatur" vs "demokratirörelse" men du har givetvis full frihet att kalla mig vad du vill. Ordet är fritt.
Javisst , i vårt land är ord fritt, varför önskar du inte detsamma där du befinner dig?
Komma hit och utnyttja vår demokrati, det passar ?😀
Citera
2021-01-24, 16:21
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Ett objektivt sett korrekt uttalande. Oavsett vad man anser om Putin.
Snyft?

Det visar ju vara hur svagt Kreml är, man kan inte ens förhindra sånt.
Citera
2021-01-24, 16:41
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Snyft?

Det visar ju vara hur svagt Kreml är, man kan inte ens förhindra sånt.

Trollar du? Hur skulle de hindra vad utländska ambassader skriver?
Citera
2021-01-24, 16:51
Medlem
Citat:
Javisst , i vårt land är ord fritt, varför önskar du inte detsamma där du befinner dig?
Komma hit och utnyttja vår demokrati, det passar ?😀
Nu är det ju iofs tvärtom, att Sverige är mitt egentliga hemland, och jag kommer till Ryssland och "utnyttjar" det. Såvitt jag märkt pratar och diskuterar ryssar generellt sätt friare och öppnare än vad svenskar gör pga den svenska räddhågsna konflikträdslan, koncensuskulturen och Jantelagen. Det kan variera lite beroende på vad diskussionen handlar om, men sådan är den allmänna tendensen.
Citera
2021-01-24, 16:54
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Trollar du? Hur skulle de hindra vad utländska ambassader skriver?
Lägg av! poängen var , som alla som tänker fattar, är ju attKreml är så svaga att random yttre makt kan bära sig åt lite hur de vill.
Citera
2021-01-24, 16:58
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Nu är det ju iofs tvärtom, att Sverige är mitt egentliga hemland, och jag kommer till Ryssland och "utnyttjar" det. Såvitt jag märkt pratar och diskuterar ryssar generellt sätt friare och öppnare än vad svenskar gör pga den svenska räddhågsna konflikträdslan, koncensuskulturen och Jantelagen. Det kan variera lite beroende på vad diskussionen handlar om, men sådan är den allmänna tendensen.
Gapskratt

Ställ dig vid Röda torget då med en skylt som säger att Putin är en diktator som borde avsättas , inte för att du vill det men för att testa .

Tönt
Citera
2021-01-24, 18:06
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Gapskratt

Ställ dig vid Röda torget då med en skylt som säger att Putin är en diktator som borde avsättas , inte för att du vill det men för att testa .

Tönt

Ställ dig utanför riksdagshuset med en skylt att alla invandrare ska åka hem. Testa vet jag så ser du hur mycket bättre Sverige är!

Putin är inte perfekt, men han har i alla fall en grudläggande lojalitet med det ryska folket. Han öser inte in invandrare för att straffa folket som man gör i Sverige.

Ryssland är ett land präglat av våld och fattigdom, men det är ändå ett hemland för det ryska folket. Vi kommer snart också att vara präglade av fattigdom och våld, men utan ett hemland som Putin har skänkt till det ryska folket.
Citera
2021-01-24, 18:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luke-of-Ahch-To
Ställ dig utanför riksdagshuset med en skylt att alla invandrare ska åka hem. Testa vet jag så ser du hur mycket bättre Sverige är!

Putin är inte perfekt, men han har i alla fall en grudläggande lojalitet med det ryska folket. Han öser inte in invandrare för att straffa folket som man gör i Sverige.

Ryssland är ett land präglat av våld och fattigdom, men det är ändå ett hemland för det ryska folket. Vi kommer snart också att vara präglade av fattigdom och våld, men utan ett hemland som Putin har skänkt till det ryska folket.

Ja? Och ?
det förekommer mängder med demonstrationer mot invandring
Så länge det inte blir slagsmål spärras väl inga in , eller?
Citera
2021-01-24, 20:51
Medlem
Citat:
Gapskratt

Tönt
Du läste visste inte vad jag skrev, eller förstod inte vad du läste. Tror du att för/emot Putin är den enda fråga som diskuteras i Ryssland? Det är du som har något slags sjuklig besatthet vid Putin. Det är ytterst sällan man stöter på någon ryss som är så fixerad vid det ämnet som du.
Citera
2021-01-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ryssland är ett land präglat av våld och fattigdom
Lägger man ihop all tid jag vistats i Ryssland de senaste 20 åren så blir det uppskattningsvis 7-8 år sammanlagt. Under den tiden har jag aldrig blivit utsatt för något våld. Lite konstigt ifall landet är "präglat av våld". Någon större fattigdom tycker jag inte heller man ser längre, sedan ungefär ett årtionde tillbaka. Kanske går det att hitta om man anstränger sig och letar, men då känns ju inte uttrycket "präglat av" särskilt passande.
Citera
2021-01-24, 21:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Du läste visste inte vad jag skrev, eller förstod inte vad du läste. Tror du att för/emot Putin är den enda fråga som diskuteras i Ryssland? Det är du som har något slags sjuklig besatthet vid Putin. Det är ytterst sällan man stöter på någon ryss som är så fixerad vid det ämnet som du.
Gör dig inte dummare än vad du är , frågan gällde yttrandefrihet .
Du har inte det i diktaturen
Citera
2021-01-24, 21:21
Medlem
Citat:

Det finns väldigt många muslimer ifrån forna Sovjetunionen i moskva och st petersburg, de ockuperar gator i tusentals för att be, trakasserar lokalbefolkningen och ryssar kan likt svenskar bli av med jobbet om de kritiserar muslimerna. Lojalitet pff, jag pratar dagligen med ett flertal ryssar som jag spelar dator med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in