2020-12-26, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Verkar som att du blandat för mycket vodka i din östra glögg😃

Vad f-n svamlar du om???
Du skrev att jag beter mig som "precis alla diktaturer". Men du kanske har ändrat uppfattning? Okej.

Citat:
Du är en liten nyttig idiot till den ryska diktaturen, varför vet väl vara du själ , jag bryr mig intet
Vad bra att du inte bryr dig. Då slipper jag höra mer från dig om det, då. Skönt.
Citera
2020-12-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du skrev att jag beter mig som "precis alla diktaturer". Men du kanske har ändrat uppfattning? Okej.

Vad bra att du inte bryr dig. Då slipper jag höra mer från dig om det, då. Skönt.

Bor du i RU, va? Pratar man om detta som jag läst på olika sidor?:
- man kräver "frysa" matpriser på basvaror
- bostadshyror och driftsavgifter på boende dito
- man planerar för matkuponger, annars blir en del hungriga
- staten ska betala 50 000 000 000$ till Yukos aktieägare enl dom i Haag?
Citera
2021-01-23, 19:51
Medlem
Det rapporteras om att över 2500 personer ska ha gripits i samband med stöddemonstrationerna för Navalnyj. Intresset för demonstrationer har bara stigit och frågan är då vad Kremls nästa steg blir?
Senast redigerad av Alertio 2021-01-23 kl. 19:57.
Citera
2021-01-23, 22:49
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alertio
Det rapporteras om att över 2500 personer ska ha gripits i samband med stöddemonstrationerna för Navalnyj. Intresset för demonstrationer har bara stigit och frågan är då vad Kremls nästa steg blir?

Det blir nog som i USA att leta kopplingar till utlandet och rikta sig till egna befolkningen.
Ev. utländskt stöd kommer inte fungera på samma vis som i Ukraina där opinionsläget var jämnare mellan väst vs Ryssland.
Citera
2021-01-23, 23:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker

Men du kallar ju hela tiden oppositionen för ” upprorsmakare och banditer ”
Förnekar du att du går diktaturens ärende mot demokratirörelsen?
Citera
2021-01-24, 02:18
Medlem
Citat:
'

Varför måste man förvänta sig det?? Det är ju skitsvårt för en vanlig belarusier att emigrera till Eu exempelvis.
Dina "analyser" är ett skämt. Och syftena är bara att försöka förminska och ljuga om demokratirörelsen i Belarus, med neandertalar-skämt om gaytåg och HBTQ.

Tur att inte såna svarta själar som du fick upper-hand i våra trakter när vi hade våra demokratirlörelser i slutet av förr-förra seklet, då hade vi fortfarande levt i armod både psykiskt och fyskiskt.

Nja, många belarusier i polen. Har för mig att man får tillträde till Schengen om man jobbat/bosatt sig för en period.
Citera
2021-01-24, 02:21
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Nja, många belarusier i polen. Har för mig att man får tillträde till Schengen om man jobbat/bosatt sig för en period.
Krävs arbetstillstånd om man ska stanna utöver turistvisum tror jag.
Citera
2021-01-24, 02:24
Medlem
Citat:
Krävs arbetstillstånd om man ska stanna utöver turistvisum tror jag.

Är inte helt säker. Finns en del ngo’s som hjälper belarusier i polen tror inte att man behöver arbetstillstånd. Men kan ha fel.
Citera
2021-01-24, 02:28
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Är inte helt säker. Finns en del ngo’s som hjälper belarusier i polen tror inte att man behöver arbetstillstånd. Men kan ha fel.
Ja det är ju säkert möjligt att många är där i en gråzon.
Det är ju ett grannland .
Citera
2021-01-24, 09:00
Medlem
Citat:
Men du kallar ju hela tiden oppositionen för ” upprorsmakare och banditer ”
Förnekar du att du går diktaturens ärende mot demokratirörelsen?
Jag känner inte igen beskrivningen "diktatur" vs "demokratirörelse" men du har givetvis full frihet att kalla mig vad du vill. Ordet är fritt.
Citera
2021-01-24, 09:24
Medlem
arbetets avatar
USA har en del att förklara tycker ryssarna:

US diplomats to give explanations over "protest routes’ in Russia - diplomat
The US embassy in Moscow also injected the information about a ‘march on the Kremlin’, Maria Zakharova said
US diplomats will have to give explanations at the Russian Foreign Ministry after the US embassy in Moscow published "the itineraries of protests" in the Russian cities, Russian Foreign Ministry Spokeswoman Maria Zakharova told TASS on Saturday.

"Yesterday the US embassy in Moscow published ‘the protest routes’ in Russian cities and injected the information about a ‘march on the Kremlin’. What was that: a setup or an instruction? Even the organizers had not announced these plans," she said.

"The US diplomats will have to provide explanations at the Russian Foreign Ministry," she added.

"We can imagine what could have happened if Russia’s embassy in Washington had published a map of protest routes with destinations, for example at the Capitol. This kind of orienteering should have ended up with a global hysteria of American politicians, including Russophobic slogans, the threats of sanctions and the expulsion of Russian diplomats," the diplomat added.

The Russian Foreign Ministry said earlier that the information, posted on the US embassy’s site, about the times and locations for unsanctioned rallies was going beyond concern for US nationals in Russia. Moscow would view the attempts of the US embassy in Moscow to "cover" the unauthorized rallies in Russia as interference in internal affairs, the ministry warned.
https://tass.com/politics/1248177
Citera
2021-01-24, 14:30
Medlem
StuGs avatar
Citat:
"We can imagine what could have happened if Russia’s embassy in Washington had published a map of protest routes with destinations, for example at the Capitol. This kind of orienteering should have ended up with a global hysteria of American politicians

Ett objektivt sett korrekt uttalande. Oavsett vad man anser om Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in