2021-01-24, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
frågar vi wikipedia så har han gått i konkurs 6 gånger därför att hans företag inte kunnat möta sina debt obligations. specifikt de obligationer som emitteras och sedan inte kan återbetalas till kreditgivare
https://en.wikipedia.org/wiki/Business_career_of_Donald_Trump

Låt mig gissa: That makes him really smart?

Kul att höra att Donald Trump är miljardär. Har du möjligtvis en kopia på hans deklaration så att jag kan få en mer rättvis bild över hans finanser?

Han har lyckats bättre i livet än dig, mig och förmodligen 99,99 procent av befolkningen. Att klassa honom som ointelligent är väldigt ointelligent.
Citera
2021-01-24, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaxtiorten
Han har lyckats bättre i livet än dig, mig och förmodligen 99,99 procent av befolkningen. Att klassa honom som ointelligent är väldigt ointelligent.

Menar du att det finns en korrelation mellan förmögenhet och intelligens?

Jag menar att han är en tv-clown som fått ärva 400milj och pappas politiska kontakter i det demokratiska partiet.

Utan dessa hade Donald Trump med största sannolikhet spenderat 80talet med att breakdancea på Times square för lite myntväxel
Citera
2021-01-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Menar du att det finns en korrelation mellan förmögenhet och intelligens?

Jag menar att han är en tv-clown som fått ärva 400milj och pappas politiska kontakter i det demokratiska partiet.

Utan dessa hade Donald Trump med största sannolikhet spenderat 80talet med att breakdancea på Times square för lite myntväxel

Jag menar att de finns en korrelation mellan byggd förmögenhet och intelligens, ja. Han må ha ärvt pengar men han har ändå lyckats driva vidare sitt företag och bygga vidare på sitt imperium, och som du säger gjort detta trots sina konkurser. Han är driftig. Sen lyckats få +75 miljoner röster. Inte alla som klarar de.
Citera
2021-01-24, 19:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:

"än du" inte "än dig" Just sayin'

Men han är ju en man av folket/befolkningen.

Hur får du/ni ihop den ekvationen?

Nu blev det lite komplicerat...
Citera
2021-01-24, 19:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Jag menar att de finns en korrelation mellan byggd förmögenhet och intelligens, ja. Han må ha ärvt pengar men han har ändå lyckats driva vidare sitt företag och bygga vidare på sitt imperium, och som du säger gjort detta trots sina konkurser. Han är driftig. Sen lyckats få +75 miljoner röster. Inte alla som klarar de.

Det "fuskades" väl lika mycket med rösterna för donald i så fall, om vi nu skall vara konsekventa?
Citera
2021-01-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
"än du" inte "än dig" Just sayin'

Men han är ju en man av folket/befolkningen.

Hur får du/ni ihop den ekvationen?

Nu blev det lite komplicerat...

Att vinna ett argument mot en smart människa är svårt, men att vinna mot en idiot är omöjligt.
Snart vaknar du nog och inser va som händer i världen gubben.
Citera
2021-01-24, 19:29
Medlem
Citat:
Det "fuskades" väl lika mycket med rösterna för donald i så fall, om vi nu skall vara konsekventa?

Varför skulle de gjorts de?
Citera
2021-01-24, 19:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Att vinna ett argument mot en smart människa är svårt, men att vinna mot en idiot är omöjligt.
Snart vaknar du nog och inser va som händer i världen gubben.

Standardsvar från det intellektuella kapitalet här inne

Citat:
Varför skulle de gjorts de?

Ja, ställ dig den frågan, varför skulle det gjorts det. donald som är så driftig och smart borde väl kunnat lösa en sådan baggis som att sitta kvar fyra år till?
Citera
2021-01-24, 19:33
Medlem
Citat:
Standardsvar från det intellektuella kapitalet här inne

Ja, ställ dig den frågan, varför skulle det gjorts det. donald som är så driftig och smart borde väl kunnat lösa en sådan baggis som att sitta kvar fyra år till?

Varför va vänstern tvungna att få nätjättarna att censurera högerpolitiken på deras plattformar?

För att i ett ärligt öppet demokratiskt val hade Donald Trump vunnit.

Du får tycka va du vill, du har rätt att ha fel.
Citera
2021-01-24, 19:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Varför va vänstern tvungna att få nätjättarna att censurera högerpolitiken på deras plattformar?

För att i ett ärligt öppet demokratiskt val hade Donald Trump vunnit.

Du får tycka va du vill, du har rätt att ha fel.

Vänstern? Förtydliga gärna
Öppet demokratiskt val är ju precis det som USA haft i höstas, annars hade donald väl ändrat valutgången?
Absolut. Har jag fel är jag den första att erkänna, det har du mitt ord på.
Citera
2021-01-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Någon sån bok finns inte ens. Det är bara ett meme och ett narrativ som promulgeras av dig och diverse nyhetsredaktioner. Att du tror det är en bok irl, beror på att du får din information från opålitliga källor och att du saknar grundläggande källkritik.

Hur känns det nu när Trump fått flera hundra människor i fängelse och dömda att betala skadestånd?

Det är väl det man kommer att minnas honom för, att han kastade folk på löpande band under bussen. Men sabbade ändå sin tillvaro på grund av att inte ha en enda normal känsla i sin knopp. Att avgå med värdighet var inte att tänka på. Och så går han under, sjunker sakta ner i kvicksanden. Och kommer att bli ihågkommen som ett skuggan av ett vrak.
Citera
2021-01-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Trump har varit bra för Sverige!
Svennen har blivit mer kritisk.

Jag tror att tack vare Trump har många iaf börjat fundera över svensk gammelmedias fakenews så att förhoppningsvis svennen inte bara bildar sin verklighetssyn via slaskpressens serverade tillrättalagda propagandanyheter.

Ja en del fick sin verklighetssyn fullständigt krossad. En del tror fortfarande att Trump haft någon tanke på sina väljare. Tänk bara på alla hundra som kommer att skaka galler och betala miljoner i skadestånd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in