2021-01-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Hur vet du det? Det kanske inte blivit offentligt bara.

Nej, vi vet det vi vet och vi tror det vi tror, ändå så hänger folk här och attackerar med dålig ton när man inte delar deras åsikter.
Om det är någon som har knutit näven i fickan så räknar jag inte det som en invändning. Den som tiger samtycker sägs det. Vet du något annat?
Citera
2021-01-23, 19:16
Medlem
Nu kommer Kränkskalle bli riktigt sur. Du har ett ordspråk som källa. Det bidrar inte så mycket här i tråden.
Om de haft några invändningar betyder inte att allmänheten fått veta någonting om det. De är väldigt privata och aldrig sprungit till pressen, tvärtom. Varför har du vetskap då om de motsatt sig eller inte?
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om det är någon som har knutit näven i fickan så räknar jag inte det som en invändning. Den som tiger samtycker sägs det. Vet du något annat?
Citera
2021-01-23, 20:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Nu kommer Kränkskalle bli riktigt sur. Du har ett ordspråk som källa. Det bidrar inte så mycket här i tråden.
Om de haft några invändningar betyder inte att allmänheten fått veta någonting om det. De är väldigt privata och aldrig sprungit till pressen, tvärtom. Varför har du vetskap då om de motsatt sig eller inte?

Armstark är en av dem som har bidragit mest i tråden, tycker jag.
Med insiktsfulla och kloka inlägg.
Citera
2021-01-23, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Jag ogillar att vi inte kan försöka hålla en god ton här.
Ja det var en stor tystnadsplikt...... Delar av fam Br****n valde att tacka nej till att uttrycka sin historia då EH ville ge deras bild.....

Ja och de straffades mitt under brinnande sorg för detta övergrepp mot EH, genom att hon skrev nedsättande om dem i boken. Det är en stor skam att behandla sörjande människor på det sättet. Vilket jävla ultimatum - antingen berättar ni om er syn på saken eller så skriver jag nedsättande om er i min bok och påstår att ni är delaktiga i en gigantisk tystnadspakt.

Som sagt, en stor skam och man måste vara djupt oempatisk för att inte inse vilket övergrepp det är.
Citera
2021-01-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Ja och de straffades mitt under brinnande sorg för detta övergrepp mot EH, genom att hon skrev nedsättande om dem i boken. Det är en stor skam att behandla sörjande människor på det sättet. Vilket jävla ultimatum - antingen berättar ni om er syn på saken eller så skriver jag nedsättande om er i min bok och påstår att ni är delaktiga i en gigantisk tystnadspakt.

Som sagt, en stor skam och man måste vara djupt oempatisk för att inte inse vilket övergrepp det är.
Är du sann???
Vad för nedsättande skrevs om dem?Förklara?
Ni som varit med från början,,,
O och H fann ingen mening för sig och döttrarna.,,,
Det pga ME ......
ME som är omdiskuterat .,, Man ordnade med hemundervisning ochisolering hemma..,,
Psykos från O H
Citera
2021-01-23, 22:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Ja jag håller med dej. Helt ofattbart hur hon kunde göra så mot människor som var/är så hårt drabbade.
Om hon hade varit smart så hade hon väntat och sett tiden an om de anhöriga skulle höra av sej till henne. Nu gissar jag att de ändå inte skulle ha kontaktat henne i ett senare skede.
Hon hittade då på en egen historia.
Citera
2021-01-23, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galea
Är du sann???
Det pga ME ......
ME som är omdiskuterat .,, Man ordnade med hemundervisning ochisolering hemma..,,
Psykos från O H

Har du ens läst boken? Hon beskyller mormor och morfar/mamma och pappa för att de inte vill ta reda på vad som egentligen hände deras barn-barn/barn, för att de inte vill följa med i EHs konspirationscirkus som talar emot fakta och vetenskap. Att i en bok ge sig på oskyldiga anhöriga som förlorat sina barn-barn och barn för att de väljer att tro på polisen är obegripligt och jag undrar om det har skett i Sverige tidigare? Att som sörjande anhörig bli anklagad för nonchalans samt att ingå i en gigantisk pakt för att tysta ner fallet, är så oanständigt och oetiskt att jag har svårt att hitta ord för hur vidrigt det är.

Är det verkligen möjligt att du inte förstår det? Det här är ingen lek utan det handlar om djupt drabbade människor av kött och blod med verkliga känslor!! Hur är man funtad om man legitimerar ett sådant beteende?
Senast redigerad av Kranskalle 2021-01-23 kl. 23:33.
Citera
2021-01-23, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja jag håller med dej. Helt ofattbart hur hon kunde göra så mot människor som var/är så hårt drabbade.
Om hon hade varit smart så hade hon väntat och sett tiden an om de anhöriga skulle höra av sej till henne. Nu gissar jag att de ändå inte skulle ha kontaktat henne i ett senare skede.
Hon hittade då på en egen historia.

Ja. Hon eller hennes förläggare insåg ju uppenbarligen själv att det handlade om förtal eftersom de valde att fingera namnen på föräldrarna. Det skyddade henne även mot de saker som hon beskyllde de anhöriga för.
Citera
2021-01-23, 23:27
Medlem
Citat:
Är du sann???
Det pga ME ......
Psykos från O H
Man skrev även avskedsbrev och besökte grannar för att få ett testamente bevittnat. Hade OH fått en psykos så tycker man att HB borde ha sökt hjälp.
Citera
2021-01-24, 15:39
Medlem
Citat:
Har du ens läst boken? Hon beskyller mormor och morfar/mamma och pappa för att de inte vill ta reda på vad som egentligen hände deras barn-barn/barn, för att de inte vill följa med i EHs konspirationscirkus som talar emot fakta och vetenskap. Att i en bok ge sig på oskyldiga anhöriga som förlorat sina barn-barn och barn för att de väljer att tro på polisen är obegripligt och jag undrar om det har skett i Sverige tidigare? Att som sörjande anhörig bli anklagad för nonchalans samt att ingå i en gigantisk pakt för att tysta ner fallet, är så oanständigt och oetiskt att jag har svårt att hitta ord för hur vidrigt det är.

Är det verkligen möjligt att du inte förstår det? Det här är ingen lek utan det handlar om djupt drabbade människor av kött och blod med verkliga känslor!! Hur är man funtad om man legitimerar ett sådant beteende?

Jag har läst boken ! Jag har läst FUP.
Jag har även band till släkten.
Men vill inte vara delaktig i osanna diskussioner.
Släpper detta sågott det går,.,
Citera
2021-01-24, 16:27
Medlem
Citat:
Jag har läst boken ! Jag har läst FUP.
Jag har även band till släkten.
Men vill inte vara delaktig i osanna diskussioner.
Släpper detta sågott det går,.,

Om du har band till släkten så är din tidigare fråga lite märklig. Det borde väl vara bättre att fråga släkten än Flashback var familjen är begravd om man vill lämna blommor?

Citat:
Var kan man besöka gravarna? Lägga blommor?
Citera
2021-01-24, 17:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du har band till släkten så är din tidigare fråga lite märklig. Det borde väl vara bättre att fråga släkten än Flashback var familjen är begravd om man vill lämna blommor?

Det måste vara ett väldigt långt band... (nu får jag väl Adjin efter mej...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in