2020-01-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den där är ju lika skev som resten..
.
Vederbörande inbillar sig att skarpt ifrågasättande - då spekulationer skenar fullständigt och helt utan minsta belägg - är att tycka värre om incest än om att de mördats.

Problemet är att barnen redan har kränkts av sina föräldrar. Varit utsatt för ett ultimat svek då de sa god natt för kvällen.
Men;
Man kränker barnen en gång till efter döden via att använda dem som vapen och slagträ i kampen om förtal om Oskar som ska framstå som värre än Hanna som vanligt.
Baserat på nåt som det som sagt inte finns minsta fog för.

Antar att detta moraliska och etiska konsekvenstänk blir för avancerat för vissa som ideligen kör sina patetiska halmgubbar. Likt Solglittret.

Var kan man besöka gravarna? Lägga blommor?
Citera
2020-01-19, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galea
Vet inte. Tänd ett ljus för flickorna. Åminnelse behöver ju inte vara på en specifik plats (erinrade mig alla ljuslykor på himlen för tsunamins offer i skrivande stund).
Citera
2020-01-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det står i PM;et att askan efter de avlidna ströddes i havet, tror du inte att det hade varit känt i tråden om det fanns gravar med barnens namn på någon begravningsplats i landet? Det är iofs inget bevis för att begravningsakten var gemensam men det styrker viss info i PM;et.

Inlägg ovan från 8/11 -19

Enligt ett PM som har cirkulerat i tråden så ströddes
askan i havet.

Citat:
Ursprungligen postat av Galea
Citera
2020-01-19, 21:09
Medlem
Vem/vilka flyttade in i skräckens hus? Så obehagligt och bo i ett hus med så mycket sorg och där flera mord begåtts.
Citera
2020-01-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Vem/vilka flyttade in i skräckens hus? Så obehagligt och bo i ett hus med så mycket sorg och där flera mord begåtts.
Det är en tjej, 28 år gammal. Hon bor själv i huset och köpte det hösten 2018.
Citera
2020-01-19, 21:14
Medlem
Modigt! Tack för svar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är en tjej, 28 år gammal. Hon bor själv i huset och köpte det hösten 2018.
Citera
2020-01-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vet inte. Tänd ett ljus för flickorna. Åminnelse behöver ju inte vara på en specifik plats (erinrade mig alla ljuslykor på himlen för tsunamins offer i skrivande stund).

Man kan också besöka valfri minneslund och tända ett ljus för töserna. Minneslundar ligger ofta fridfullt till och besöks ofta av de som inte har en grav att gå till.
Citera
2020-01-20, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Hus sörjer inte. Jag förstår inte vuxna människor som fortsätter besjäla saker, det är normalt något man växer ifrån efter förskoleåldern.
Citera
2020-01-20, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hus sörjer inte. Jag förstår inte vuxna människor som fortsätter besjäla saker, det är normalt något man växer ifrån efter förskoleåldern.

Håller i grunden med dig och skulle resonera på samma sätt om jag inte hade varit så insatt i detta fall. Jag tror inte heller på spöken men tänker mig efter att ha tagit del av FUP, polisernas berättelse, läst EHs bok att jag skulle ha svårt att värja mig att påminnas om vad som hände när jag gått runt i huset - trappan, rummet på nedervåningen, flickornas rum på ovanvåningen, köket osv.

Det hade dock troligen släppt efter ett tag och det hindrar nog inte de flesta som inte nördat ner sig i fallet.
Citera
2020-01-20, 15:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Håller i grunden med dig och skulle resonera på samma sätt om jag inte hade varit så insatt i detta fall. Jag tror inte heller på spöken men tänker mig efter att ha tagit del av FUP, polisernas berättelse, läst EHs bok att jag skulle ha svårt att värja mig att påminnas om vad som hände när jag gått runt i huset - trappan, rummet på nedervåningen, flickornas rum på ovanvåningen, köket osv.

Det hade dock troligen släppt efter ett tag och det hindrar nog inte de flesta som inte nördat ner sig i fallet.

Är en säljare/mäklaren tvungen att berätta för intresserade/köparen att folk har blivit mördade/begått självmord i en bostad som är till salu? Jag tror det finns många som inte lade denna tragedi på minne och ännu mindre att de skulle ha någon vetskap om i vilket hus det var.
Citera
2020-01-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är en säljare/mäklaren tvungen att berätta för intresserade/köparen att folk har blivit mördade/begått självmord i en bostad som är till salu? Jag tror det finns många som inte lade denna tragedi på minne och ännu mindre att de skulle ha någon vetskap om i vilket hus det var.
Bjärredmorden var på tapeten i ett år. Lite då och då fick folk en påminnelse. Att sen köpa ett hus i Bjärred, det är klart att hon tagit reda på vilket hus det var. Det går ju att kolla upp husets historia, googla lite. Och jag tror inte att grannarna skulle låta henne vara ovetande om hon själv missat husets händelser/historia.
Citera
2020-01-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bjärredmorden var på tapeten i ett år. Lite då och då fick folk en påminnelse. Att sen köpa ett hus i Bjärred, det är klart att hon tagit reda på vilket hus det var. Det går ju att kolla upp husets historia, googla lite. Och jag tror inte att grannarna skulle låta henne vara ovetande om hon själv missat husets händelser/historia.
Det är lite märkligt att inte Höglund har kontaktat ägarna i sin ”forskning”. Men det kanske kommer i Morden i Bjärred 2 när hon behöver pengar till något annat än tänderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in